Fulda - V sobotu večer, krátce po 21. hodině, došlo v tunelu nedaleko německého města Fulda k vykolejení rychlovlaku ICE. Podle oficiálních informací byl důvodem nehody střet vlaku se stádem ovcí v rychlosti asi 250 km/h, přibližně 500 metrů za vjezdem do tunelu, načež po prudkém brždění vykolejilo deset z dvanácti vozů soupravy. Spojem ICE 885 z Hamburku do Mnichova jelo přibližně 170 cestujících, z nichž 20 utrpělo lehká a tři středně těžká zranění, převážně zlomeniny a pohmožděniny. Ostatní cestující byli z místa nehody evakuováni záchranným vlakem a autobusy. Provoz na trati byl přerušen a na místo nehody byl vyslán nehodový vlak, specializovaný na nehody v tunelu. Podle policejních zdrojů při srážce uhynuly dvě desítky ovcí.
Landrückentunnel se nachází na vysokorychlostní trati Hannover-Würzburg. Má délku 10 779 m a je nejdelším železničním tunelem v Německu. Otevřen byl v roce 1991 se začátkem provozu vlaků InterCityExpress na síti DB a vlaky jím projíždějí rychlostí až 250 km/h. Zatím není známo, jak se stádo přibližně 120 ovcí na trať dostalo, nicméně policie už jejich majitele zná. Souprava ICE první generace, tvořená dvěma hnacími a deseti vloženými vozy, vykolejila téměř v celé své délce a zastavila přibližně po kilometru jízdy. Škoda na trati a vlaku se již v neděli ráno odhadovala na několik milionů eur, pozdější odhady ale předpokládají částku výrazně vyšší.
Vysokorychlostní trať mezi Fuldou a Würzburgem zůstává neprůjezdná až do odvolání, přičemž správce infrastruktury předpokládá trvání oprav na několik dní. Deutsche Bahn uvažuje o vypracování výlukového jízdního řádu s platností od pondělí 28. dubna. Vysokorychlostní spoje v relaci Hamburg - Kassel - Würzburg - Mnichov jsou vedeny odklonem a jejich jízdní doby se tak prodlužují o minimálně 30 minut.
zdroj: n-tv.de, Novinky.cz, Deutsche Bahn
Děkujeme uživatelům comar a Vampiric

Těžko říct, jestli/jak v SRN oplocují portály tunelů VRT a podobných tratí vyšších rychlostí. Z fotek je patrné akorát, že betonové obruby nových typů tubusů tunelů bývají vysoké tak, aby plnily i "funkci plotu".
Je mi vážně líto těch ovcí, když si technicky představím průběh nehody, kdy čelní vůz vletí do stáda "hmoty", nadskočí a jede jak saně, vypadne čelní podvozek, vyskakuje jeden podvozek za druhým... .
Ono to oplocení tratí není zase nějak "extra" vysoké a především by mělo bránit ve vstupu na dráhu "prostému lidu", jenže v tamních končinách vede trať v podstatě "osídlení pustým prostorem", takže tam mohlo být to oplocení jen symbolické. Přesněji řečeno nesleduje portál tunelu po obvodu na druhou stranu trati. Tím kritickým místem kudy se stádečko dostalo na trať mohlo být právě zakončení oplocení. Jak portál tunelu vypadá samozřejmě nevím, ale nedal bych moc zato, že není kolmý, ale to "elegantně" vypadající provedení se šikmými boky - jestli mi dobře rozumíte (např. nový Krasíkovský tunel).
U takovýchto nehod se ukazuje nevýhodná koncepce vozové jednotky ICE a podobných, kdy je souprava koncipovaná s vozů, kde každý má své vlastní "klasické" podvozky, vozy jsou spojeny "klasicky". Oproti koncepce TGV opět došlo k roztrhnutí některých vozů, k jejich náklonu, vzájemným nárazům, díky čemuž dojde k většímu "působení" na cestující. V nejhorší smůle se vozy naskládají vedle sebe jak při nehodě u Eschede.
Na simulátoru jsem zkoušel brzdnou dráhu z rychlosti 250 km při nouzovém brzdění – zaúčinkování SIFA. Ujetá dráha cca 2 200 metrů, doba jízdy cca 90 vteřin. Při rychlosti 200 km brzdná dráha cca 1 600 metrů za 66 vteřin.
Takže teď si vyberte.
fotky jsou :
http://www.stern.de/politik/panorama/618562.html?backref=%2Fpolitik%2Fpanorama%2F%3ASchafz%25FCchter-Herde-ICE-Tunnel%2F618623.html&cp=6
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










