..: Doplněno: Vlak ICE vykolejil po srážce s ovcemi :..

Ilustrační obrázekFulda - V sobotu večer, krátce po 21. hodině, došlo v tunelu nedaleko německého města Fulda k vykolejení rychlovlaku ICE. Podle oficiálních informací byl důvodem nehody střet vlaku se stádem ovcí v rychlosti asi 250 km/h, přibližně 500 metrů za vjezdem do tunelu, načež po prudkém brždění vykolejilo deset z dvanácti vozů soupravy. Spojem ICE 885 z Hamburku do Mnichova jelo přibližně 170 cestujících, z nichž 20 utrpělo lehká a tři středně těžká zranění, převážně zlomeniny a pohmožděniny. Ostatní cestující byli z místa nehody evakuováni záchranným vlakem a autobusy. Provoz na trati byl přerušen a na místo nehody byl vyslán nehodový vlak, specializovaný na nehody v tunelu. Podle policejních zdrojů při srážce uhynuly dvě desítky ovcí.

Landrückentunnel se nachází na vysokorychlostní trati Hannover-Würzburg. Má délku 10 779 m a je nejdelším železničním tunelem v Německu. Otevřen byl v roce 1991 se začátkem provozu vlaků InterCityExpress na síti DB a vlaky jím projíždějí rychlostí až 250 km/h. Zatím není známo, jak se stádo přibližně 120 ovcí na trať dostalo, nicméně policie už jejich majitele zná. Souprava ICE první generace, tvořená dvěma hnacími a deseti vloženými vozy, vykolejila téměř v celé své délce a zastavila přibližně po kilometru jízdy. Škoda na trati a vlaku se již v neděli ráno odhadovala na několik milionů eur, pozdější odhady ale předpokládají částku výrazně vyšší.

Vysokorychlostní trať mezi Fuldou a Würzburgem zůstává neprůjezdná až do odvolání, přičemž správce infrastruktury předpokládá trvání oprav na několik dní. Deutsche Bahn uvažuje o vypracování výlukového jízdního řádu s platností od pondělí 28. dubna. Vysokorychlostní spoje v relaci Hamburg - Kassel - Würzburg - Mnichov jsou vedeny odklonem a jejich jízdní doby se tak prodlužují o minimálně 30 minut.

zdroj: n-tv.de, Novinky.cz, Deutsche Bahn

Děkujeme uživatelům comar a Vampiric


j_ comar, Vampiric | 27.4.2008 (20:02)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer sAd 
28.04.2008 (20:12)  
Uvažoval někdo z vás nad tím, že kdyby tam ten tunel nebyl, tak jsou následky mnohem horší? Takhle to aspoň celou soupravu udrželo "v korytu" a nerozsypala se po celém okolí...
28.04.2008 (17:26)  
MZ: Vygoogloval jsem tohle http://www.eisenbahn-tunnelportale.de/lb/inhalt/tunnelportale/1733.html#landruecken
Těžko říct, jestli/jak v SRN oplocují portály tunelů VRT a podobných tratí vyšších rychlostí. Z fotek je patrné akorát, že betonové obruby nových typů tubusů tunelů bývají vysoké tak, aby plnily i "funkci plotu".
28.04.2008 (17:09)  
Miroslav Zikmund: Rozumím. Také jsem neviděl foto vzdálenějšího okolí portálu. Spíše se kloním k tomu, že portály bývají právě oploceny důkladně celé, navíc kvůli zamezení vstupu do tunelu, "navíc" u tunelu takové délky. Pouze můj dojem nezaložený na místní znalosti tohodle případu.
Je mi vážně líto těch ovcí, když si technicky představím průběh nehody, kdy čelní vůz vletí do stáda "hmoty", nadskočí a jede jak saně, vypadne čelní podvozek, vyskakuje jeden podvozek za druhým... .
28.04.2008 (16:24)  
jonáš : uvažujete stejně jako já. I ten simulátor vylučuje brzdnou dráhu 3 km, takže bych se spíše klonil k tomu kilometru. Na rozjezd na rychlost 250 km/h pořebuje ICE1 dráhu dlouhou cca 17 km, pokud tam budete rvát 100 %, trvá to něco přes 6 minut. ICE 885 má odjíždět z Fuldy ve 20,59 hod, ke konci tunelu je to přes 30 km. V drážním atlase je u tunelu "dopravní bod" označený km polohou, vzdálenost se to poměrně přesně určit.
Ono to oplocení tratí není zase nějak "extra" vysoké a především by mělo bránit ve vstupu na dráhu "prostému lidu", jenže v tamních končinách vede trať v podstatě "osídlení pustým prostorem", takže tam mohlo být to oplocení jen symbolické. Přesněji řečeno nesleduje portál tunelu po obvodu na druhou stranu trati. Tím kritickým místem kudy se stádečko dostalo na trať mohlo být právě zakončení oplocení. Jak portál tunelu vypadá samozřejmě nevím, ale nedal bych moc zato, že není kolmý, ale to "elegantně" vypadající provedení se šikmými boky - jestli mi dobře rozumíte (např. nový Krasíkovský tunel).
28.04.2008 (15:42)  
To musel být rachot... . Dle mého názoru je absurdní otázka pluhu pro tyto "účely". Z těchto důvodu se investuje do oplocení VRT tratí. Spíš je otázkou, kudy/jak ovce vnikly na trať.
U takovýchto nehod se ukazuje nevýhodná koncepce vozové jednotky ICE a podobných, kdy je souprava koncipovaná s vozů, kde každý má své vlastní "klasické" podvozky, vozy jsou spojeny "klasicky". Oproti koncepce TGV opět došlo k roztrhnutí některých vozů, k jejich náklonu, vzájemným nárazům, díky čemuž dojde k většímu "působení" na cestující. V nejhorší smůle se vozy naskládají vedle sebe jak při nehodě u Eschede.
Registrierter Benutzer sames1 
28.04.2008 (15:00)  
V slavnem Nemecku maji takovy bordel ze se jim na trat dostane tolik 120 ovci an VRT!!! To spis vypada jako zabotaz. Krom toho z aerodinamickeho hlediska by rovne celo(predevcim spodni cast) nasi 163 srazila pri rychlosti(u nas max 160km/h koridor.... neuvazuji s zvysenou rychlosti lokomotivy 163) by dvacet ovci rozhrnulo a napichlo na sebe. Kdezto pri rychlosti (udajne pred tunelem) 250km/h a aerodinamickemu skolu spodku soupravy ktera si nahrnuje prekazku tak se da pocitat ze predni naprava byla nadnezena. Krom toho ovce se asi navalovali a vytvorily vlnenou kouli pred podvozky. No vlak mohl narazit i do hrany tunelu a mohl to byt druhy Eschede(tenkrat pri 200km/h 101 mrtvyl lidi)
28.04.2008 (14:49)  
A umí ten váš simulátor brždění ;-) zohlednit i jízdu štěrkem a drncání po pražcích, eventuelně i tření o stěny tunelu?
28.04.2008 (12:58)  
Gramatická chyba je i v textu článku. Od kdy vlaky BRŽDÍ.
Na simulátoru jsem zkoušel brzdnou dráhu z rychlosti 250 km při nouzovém brzdění – zaúčinkování SIFA. Ujetá dráha cca 2 200 metrů, doba jízdy cca 90 vteřin. Při rychlosti 200 km brzdná dráha cca 1 600 metrů za 66 vteřin.

Takže teď si vyberte.

fotky jsou :

http://www.stern.de/politik/panorama/618562.html?backref=%2Fpolitik%2Fpanorama%2F%3ASchafz%25FCchter-Herde-ICE-Tunnel%2F618623.html&cp=6
Registrierter Benutzer Raquac 
28.04.2008 (12:15)  
Ovce ten hnaci vuz jiste nenadzvedly, ale kdyz se dostatek jejich tel dostane pred podvozek tak staci kdyz pripozvednou prvni napravu. Ta tela se nejspis napasovala pod prevodovku, motor a duty hridel. Kdyz si s autem na zasnezene ceste nahrnes dost snehu "pod bricho" auta, taky zustanes viset.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko