..: Doplněno: Vlak ICE vykolejil po srážce s ovcemi :..

Ilustrační obrázekFulda - V sobotu večer, krátce po 21. hodině, došlo v tunelu nedaleko německého města Fulda k vykolejení rychlovlaku ICE. Podle oficiálních informací byl důvodem nehody střet vlaku se stádem ovcí v rychlosti asi 250 km/h, přibližně 500 metrů za vjezdem do tunelu, načež po prudkém brždění vykolejilo deset z dvanácti vozů soupravy. Spojem ICE 885 z Hamburku do Mnichova jelo přibližně 170 cestujících, z nichž 20 utrpělo lehká a tři středně těžká zranění, převážně zlomeniny a pohmožděniny. Ostatní cestující byli z místa nehody evakuováni záchranným vlakem a autobusy. Provoz na trati byl přerušen a na místo nehody byl vyslán nehodový vlak, specializovaný na nehody v tunelu. Podle policejních zdrojů při srážce uhynuly dvě desítky ovcí.

Landrückentunnel se nachází na vysokorychlostní trati Hannover-Würzburg. Má délku 10 779 m a je nejdelším železničním tunelem v Německu. Otevřen byl v roce 1991 se začátkem provozu vlaků InterCityExpress na síti DB a vlaky jím projíždějí rychlostí až 250 km/h. Zatím není známo, jak se stádo přibližně 120 ovcí na trať dostalo, nicméně policie už jejich majitele zná. Souprava ICE první generace, tvořená dvěma hnacími a deseti vloženými vozy, vykolejila téměř v celé své délce a zastavila přibližně po kilometru jízdy. Škoda na trati a vlaku se již v neděli ráno odhadovala na několik milionů eur, pozdější odhady ale předpokládají částku výrazně vyšší.

Vysokorychlostní trať mezi Fuldou a Würzburgem zůstává neprůjezdná až do odvolání, přičemž správce infrastruktury předpokládá trvání oprav na několik dní. Deutsche Bahn uvažuje o vypracování výlukového jízdního řádu s platností od pondělí 28. dubna. Vysokorychlostní spoje v relaci Hamburg - Kassel - Würzburg - Mnichov jsou vedeny odklonem a jejich jízdní doby se tak prodlužují o minimálně 30 minut.

zdroj: n-tv.de, Novinky.cz, Deutsche Bahn

Děkujeme uživatelům comar a Vampiric


j_ comar, Vampiric | 27.4.2008 (20:02)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer tenzor 
28.04.2008 (12:07)  
Nedokážu si představit, jak by ovce mohla po srážce, byť v rychlosti 250 km/h, nadzvednout 80tun. Vždyť nemá kosti z ocele, to je stejné jako kdybych při jízdě na dálnicí po setkání čelního skla s rojem brouků šel do příkopu (nikoli na základě leknutí).
Registrierter Benutzer Raquac 
28.04.2008 (9:46)  
Demon: Uvedomte si, ze pluh se nesmi dostat niz nez 120 mm nad TK, takze se zahrnutim vypruzeni je to asi 200 mm. Pak tu mame vysku kolejnic a zbyva nam dostatecny prostor na napasovani ovce i pod superpevny pluh. Navic pluh dimenzovany na srazku s ovci v rychlosti 250 km/hod by byl opravdu masivni a tezky...:-)
Registrierter Benutzer DÉMON 
28.04.2008 (8:05)  
Nevěřte tomu co píšou na Novinky.cz (jsou tam neustále chyby a to jak faktické, tak i gramatické a to o něčem svědčí). K věci, vždy jsem si říkal že čelo těchto (a mnoha jiných jednotek) je špatně tvarováno pro takovéto situace. Když něco jezdí takovouto rychlostí, měl by pluh mít tvar umožňující odhození zvířat z kolejiště nikoli umožnit napresování přímo pod kola. Podívejme se třeba do USA či Kanady, na mnoha strojích pluhy šípové, předsunuté, ostré. Myslím že by toto šlo zohlednit i při konstrukci aerodinamických čel vozidel.
Registrierter Benutzer M 
27.04.2008 (23:09)  
Mam v hlave plusminus stejnou otazku jako tenzor
27.04.2008 (22:09)  
UPA: jinak hlavně že nedošlo ke ztrátám na životech!!! Nechci si hrat na nejaky prehnane zeleny mozek, ale ztraty na zivotech byly.
Jeste ze tam misto ovci nebylo stado slonu.
Registrierter Benutzer tenzor 
27.04.2008 (21:59)  
Tak to moc nechápu, ten vlak vykolejil po nárazu do ovcí nebo jen díky prudkému brždění (to by se snad stát nemělo, ne?). Pokud tam jsou zlomené kolejnice, nedošlo náhodou k vykolejení díky lomu (kterému by to brždění mohlo napomoct)?
27.04.2008 (20:03)  
Poborskiii: áno, je to skutočne tak. Jednotlivé zdroje sa v mnohých detailoch celkom podstatne líšia.
Registrierter Benutzer mac 
27.04.2008 (19:59)  
Copak vysokorychlostní tratě v EU nejsou povinně zabezpečeny proti nežádoucímu vstupu osob (popř. i ovcí)?? Nebo se mýlím?
27.04.2008 (19:36)  
No, já jsem si to tedy přeložil, že ke střetu došlo 500 metrů za vjezdem do tunelu čili v tunelu. Anebo, že by to znamenalo, že zastavil 500 za vjezdem do tunelu. V jiném článku jsem zase četl, že zastavil po třech kilometrech. No, uvidíme. Raději to neopravujte.

Štěstí, že nejel vlak proti, to by byl masakr.
27.04.2008 (18:44)  
farmáře, který může za vniknutí ovcí, asiteď čekají pěkné dny..jinak hlavně že nedošlo ke ztrátám na životech!!!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko