..: Doplněno: Kolaps dopravy mezi Pardubicemi a Českou Třebovou :..

Pardubicko - Včera před 20. hodinou večerní došlo k usmrcení osoby v kolejišti hlavního železničního tahu mezi Pardubicemi a Olomoucí. Na místě pak zasahovaly složky IZS a přítomni byli také kriminalisté. Z tohoto důvodu byl úsek z Pardubic do České Třebové nedaleko Uherska neprůjezdný. Podle dostupných informací neznámého člověka srazil R 706 Hradišťan, jedoucí z Luhačovic na Prahu. „Provoz byl zastaven na obou kolejích a obnovení záleží na délce vyšetřování nehody policií na místě neštěstí“, sdělil večer mluvčí Drah Ondřej Kubala.

23:10 – Soupravy se pomalu dávají do pohybu. Inkriminovaný úsek u Uherska je již zřejmě průjezdný. O tom svědčí, že v Pardubicích již momentálně stojí nebo přijíždějí některé zpožděné vlaky. R 706 s kontem 178 minut, R 628 se zpožděním 61 minut, IC 582 se 147 minutami a vlak EC 70 se 74 "bonusovými" minutami navrch. Vlaky R 878, EC 519 a R 621 byly mimořádně odkloněny přes Hradec Králové.

0:07 – Vlaky se již blíží do svých cílových stanic se značnými zpožděními čítající až několik desítek minut. Provozní situace se tak pomalu uklidňuje a vše se navrací k normálu. Tato mimořádná událost však nebyla jediná, která dnes v podvečer ovlivňovala železniční dopravu. Nedaleko Rájce – Jestřebí v okrese Blansko došlo k usmrcení zhruba osmdesátiletého muže, který si zřejmě zkracoval čekání a nedbaje světelné i akustické výstrahy podlézal stažené závory. Osudným se mu stal vlak Ex 579 Špilberk.

Poslední zprávy o zpoždění vlaků:

R 706 Hradišťan - Moravany 19:46/22:43 (odj.) 177 min. zpoždění
Ex 578 Špilberk - Kostěnice 20:15/22:43 (odj.) 148 min. zpoždění
IC 582 Jan Perner - Zámrsk 20:28/22:38 (odj.)130 min. zpoždění
R 621 Matalík - Ústí n.Orl. 20:32/22:39 (odj.) 127 min. zpoždění
Ex 569 Brněnský Drak - Moravany 20:44/22:28 (odj.) 104 min. zpoždění
IC 519 Manažer - Zábřeh na M. 21:19/22:43 (příj.) 84 min. zpoždění
R 701 - Moravany 21:14/22:32 (odj.) 78 min. zpoždění
SC 510 SC Pendolino - Pardubice hl.n. 21:34/22:42 (odj.) 68 min. zpoždění
R 423 Cassovia - Moravany 21:33/22:36 (příj.) 63 min. zpoždění
R 628 Portáš - Stéblová 21:38/22:41 (odj.) 63 min. zpoždění
R 878 - Úvaly 21:50/22:42 (odj.) 52 min. zpoždění
EC 70 Antonín Dvořák - Zámrsk 21:47/22:35 (odj.) 48 min. zpoždění.

Situaci nadále sledujeme

Zpracování: Vítek_V, Payus, Nick

Zdroj: Babitron, Novinky.cz


Vítek_V | 27.4.2008 (23:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
28.04.2008 (14:53)  
M: Nadsázka je nadsázka, ale tohle bylo napsáno tak, že jsem to za nadsázku nepovažoval.

Miroslav Zikmund: Ono je něco jiného vidět litry stříkajícího kečupu v televizi a pak opravdového nebožtíka "vystaveného" na čele lokomotivy. Doba alegorických vozů s živými obrazy je naštěstí pryč.
Když už tedy víme jaké povinnosti má řidič silničního vozidla, tak pochybuju, že strojvedoucí může po střetu pokračovat klidně dál. Ale co, je to vlastně ta nadsázka...
28.04.2008 (13:36)  
PES38 : neříkali nic, protože vedle trati vede "pardubický městský okruh", takže cestující vetšinou přešli ten okruh. Já jsem to vzal po opačné straně trati, kde je mezi I. traťovou kolejí a "vlečkovou koleji" schůdná stezka.

Pavel Z. : Jste zřejmě velice útlocitná povaha.

(To co ukazují na ČT 1 v seriálu Řím nebo co bylo ve filmu Gladiátor, případně jiných velkofilmech oceněných Oscary, je jedna mrtvolka visící na tažném háku lokomotivy neškodným odvarem).

Nesrovnávejte to prosím s provozem na pozemní komunikaci. Tam máte ze zákona jako řidič povinnost zastavit, protože jste se střetl s jiným účastníkem provozu na pozemních komunikacích.

Když se umrlec udržel po celou brzdnou dráhu od zastávky, tak by se udržel do peronu. Kdyby se neudržel do peronuu, tak by prostě ležel mezi kolejnicemi. V konečném důsledku by se ta mrtvola nerozpatlala, protože by ležela mezi kolejnicemi.

Já jsem celkem nikam nespěchal, kdyby se to stalo dál, tak bych tam prostě zůstal, čtiva na cestu jsem měl dostatek, topení / větrání šlo taky.
registrovaný uživatel Racek 
28.04.2008 (13:17)  
Vousáč: pokud Dráha uvede jako příčinu zpoždění "provozní důvody" (nás cestující tím krmí neustále), pak jí ta pokuta patří. Pokud si dají práci s tím, aby uvedli skutečný důvod, pak zpoždění nelze pokutovat, sankční doložky ke smlouvám obsahují výjimky pro zpoždění způsobená třetí osobou nebo vyšší mocí.
28.04.2008 (12:07)  
Chybí rada Vacátko, přijede okoukne zhodnotí a praví odvezte ho na soudní. Ale když se do toho vloží četníci tak ti z toho udělají krásnej mord.
28.04.2008 (11:41)  
28.04.2008 (11:40)  
Co na to krajské úřady?Možná už počítají,kolik jim přinesou do rozpočtu pokuty za zpoždění vlaků,které výpravčí a dispečeři nechali čekat na vlaky,zpožděné v souvislosti se sebevraždou? Rád bych se mýlil.
registrovaný uživatel M 
28.04.2008 (10:42)  
Pavel Z - slysel jsi nekdy slovo nadsazka?
28.04.2008 (10:28)  
viděl jsem nějaký dokument o železnici v bombaji. tam v okolí města mají snad několik tisíc železničních sebevrahů ročně. když vlak někoho sejme, je strojvůdcem odstraněn z koleje a jede se dál. v příští stanici strojvůdce odevzdá vyplněný formulář a policie už si to nějak vyřeší...
28.04.2008 (10:22)  
Jinak, R628 jako jediný měl fíru, terý znal trať přes Týniště, takže vyrazil z Chocně odklonem a odlilo se do něj značné množství lidí z IC582 a SC510. Já přelezl z Ampz v 582 do jednicky v 510, protoze Ampz nečekaně nemělo zásuvky a já zatoužil si dlouhou chvilku zkrátit tu prací, tu zase zábavou. Mé řešení se nakonec ukázalo jako prozřetelné, neb 510 se hnul z Chocně jako první, byť jen do Zámrsku, kde další půlhodinu postál a pak projel v Uhersku veeeeelmi pomaaaaalu kolem Hradišťana plného lidí. (Zdálo se mi, že u místa nehody stojí nějaká loko 371 /číslo jsem neviděl - venku tma a pendo uvnitř svítí jak rudá záře nad Kladnem, takže usuzuju podle krémového náteru na bočnici s úzkým žlutým pruhem - nicméně - mohu se mýlit/). SC510 nakonec dorazil do Prahy s výrazným náskokem oproti ostatním vlakům a paradoxné nejhůř snad dopadl Portáš (628) vedený odklonem - nicméně - lidé aspoň měli pocit, že se něco děje :-)

poznámka pod čarou: IC 582 dorazil do Prahy s 150min. zpožděním a já si liboval, že kdybych nejel pendem, nestihnu ani motoráček v 0:27 z Masaryčky, nicméně v době ojezdu nám vyhlásili 20 min. zpoždění s tím, že "čekáme na lidi od nějakého ícéčka z Ostravy" :-))))
28.04.2008 (10:20)  
Miroslav Zikmund: To je opravdu názor hodný trotla.
Vožení mrtvoly na háku je asi běžnou záležitostí na drahách, takže proč by to nešlo ani v tomto případě, že?
"Sobecký strojvedoucí" z toho měl určitě až do večera "ohromnou radost", že vám takhle zavařil....
Vaší normální reakcí při řízení auta, kdy byste někoho srazil, by bylo prosím co?
Kdyby mu z toho háku spadnul pod vlak, tak to tam mohli uklízet také ještě dnes.
Chápu, že jste skončil těsně před cílem své cesty, ale bylo by dobré si přiznat, že za to mohl hlavně ten sebevrah. Kdyby vám tam skočil už dřív, tak tady nějakých 1500 metrů takhle řešit určitě nebudete.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko