..: Dramatický růst ceny ropy se promítne i do jízdného na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - S druhou změnou jízdního řádu 2007/2008, tj. 15. června, vstoupí v platnost také další změna tarifu TR10, která cestující rozhodně nepotěší. Čeká nás další zdražení, dle ČD kvůli rostoucím cenám elektřiny a především nafty. Zvýšení cen se podle vyjádření ČD dotkne zhruba čtyř procent cestujících.

Nejcitelněji se změna dotkne uživatelů kilometrických bank. Sešitek, na který je možné během půlroční platnosti ujet 2000 kilometrů za 1600 korun, bude stát o 200 korun více. Ještě na podzim za ni cestující platili 1400 korun. Cena jednoho kilometru se tak zvedla během půl roku o 20 haléřů na 90 haléřů. Výhodná nabídka při nákupu pěti kilometrickýh bank najednou za cenu 1400 Kč/ks také končí.

I další výhodná nabídka - síťová nabídka ČD NET podraží o více než 10 %. Za jízdenku využitelnou na všechny spoje Českých drah nově cestující zaplatí 440 korun; varianta pro 2-5 osob zdraží o 100 Kč na 880 Kč. Podraží také víkendová síťová jízdenka SONE+ pro dálkové vlaky - také na 440 Kč; naproti tomu cena SONE+ pro osobní vlaky se nemění a bude i nadále 130 Kč.

Tradiční letní nabídka Léto-26, jež byla v minulých letech zjednodušena, se loni dočkala svého konce. Letos již nebude v prodeji - stejně jako loňské novinky, SC NET a In-gold All Inclusive, které se nedožily ani roční existence a od 15. června je již nepořídíte.

Základní jízdné se zatím nemění

Základní cena jízdného ani zákaznické jízdné a ceny síťových jízdenek Klasik se k 15. červnu nemění; nedá se ale vyloučit, že by nás s novým jízdním řádem mohlo čekat další překvapení v podobě dalšího zvýšení cen. Naposledy zdražovaly České dráhy loni v prosinci, kdy se ceny jízdného zvedly zhruba o šest až sedm procent.

Stručný přehled tarifních změn od 15. června:

  • končí nabídka jízdenky In-gold ve variantě All Inclusive
  • končí nabídka jízdenek SC Net ve všech verzích
  • končí nabídka pro mládež Léto-26
  • kilometrická banka zdražuje z 1600 Kč na 1800 Kč
  • síťová jízdenka ČD Net zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
  • víkendová síťová jízdenka SONE+ zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
  • "Šťastná eLiška" pro trasu Praha - Brno zdražuje ze 70 Kč na 105 Kč

zdroj: Tisková zpráva Českých drah, a.s.


Aleš Drobný Poslat mail autorovi | 8.5.2008 (15:23)
Related newsopen/close

More on Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
08.05.2008 (22:23)  
Že v prosinci zdražily o 6-7%, síťovku čtvrtletní se slevou ISIC, na kterou jsem jezdil, zdražily o 107%, to je alespoň zdražení! Když už, tak už. :-)
Registered user Best  mail  
08.05.2008 (22:10)  
Mám podobný názor jako Marta Kremlová,loni jsem nadával, proč jsem si koupil In-Zákazník, když platím 1/4 roku stejně jako bez něj.
08.05.2008 (22:01)  
Se zrušením léto 26 souhlasí jäk k otmu přijdou lidé kteří vlastní junior pas a 600 Kč na rok se mi nezdá tolik pokud jede třikrát za prázdniny tak si muže zaplatit celé jízdné a jinka i při použití vlaku jednou týdně se In junior rozhodně vyplatí a se zrušením určitě souhlasím kilometrická banka se také nezdražila o tolik než když si vezmeme kolik stojí třea autobus a v jakém je stavu a nikdo nevíme jestli autobus dojede do cíle
08.05.2008 (22:01)  
Dovolím si tvrdit, že ČD v tuto chvíli spíš mistrně využily počínající hysterii ze zdražování ropy ke zjednodušení tarifu a nejistému růstu tržeb. Proč?
-růst cen nafty za poslední rok je cca. 10 %. Podíl ceny nafty na nákladech železniční dopravy je cca. 20 %, a to jen v případě dopravy mimo trolej. Takže na neelektrifikovaných tratích to v krátkém horizontu představuje růst nákladů maximálně 2 %. A v celkovém měřítku elektrifikovaných ČD to budou řádově promile. Růst cen ropy železniční dopravu skutečně příliš nezdražuje.

To ovšem nebrání ČD začít přemýšlet o konverzích spalovacích motorů na LPG či řepkový olej. Troufám si tvrdit, že to druhé by se do motorů ČKD dalo nalejt bez větší újmy už teď. A pro dlouhodobé používání by stačila druhá nádrž a meziohřev paliva, jak je tomu u konverzí dieslů v autech.
08.05.2008 (21:45)  
pekař: ČD si vedou evidenci cestujících, aby věděli s určitostí říct, že dokázali přitáhnout někoho nového? kolik lidí přesedlalo z vlaku do aut/autobusů a vrátilo se po čase do vlaků? Když máš konkrétní čísla, hoď je sem ať se dostanu do obrazu. Nechci počet prodaných jízdenek a podobných statistických nesmyslů. Prostě předloni využívalo služeb ČD x cestujících, loni x+n cestujících.
Registered user Hurec  mail  
08.05.2008 (21:38)  
No jo to leta-26 me trochu zklamalo , dost sem se tesil na to jak pojedu s pritelkyni nekde se podivat na pamatky , praha , karlstejn atd... Misto toho zturuju karu a pojedu na LPG. Dostanu se uplne vsude , bez zpozdeni , preplnenych vlaku , kratsi cas :-)) doby kdy vlak patril mezi nejlepsi a nejlevnejsi cestovani jsou davno pryc. Skoda :-(
08.05.2008 (21:28)  
Kubíček: Pravda. Přebujelost aparátu a vedoucích pracovníků, která se bojí o koryta a ukazuje svou důležitost tím, že vymýšlí, kombinuje, vymýšlí... .
Registered user astray 
08.05.2008 (21:24)  
1. tgw < Nová jaderka se bude stavět v Dukovanech.
2. Ropa nekončí, nýbrž již skončila. Pánové ve vládě by měli plánovat energetickou strategii státu min. na 50 - 100 let dopředu a ne do nejbližsích voleb, jinak jsou to u mě vlastizrádci a zaslouží zastřelit za úsvitu (zelení nejdříve).
3. To rušení se týká i RegioNetu, dosud za 130 Kč?

ast
Registered user tgw 
08.05.2008 (21:20)  
A také se domnívám,že jelikož cena ropy bude stoupat dále,tak se na tu efektivitu bude koukat více.Dle mého to totiž bude třeba sledovat.

Proč je snad každému jasné.Cena ropy a její spotřeba.
Registered user tgw 
08.05.2008 (21:15)  
Domnívám se ,že tou efektivností má také pan happy určitý kus pravdy.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko