Praha - S druhou změnou jízdního řádu 2007/2008, tj. 15. června, vstoupí v platnost také další změna tarifu TR10, která cestující rozhodně nepotěší. Čeká nás další zdražení, dle ČD kvůli rostoucím cenám elektřiny a především nafty. Zvýšení cen se podle vyjádření ČD dotkne zhruba čtyř procent cestujících.
Nejcitelněji se změna dotkne uživatelů kilometrických bank. Sešitek, na který je možné během půlroční platnosti ujet 2000 kilometrů za 1600 korun, bude stát o 200 korun více. Ještě na podzim za ni cestující platili 1400 korun. Cena jednoho kilometru se tak zvedla během půl roku o 20 haléřů na 90 haléřů. Výhodná nabídka při nákupu pěti kilometrickýh bank najednou za cenu 1400 Kč/ks také končí.
I další výhodná nabídka - síťová nabídka ČD NET podraží o více než 10 %. Za jízdenku využitelnou na všechny spoje Českých drah nově cestující zaplatí 440 korun; varianta pro 2-5 osob zdraží o 100 Kč na 880 Kč. Podraží také víkendová síťová jízdenka SONE+ pro dálkové vlaky - také na 440 Kč; naproti tomu cena SONE+ pro osobní vlaky se nemění a bude i nadále 130 Kč.
Tradiční letní nabídka Léto-26, jež byla v minulých letech zjednodušena, se loni dočkala svého konce. Letos již nebude v prodeji - stejně jako loňské novinky, SC NET a In-gold All Inclusive, které se nedožily ani roční existence a od 15. června je již nepořídíte.
Základní jízdné se zatím nemění
Základní cena jízdného ani zákaznické jízdné a ceny síťových jízdenek Klasik se k 15. červnu nemění; nedá se ale vyloučit, že by nás s novým jízdním řádem mohlo čekat další překvapení v podobě dalšího zvýšení cen. Naposledy zdražovaly České dráhy loni v prosinci, kdy se ceny jízdného zvedly zhruba o šest až sedm procent.
Stručný přehled tarifních změn od 15. června:
- končí nabídka jízdenky In-gold ve variantě All Inclusive
- končí nabídka jízdenek SC Net ve všech verzích
- končí nabídka pro mládež Léto-26
- kilometrická banka zdražuje z 1600 Kč na 1800 Kč
- síťová jízdenka ČD Net zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
- víkendová síťová jízdenka SONE+ zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
- "Šťastná eLiška" pro trasu Praha - Brno zdražuje ze 70 Kč na 105 Kč
zdroj: Tisková zpráva Českých drah, a.s.
| 8.5.2008 (15:23)
-růst cen nafty za poslední rok je cca. 10 %. Podíl ceny nafty na nákladech železniční dopravy je cca. 20 %, a to jen v případě dopravy mimo trolej. Takže na neelektrifikovaných tratích to v krátkém horizontu představuje růst nákladů maximálně 2 %. A v celkovém měřítku elektrifikovaných ČD to budou řádově promile. Růst cen ropy železniční dopravu skutečně příliš nezdražuje.
To ovšem nebrání ČD začít přemýšlet o konverzích spalovacích motorů na LPG či řepkový olej. Troufám si tvrdit, že to druhé by se do motorů ČKD dalo nalejt bez větší újmy už teď. A pro dlouhodobé používání by stačila druhá nádrž a meziohřev paliva, jak je tomu u konverzí dieslů v autech.
2. Ropa nekončí, nýbrž již skončila. Pánové ve vládě by měli plánovat energetickou strategii státu min. na 50 - 100 let dopředu a ne do nejbližsích voleb, jinak jsou to u mě vlastizrádci a zaslouží zastřelit za úsvitu (zelení nejdříve).
3. To rušení se týká i RegioNetu, dosud za 130 Kč?
ast
Proč je snad každému jasné.Cena ropy a její spotřeba.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










