Praha - S druhou změnou jízdního řádu 2007/2008, tj. 15. června, vstoupí v platnost také další změna tarifu TR10, která cestující rozhodně nepotěší. Čeká nás další zdražení, dle ČD kvůli rostoucím cenám elektřiny a především nafty. Zvýšení cen se podle vyjádření ČD dotkne zhruba čtyř procent cestujících.
Nejcitelněji se změna dotkne uživatelů kilometrických bank. Sešitek, na který je možné během půlroční platnosti ujet 2000 kilometrů za 1600 korun, bude stát o 200 korun více. Ještě na podzim za ni cestující platili 1400 korun. Cena jednoho kilometru se tak zvedla během půl roku o 20 haléřů na 90 haléřů. Výhodná nabídka při nákupu pěti kilometrickýh bank najednou za cenu 1400 Kč/ks také končí.
I další výhodná nabídka - síťová nabídka ČD NET podraží o více než 10 %. Za jízdenku využitelnou na všechny spoje Českých drah nově cestující zaplatí 440 korun; varianta pro 2-5 osob zdraží o 100 Kč na 880 Kč. Podraží také víkendová síťová jízdenka SONE+ pro dálkové vlaky - také na 440 Kč; naproti tomu cena SONE+ pro osobní vlaky se nemění a bude i nadále 130 Kč.
Tradiční letní nabídka Léto-26, jež byla v minulých letech zjednodušena, se loni dočkala svého konce. Letos již nebude v prodeji - stejně jako loňské novinky, SC NET a In-gold All Inclusive, které se nedožily ani roční existence a od 15. června je již nepořídíte.
Základní jízdné se zatím nemění
Základní cena jízdného ani zákaznické jízdné a ceny síťových jízdenek Klasik se k 15. červnu nemění; nedá se ale vyloučit, že by nás s novým jízdním řádem mohlo čekat další překvapení v podobě dalšího zvýšení cen. Naposledy zdražovaly České dráhy loni v prosinci, kdy se ceny jízdného zvedly zhruba o šest až sedm procent.
Stručný přehled tarifních změn od 15. června:
- končí nabídka jízdenky In-gold ve variantě All Inclusive
- končí nabídka jízdenek SC Net ve všech verzích
- končí nabídka pro mládež Léto-26
- kilometrická banka zdražuje z 1600 Kč na 1800 Kč
- síťová jízdenka ČD Net zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
- víkendová síťová jízdenka SONE+ zdražuje z 390 Kč na 440 Kč
- "Šťastná eLiška" pro trasu Praha - Brno zdražuje ze 70 Kč na 105 Kč
zdroj: Tisková zpráva Českých drah, a.s.
| 8.5.2008 (15:23)
Mám Rail kartu a využívám služeb ČD i jiných dopravců např autobus směr Praha. Jelikož z mého okolí není rychlí spoj.
V okolí Liberce a Jablonce nad Nisou musím říci ,že se situace zlepšila.Dle mého je to dle možností vozového parku a současných služeb .
A až slevu na Rail také zvednou jezdit budu dále.A to jak vlakem tak i autobusem.
Jinak se dá říci ,že s panem happy zde v tomto příspěvku musím v mezích souhlasím.Nevím jestli by to bylo snadno proveditelné na drážní vozidlo ši soupravu. Pardon pane happy zkopíruji--->
---> Kdyby byli u čd trošku důvtipní lidé,tak by je napadlo,že cena ropy zvláště dále poroste nahoru,proto se třeba mohla Regína dělat na LPG či CNG.Už i dopravní podniky pochopily,že to je úspora mít autobusy na alternativu
Proto jsem tehdy také mluvil o elektrizaci.Či o jiných zdrojích a pohonech v dopravě obecně.A proto jsem také mluvil o tom,že by se měli dostavět dva jaderné bloky v Temelíně.Abychom měli dostatek elektřiny.
A to ještě ještě není konec.Ropa dál stoupat bude.Takže pokud někdo má fáro 6 válec, ale může být i upravený sportovně čtyřválec nezavidím mu to do budoucna.Trochu více přes 10 litránků si to pápne. Ani to povinné ručení a pojištění mu nezavidím.
Je možné ,že to nebudou jen majitelé kdo začnou pociťovat drahou ropu.Možná i výrobcům silnějších vozidel klesne produkce se zvyšující se cenou ropy.
Atd...atd...
Kultura cestování je na horší úrovni než podmínky pro převoz dobytka a ještě za to chtějí peníze. Vlaky EC/IC patří mezi to nejhorší co může cestující na železnici potkat. Raději 810tkou s místem k sezení a podmínkami pro život (kyslík, 1,5m x 1,5m místa) než vlak vyšší kvality (bez kyslíku a místa).(místenkou mi tady prosím neoponujte-když už se člověk dostane přes hromadu lidí k svému místu a zjistí že místo kvůli jinému řazení vozů neexistuje atd.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










