Zámrsk - Zřejmě neopatrné kouření z dveří jedoucího vlaku se stalo osudným jednomu z radikálních příznivců fotbalového Baníku Ostrava. Muž v okolí Ústí nad Orlicí vypadl z mimořádného spoje, který ČD vyslaly na utkání 29. ligového kola mezi Spartou a Baníkem, a policie už poté mohla pouze jít hledat bezvládné tělo. Vyšetřování incidentu si vyžádalo uzavření traťového úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Chocní, což způsobilo zastavení hned několika pravidelných vlakových spojů na prvním koridoru. Zatímco souprava s asi 1250 fanoušky asi po půl hodině pokračovala v cestě do Prahy, cestující v ostatních spojích už takové štěstí neměli a uvízli na obou stranách uzávěry na několik desítek minut. Soupravy se začaly dávat do pohybu až před 13. hodinou. Speciální baníkovský vlak dorazil do svého cíle v Praze-Dejvicích přibližně v 13:30, kde koordinaci přesunu ostravských fanoušků na stadion převzala policie.
K nešťastnému úmrtí došlo poté, co 30-letý muž z Opavska otevřel za jízdy dveře vozu řady Bt - údajně proto, aby vyvětral nástupní prostor, do nějž chodili někteří cestující kouřit. Vlaková četa po příjezdu do Prahy vypověděla, že fanoušky musela během jízdy několikrát napomínat, aby neotevírali dveře vozu za jízdy. Ačkoli se v průběhu celé cesty ve vlaku výdatně popíjelo, podle zaměstnanců ČD měla většina cestujících řádně zakoupené jízdenky a ostatní bez problémů zaplatili jízdné přímo průvodčím ve vlaku. Od nehody v okolí Ústí nad Orlicí již byla atmosféra ve vlaku spíše ponurá a dokonce i přesun z dejvického nádraží na stadion proběhl v neobvyklém klidu.
Přestože vozy této řady nedisponují automatickým blokováním vnějších dveří vozu, vyšetřování zatím vyloučilo jejich samovolné otevření za jízdy. I podle výpovědí ostatních cestujících někteří z fanoušků otevírali dveře úmyslně, aby vyvětrali zakouřené představky.
Celkové škody na patnáctivozové soupravě nepřesáhly několik tisíc korun: baníkovci v průběhu cesty zničili dvě sedačky a několik stolků. Souprava ovšem přijela do Prahy plná odpadků a lahví od alkoholu.
zdroj: České dráhy, iDNES.cz

Já osobně se o železnici zajímám.Nejsem zažraný nadšenec,který fotí 10 krát tu samou soupravu.Nebo snad ohledně snímku vstává ve 4 hodiny.
Mě spíše zajíma, kde se jaká tratˇ opravila.Jak se opravila.Co se opravilo.Kde došlo k zlepšení bezpečnosti,zabezpečení či rychlosti na danných úsecích.Kde vznikne třeba železniční překladiště.Nebo spíše novinky v oblasti železničních vozidel.Jaké se budují pilíře v oblasti železniční dopravy v zahraničí.Jestli cestující cestují vlakem rádi či nikoliv.A také proč.Co jim vadí.A také například srovnávám úroveň cestování a služeb a chování například jiných dopravců.Například bus vlak. Student Agency a ČD.
Zajímá mě to.Jsem z okolí Liberce.
Některé tratě znám.Silnice v okolí se mění.Tratě moc ne.Nicméně sleduji po občasných procházkách,spíše výletech po okolí bus,vlak ,pěšky ,že na danných tratích se něco změnilo.Na danných tratích v okolí.Tu se naklopil úsek,tu se zvýšila rychlost,zde se posunul rychlostník,zde se opravil most,v tomto místě se upravil kolejový svršek či upravil štěrk,tam se opravil tunel,zde je nové výstražné zařízení.Atd.
Tak jsem se zamyslel a jsem nyní toho názoru, že příště by měli pro tuto delegaci použít šestsetosmdesátky. :)
Napsat článek a opravit si češtinu v prohlížeči nebo v programu umí každý blb.
IC Ostravan velkoprostor: Baníkovci značně opilí, hluční, odpadky na zemi. To vše OK, do nikoho se nenaváželi, s pochopením se hluk dal snést. Před Zábřehem jsem šel ke dveřím na výstup, kde pokuřovali. Snaha, žádost o to, aby přestali (šli na volné WC) znamenala akorát arogantní foukání kouře do obličeje, :o). Výměna ostrých slov, výstup.
Můj pohled, názor: Po několikerém setkání s Baníkovci - chovají se jako nefotbalové alkoholické hovada, blbci, kterým je lépe se vyhnout, :o).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.














