..: Doplněno: Fanoušek Baníku vypadl z vlaku, ochromil koridor :..

Ilustrační obrázekZámrsk - Zřejmě neopatrné kouření z dveří jedoucího vlaku se stalo osudným jednomu z radikálních příznivců fotbalového Baníku Ostrava. Muž v okolí Ústí nad Orlicí vypadl z mimořádného spoje, který ČD vyslaly na utkání 29. ligového kola mezi Spartou a Baníkem, a policie už poté mohla pouze jít hledat bezvládné tělo. Vyšetřování incidentu si vyžádalo uzavření traťového úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Chocní, což způsobilo zastavení hned několika pravidelných vlakových spojů na prvním koridoru. Zatímco souprava s asi 1250 fanoušky asi po půl hodině pokračovala v cestě do Prahy, cestující v ostatních spojích už takové štěstí neměli a uvízli na obou stranách uzávěry na několik desítek minut. Soupravy se začaly dávat do pohybu až před 13. hodinou. Speciální baníkovský vlak dorazil do svého cíle v Praze-Dejvicích přibližně v 13:30, kde koordinaci přesunu ostravských fanoušků na stadion převzala policie.

K nešťastnému úmrtí došlo poté, co 30-letý muž z Opavska otevřel za jízdy dveře vozu řady Bt - údajně proto, aby vyvětral nástupní prostor, do nějž chodili někteří cestující kouřit. Vlaková četa po příjezdu do Prahy vypověděla, že fanoušky musela během jízdy několikrát napomínat, aby neotevírali dveře vozu za jízdy. Ačkoli se v průběhu celé cesty ve vlaku výdatně popíjelo, podle zaměstnanců ČD měla většina cestujících řádně zakoupené jízdenky a ostatní bez problémů zaplatili jízdné přímo průvodčím ve vlaku. Od nehody v okolí Ústí nad Orlicí již byla atmosféra ve vlaku spíše ponurá a dokonce i přesun z dejvického nádraží na stadion proběhl v neobvyklém klidu.

Přestože vozy této řady nedisponují automatickým blokováním vnějších dveří vozu, vyšetřování zatím vyloučilo jejich samovolné otevření za jízdy. I podle výpovědí ostatních cestujících někteří z fanoušků otevírali dveře úmyslně, aby vyvětrali zakouřené představky.

Celkové škody na patnáctivozové soupravě nepřesáhly několik tisíc korun: baníkovci v průběhu cesty zničili dvě sedačky a několik stolků. Souprava ovšem přijela do Prahy plná odpadků a lahví od alkoholu.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: České dráhy, iDNES.cz


Honza Beránek / JTB | 10.5.2008 (21:14)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   
11.05.2008 (15:27)  
[i] Páňula: já tu debatu moc nečetl, ale s tím kouřením. Nechápu, čemu se divíš, vždyť ve vlaku kouří i průvodčí... nevím kde jste viděl jakého kouřícího průvodčího vlakem jezdím často a ještě jsem neviděla žádného nikde
Registered user pekař 
11.05.2008 (14:38)  
Intercity: já tím vlakem jel taky a výraznější potíže jsem nezaznamenal.
11.05.2008 (13:59)  
Když se tady píše, že ostatní cestující byli ochráněni, tak se musím smát. Jel jsem včera ráno Ostravanem, odhaduju tak minimálně 150-200 baníkovců, výsledek - zpoždění 30 minut v Zábřehu, ujeté všechny přípoje a totálně rozhozený šot :-(
A co se týče bezpečnosti, sice policajti byli ale myslím, že někteří cestující se docela třásli. Eště, že sem měl tu sekeru v batohu :-D
11.05.2008 (12:41)  
Nevím proč by mělněkdo hlásit,že pokolejích jezdí vlaky.Běžně se chodí přes koleje,podchodyanadchody téměř nikdo nepoužívá. A když jedou fanoušci talse dává echo,aby zaměstanci nebyli zabiti láhvi od alkoholu.
11.05.2008 (12:33)  
Pokud vlak vypadal tak, jako je na těch čtyřech obrázcích, tak to byl standard speciálních vlaků přepravujících uvědomělé mladé muže ke splnění té nejčestnější občanské povinnosti, přesněji řečeno tytéž muže po jejím splnění.
Podobně vypadaly vlaky 526/527 (ex 33/34) "Laborec" zvané cikánský expres ...
Jinak k jízdě vlaku > viz
http://www.zelpage.cz/zpravy/6080
07.05.2008 (11:23)
nikdo by nevypadl, nebylo by třeba otevírání dveří za účelem vyvětrání po kouření.
Registered user Dery 
11.05.2008 (12:28)  
Už dlouho sem tu nebyl, ale tohle mi nedalo..

Myslím že už by to chtělo od vás trochu zamyšlení, hlavně od těch pánů co tu melou furt o dobytčácích, kecy že je měli dát do nákladních vágónů už sou fakt trapné...
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
11.05.2008 (12:20)  
Mato: Dveře Tvého peugeotu nejsou za jízdy blokovány, ale docela normálně zamčeny. Samočinně zamčené dveře lze u peugeotů zevnitř otevřít zatažením za páčku, jako by zamčené nebyly, otevření zadních dveří zevnitř brání docela obyčejná dětstká pojistka, podobná té ve Škodě 100. Samočinné zamykání tam rozhodně není proto, aby někomu nedovolilo vypadnout za jízdy, ale aby zabránilo "nepovolaným" se dostat dovnitř, například v koloně před městskou křižovatkou. A než tu budeš dál argumentovat dokonalým zabezpečením dnešních aut, přečti si nejdřív něco o spolehlivosti multiplexních elektronických sítí v dnešních automobilech, a v Peugeotu 307 zejména. Můžeš začít třeba tady: http://www.crushmy307.co.uk/
Registered user pekař 
11.05.2008 (12:09)  
Páňula: já tu debatu moc nečetl, ale s tím kouřením. Nechápu, čemu se divíš, vždyť ve vlaku kouří i průvodčí...
11.05.2008 (12:02)  
Ad tgw:až bude ropa za 200 $/barel a následně nafta a benzín za cca 60 Kč/litr bude elektrická železnice dobrá a žádné "gou železnice gou" se konat nebude. Podmínkou je však změna dopravní politiky,ale ekonomika si ji asi vynutí.
Registered user tgw 
11.05.2008 (11:33)  
Pánové sice to do této diskuze moc nepatří,ale zrovna jsem se díval na plány výstavby dálnic v ČR.

http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=972

Co jsem nezjistil.Například na Tábor se buduje krásná dálnice.Atd.Proto se směju a to skutečně těm ,,chytrým vzdělaným lidem´´,kteří byli pro optimalizaci směr Benešov.Rychlost 80-90 km h bude skutečně super konkurence schopná pro dálnici.A proto gou železnice gou.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko