..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 24      Zpráv na stránku:   
13.05.2008 (0:00)  
M: trošku laciné, ale v konečném důsledku to tak je. Otázka je pro mě jen ta, jestli to Jančurovi opravdu došlo až teď, nebo skutečně nikdy vyjet neplánoval.
12.05.2008 (23:55)  
train50: nechci kazit romantické představy mladého kluka, ale zamysli se sám, co všechno budeš zvažovat, až půjdeš poprvé volit a kolik reálných možností vlastně budeš mít
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (23:35)  
Railpic - CD by cenovou valku vydrzely nekonecne dlouho. Oni si totiz muzou dovolit jezdit vsude zadarmo a pak prijit za statem a rict "state, nedarilo se, zaplat" a statu nic jineho nezbyde...
12.05.2008 (23:21)  
Railpic: ani bych neřek´, že to voliči jen tak zkousnou. Voliči věří novinám a TV bedně, vlastní názor moc nemají. A pokud nějaká partaj nabídne voličům přesun peněz ze železnice (špinavé, kterou stejně nepoužívají, bo jezdí autem) do školství nebo zdravotnictví, tak taková partaj bez šance nebude.
12.05.2008 (22:44)  
Train50: líbit se vám to nemusí, ale logika vypadá jinak. To, že nějaká státní organizace odkoupí třeba i předraženě majetek od státní akciovky, opravdu není tunel. A už vůbec se neohánějte voliči, a voliči ODS zvlášť. Průměrného voliče tohle vůbec nezajímá a když, tak už zkousnul mnohem horší věci než tohle.
12.05.2008 (22:34)  
Někdo tu psal, že s logickými argumenty tady neprorazíš. No, alespoň se pokusím:
Prodává se část ČD a.s., konkrétně traťovky (baráky s úředníky a každá traťovka nějakou tu MUVku)+drážní hasiči+energetika+kus jedenáctky (SENA). Původně to mělo být za nějakých 300 miliónů, teď si vláda cení SDC na 12 miliard. Není to do nebe volající pitomost, nebo spíš tunel pro někoho?
A není to poslední finanční injekce. Ještě zbývají nádraží, co si stát koupí zpátky. Kolik miliard to bude když vláda vyžene cenu na desetinásobek.
Jsem docela zvědavý, jak dlouho bude tahle legrace bavit danové poplatníky. Obávám se, že to ODS v příštích volbách spočítají. Ty miliardy už teď zoufale chybí třeba ve školství ...
registrovaný uživatel Thomys 
12.05.2008 (22:34)  
Jen už proboha co nejrychleji jakoukoliv konkurenci ČD - už to překračuje unosnou mez.
12.05.2008 (22:33)  
Myslím, že Jančura jen hledá způsob, jak čestně ustoupit. V autobusech zaskočil kapitálově slabé a svým způsobem amatérské společnosti, které o marketingu nic neslyšely, nabízely nulové služby atd. Při všech výtkách k ČD, je to přece jen jiná váha a rozhodně by boj nevzdaly po pár měsících jako ČSAD Liberec a pod., tipuju, že cenovou válku by vydržely naopak déle než SA. Navíc je otázka, co se stane po dokončení D1 do Ostravy, ale zákazníky dráze to asi jen ubere... Klobouk dolů za to PR a manipulaci s médii.
registrovaný uživatel SergeS 
12.05.2008 (21:58)  
tgw: Vysledek celeho toho deni je ze zas neco ukradnou statu ;-) nic vic nic min
registrovaný uživatel koyot 
12.05.2008 (21:53)  
Happy: takto extremni bych zase nebyl, jsou mnohem neetictejsi zpusoby reklamy a Slovensko je jasna volba, jestlize tam maji sve zazemi.. ale jak rikam neresme to
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko