..: Student Agency vyhrožuje přesunem na Slovensko. Nelíbí se jí podpora ČD :..

Brno - Student Agency vážně zvažuje, že zastaví přípravy projektu luxusního rychlovlaku mezi Prahou a Ostravou. Vadí jí státní podpora Českým drahám, kvůli níž vyhrožuje přenesením projektu do zahraničí, nejspíše na Slovensko. Vláda se totiž rozhodla zajistit Českým drahám finance na nákup nových vozů a souprav. "Pokud získají tyto prostředky, pak nevidím důvod dál připravovat plánovanou investici do dálkové a regionální dopravy a přesunu své železniční aktivity mimo území České republiky," tvrdí šéf a majitel Student Agency Radim Jančura.

Ilustrační obrázek"Zveřejnili jsme svůj záměr investovat 1,5 miliardy korun z vlastních zdrojů a bez nároků na jakékoliv dotace do dálkové železniční dopravy, ve spolupráci s třetím největším evropským soukromým dopravcem jednáme o investici dalších čtyř miliard. Pokud ovšem vyjde záměr státu obejít Evropskou komisi a zafinancuje přímo České dráhy, nezbude nám než přesunout všechny investice na Slovensko, které vytvořilo spravedlivé podmínky pro všechny dopravce," prohlásil Jančura. Přesunem ale vyhrožuje i do jiné země regionu, protože plánované soupravy HighJet jsou ze své podstaty po menších úpravách způsobilé provozu v celé střední Evropě.

Soukromému dopravci se nelíbí, jak velkou částku se nakonec vláda rozhodla do ČD napumpovat. Původní plán počítal s tím, že do ČD přiteče asi 400 milionů za odprodej majetku státní organizaci SŽDC. Majetek měl být kvůli změně provozovatele dráhy na SŽDC pouze převeden za symbolickou cenu, nakonec ale vše dopadne zřejmě zcela jinak. Týž majetek totiž stát odkoupí za 12 miliard. "Tento majetek měl od počátku stejně připadnout SŽDC, obdobně jak je tomu například na Slovensku. Rozdělení majetku státní organizace zrušil jako neústavní v roce 2003 svým nálezem i Ústavní soud. Žádná z dosavadních vlád, ani ta současná, však na tento nález nereagovala," řekl Jančura. Podle jeho slov jsou si v České republice železniční dopravci rovni stále jen papírově. Reálně však získaly ČD do svého majetku nádraží a pozemky kolem nich, každoročně dostávají od státu záruky za investice a podle Jančury přesto vozí cestující neskutečně draho. Kdyby prý měla Student Agency stejnou dotaci na vlakový kilometr, jakou nyní od státu dostávají ČD, mohli by cestující jezdit zadarmo a přesto by dopravce vydělával.

Zdroj: ČTK. Námět: Svědek


Honza Beránek / JTB | 12.5.2008 (11:35)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 24      Zpráv na stránku:   
12.05.2008 (21:09)  
Musím říct, že na jednu stranu Jančurovi celkem rozumím. Rozhodne se investovat 1,5 miliardy ZE SVÉHO (to je 1500 milonů pro ty co mají horší představivost). Nevím na kolik je tady schopný se zadlužit běžný podnikatel, ale takto tedy moc často ne. A to ještě možná bude muset zpeněžit kus SVÉHO majektu aby na to měl.

A teď přijde stát a řekne ČD "jeje mi vám omylem darovali, kopec nemovitostí, no my si je koupíme za tržní cenu zpět a vy si za to kupte mašinky, trochu vám tím vylepšíme vejplatu". Náklady nesou občané (takže kus znova Jančura), zodpovědnost a podnikáníse nekoná. No nebudeme škudlit, 12 000 milonů by to mohlo zahojit.
registrovaný uživatel happy 
12.05.2008 (20:57)  
ad M ,Ano to je.To souhlasím.Ono je totiž důležité,jak se to zákazníkovi zdůvodní to zdražení.Toto zdůvodnění se opírá o zlepšení služeb novej vlak (lepší housky z nové pece).Zákazník to sice nese nelibě,ale na druhou stranu čeká jisté zlepšení.
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (20:52)  
Kdyz ti pekar rekne, ze zdrazil rohliky za tri kacek na ctyri, protoze chce stavet novou pec, tak je koupis (samozrejme, pokud budes mit moznost jit jinam, kde maji stejny za tri)?
Ten tvuj argument, ze si vlaky vymyslel jen jako ospravedlneni zvyseni jizdneho je totiz presne v tomhle duchu...
registrovaný uživatel happy 
12.05.2008 (20:52)  
Jinak souhlas s xAnri05.
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (20:50)  
sAd - tak reaguj na Weba. nebo on taky prekrucuje?
registrovaný uživatel happy 
12.05.2008 (20:50)  
řadu 680 bych sem netahal,to jaksi vzniklo za jiných okolností.

No prostě Jančura odstupuje od svého plánu,to je jisté a to s těmi 12 mld je jen zastírací manévr.Jediné,co je hmatatelné je jenom zviditelnění SA.Ono vůbec není jisté,zda to myslel Jančura vážně.On to mohl být jen dobrý reklamní a marketingový tah a hlavně důvod,jak zdražit jízdné v busech (šetření na vlaky).Vizualizaci ,resp. obrázkový tuning Flirtu dneska svede v grafickém programu fůra lidí.Navíc keci o supermoderních a nejluxusnějších jednotkách v Evropě...No k smíchu,když uvážím cenu 300 mil. na jednotku(navíc původem příměstskou).Kolikpak stojí takové ICE,nebo jen "blbá" 612 DB.Takže pane Jančuro,vaší mediální reklamě "zdarma" tleskám.Pro mě Vás usvědčilo to Slovensko a podezřelá souhra náhod ..že
registrovaný uživatel M 
12.05.2008 (20:49)  
doomlukas - ten rozdil mezi busy a vlaky je dany tim charakterem zeleznicem - tj. ze uspory z rozsahu jsou tam patrne
12.05.2008 (20:49)  
Jezisi, to je uplne jasny ze to tady nikdo nechce, tak pro to delaji vse! JE TO NADHERA. HNED JE DEN O NECO PRIJEMNEJSI...
12.05.2008 (20:40)  
xAnri: Proč by u autobusů měla být absolutně nesrovnatelná situace? Není to spíše jen takový tvůj dojem? No a tu Anglii snad ani nemůžeš myslet vážně (nebo vůbec netušíš, jak to tam na železnici vypadá)...
registrovaný uživatel sAd 
12.05.2008 (20:35)  
M: Chtěl jsem původně na vaše překrucování něco napsat, ale uvědomil jsem si, že to vlastně nemá smysl. Jako posledně.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 24      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko