..: Interview ČT24: Rozhovor s Luďkou Hnulíkovou :..

Ilustrační obrázekPraha - V pořadu Interview ČT24 byla v pondělní odpoledne přítomna Luďka Hnulíková, ředitelka odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah. Během rozhovoru se probíralo hned několik témat, mezi nimiž bylo například zdůvodnění nedávno ohlášené změny tarifu, k čemuž Hnulíková například uvedla, že za existenci nově zrušené nabídky In-gold All inclusive byla dosud prodána pouze jediná takováto aplikace. V pořadu zazněl i důvod ukončení nabídky SC Net: je daleko výhodnější si koupit pouze místenku na spoj SC a k němu celodenní síťovou jízdenku.

Další probíranou věcí byl odprodej majetku SŽDC za 12 miliard Kč, kdy tato uváděná suma má být pouze strop, jaký by odprodávaný majetek neměl překročit. Od toho se plynule přešlo k úhradám za dopravní obslužnost a modernizaci vozového parku, jehož stav je prý nejkritičtější ve Středočeském kraji a v hlavním městě Praze. ČD by zde totiž momentálně potřebovaly ještě dalších 70 nových vozidel pro regionální dopravu. Na dotaz moderátora, zda-li jsou si tyto vlaky na sebe schopné samy vydělat bez dotací, Hnulíková uvedla, že například jeden CityElefant, který stojí přes 220 milionů korun, si na sebe při 20ti letém odpisování v současné době nevydělá a poukázala na ceny za příměstskou dopravu jinde ve světě.

Na konci potom rozebírala těžkosti s vypravováním speciálních vlaků, jako jsou spoje pro fanoušky na různá fotbalová utkání. Tyto spoje jsou totiž prý vždy ztrátové, ale nutné, aby fanoušci neobtěžovali běžné cestující. Jako další příklad uvedla to, že tuto sobotu několik fanoušků Baníku jelo na fotbal běžným spojem IC, ve kterém poškodili vnitřní vybavení vlaku. Dotyčný vagon pak nakonec musel být vyřazen ze soupravy.

Na rozhovor se můžete podívat v archivu pořadu na webu ČT24, nebo si z našich stránek stáhnout přepis celého rozhovoru.

zdroj: ČT24


JiříK. | 15.5.2008 (16:00)
Related newsopen/close

More on Reportáže

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user Kakov 
22.05.2008 (14:03)  
to Stoupa: to ze nekde je potencial vetsi/mensi jeste neznamena ze na jednu trat musim nasadit vsechno nové a na druhe necham jezdit 40 let stare vozy bez udrzby.....

musim souhlasit pani Hnulikova je mimo, tipnul bych ji, ze naposledy jela vlakem jako decko na skolnim vyletu
Registered user M 
19.05.2008 (10:59)  
Cestujici843 - v tom vypoctu mas jakoby chybu - tech 100 Kc/km nejsou asi nakaldy, ale ztrata, jakou doplaci "stat". Takze na pokryti toho by nestacilo ve vlaku mit 77 lidi, ale 77 lidi "navic"
Registered user Bpee  mail  
18.05.2008 (13:50)  
Když se ti zlámalo, dej ho spravit,
nauč se synečku hospodařit...


ČD prostě neumí hospodařit, to je celé. Desetiletí kašlali na vozový park a teď se to snaží dohnat. Neumí ani nakupovat - viz nákup Pendolín (dle hesla později, menší počet kusů, horší kvalita a dráž) - ani prodávat - viz prodej Railreklam..

Docela by mě zajímalo, co všechno ta cena za vozkm zahrnuje. I kdyby to bylo 100 Kč/vlak.km, tak cestující platí zhruba 1,3 Kč/km, tzn. že aby vlak nebyl prodělečný, je třeba 77 cestujících v jednom vlaku. Pokud je tam méně, jsou dvě možnosti: Buď stát doplatí rozdíl nebo tam prostě vlaky nejdit nebudou (nemá smysl vypravovat vlak pro pár lidí).

Částečně se to hodí k předchozímu článku o 12 mld na obnovu voz. parku. ČD ročně přepraví přes 180 mil. cestujících. Z každé jízdy aspoň 1 Kč na obnovu voz. parku -

Rozhovor jsem si musel poslechnout 2x, nevěřil jsem vlastním uším. Paní Hnulíková mi přijde úplně mimo. Zruší slevuK tomu lze říct jen jediné:

Když se ti zlámalo, dej ho spravit,
nauč se synečku hospodařit...
18.05.2008 (12:34)  
Ad. A divili byste se, jak dnes už ČD umí náklady spočítat přesně na jednu trať a jeden vlak... ;-)
Ale tak to není, počítá se ztráta za celý kraj a nasmlouvané vlkm. Nic víc nic míň. To ostatní jsou pokusné balonky co by bylo kdyby došlo k výběrovým řízením. Ty hodnoty jsou nesmysl na konkrétní vlaky. Ale za Kraj to vyjde. To by muselo v každém kraji být 10 účetních, které by účtovaly a dělily každou fakturu na účty podle vlaků.
17.05.2008 (10:47)  
radekkedar: Připočítej si poplatek za přidělení kapacity trati a za použití dopravní cesty. ;)

omyl, tyto položky jsou v uvedených 60 Kč/km zahrnuty... Je to výsledek celkové ceny po odečtení tržeb z jízdného pro určitou trať (pro šotoušsky oblíbenou kozinu to bylo 57 Kč/km) a je to částka, kterou ČD požadují jako dotaci/krytí ztráty z provozu daného vlaku.

xAnri05: ČD vyčíslily rozjezd 163 + 3x B(d)t na 50 Kč...

A divili byste se, jak dnes už ČD umí náklady spočítat přesně na jednu trať a jeden vlak... ;-)
16.05.2008 (21:56)  
Spočítat jde všechno, ale když se nechce....
Registered user stoupa  mail  
16.05.2008 (11:32)  
Pragocentristi ČD:

Možná tam vůkol Prahy je opravdu větší potenciál cestujících, než jinde. A dokonce těch denně tam a pak zpět dojíždějících, než odjíždějících dojinam.

Vyhlídkové jízdy Pinďou doporučuji pořádat z Masny, neb je to tam z nábřeží blíže a pokud by byl organizován návoz účastníků gumokolně, lze přijet až na I. nástupiště.
Registered user M 
16.05.2008 (10:34)  
Odstavec 1 - rec ale byla prave o tom jednom narvanem vlaku, ne o prumeru

Odstavec 2 - ja pisu o tom, ze oni nechcou zverejnit ani naklady. Nechapu, jak naklady souvisi s poctem cestujicich
Registered user xAnri05  mail  
16.05.2008 (10:21)  
Prijmy provozni naklady asi prekrocily. Ale kdyz se zapoctou rezie, tak tezko rict...
Jizdne tezko muze dorovnat naklady spoje. Jinak by se nemusely zavadet dotace v ramci ZDO.
I kdyz u jednoho narvaneho vlaku asi ano, ale v prumeru urcite nikoliv. Mimochodem nedavno jsme nekde pocitali cenu za rozjezd jednoho vlaku v razeni 163 3xBdt. Bylo to nekolik set kc. Pri zvyseni zateze naklady ovsem nerostou linearne, takze souprava s 10 vozy se muze rozjet i za nekolik tisic.

Ostatne ono vlastne nejde vubec rict, jestli ten vlak byl ziskovy nebo ztratovy - CD totiz nedokazi urcit naklady na jeden vlak, tak kdo vi:-)
Tak u toho jsem Te opet chytil, ze nevis, co cem mluvis. Samozrejme, ze to dovedou spocitat. U jednoho konkretniho vlaku si to spocita i Jancura. Staci znat naklady a pocet cestujich, kteri jedou z z bodu A do bodu B a jejich jizdne. Nejde to ovsem u spoju, kde nezname ty pocty cestujich a jejich trasy. Cestujici totiz pouzivaji kombinovane a prestupni jizdni doklady. To je u vetsiny spoju CD. U lokalek je to ale uz hodne dulezite.
Registered user MirekM  mail  
16.05.2008 (6:58)  
České dráhy jsou největší pragocentristi, co znám, a nejvíc se to projevuje v marketingovém oddělení.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko