Praha - V pořadu Interview ČT24 byla v pondělní odpoledne přítomna Luďka Hnulíková, ředitelka odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah. Během rozhovoru se probíralo hned několik témat, mezi nimiž bylo například zdůvodnění nedávno ohlášené změny tarifu, k čemuž Hnulíková například uvedla, že za existenci nově zrušené nabídky In-gold All inclusive byla dosud prodána pouze jediná takováto aplikace. V pořadu zazněl i důvod ukončení nabídky SC Net: je daleko výhodnější si koupit pouze místenku na spoj SC a k němu celodenní síťovou jízdenku.
Další probíranou věcí byl odprodej majetku SŽDC za 12 miliard Kč, kdy tato uváděná suma má být pouze strop, jaký by odprodávaný majetek neměl překročit. Od toho se plynule přešlo k úhradám za dopravní obslužnost a modernizaci vozového parku, jehož stav je prý nejkritičtější ve Středočeském kraji a v hlavním městě Praze. ČD by zde totiž momentálně potřebovaly ještě dalších 70 nových vozidel pro regionální dopravu. Na dotaz moderátora, zda-li jsou si tyto vlaky na sebe schopné samy vydělat bez dotací, Hnulíková uvedla, že například jeden CityElefant, který stojí přes 220 milionů korun, si na sebe při 20ti letém odpisování v současné době nevydělá a poukázala na ceny za příměstskou dopravu jinde ve světě.
Na konci potom rozebírala těžkosti s vypravováním speciálních vlaků, jako jsou spoje pro fanoušky na různá fotbalová utkání. Tyto spoje jsou totiž prý vždy ztrátové, ale nutné, aby fanoušci neobtěžovali běžné cestující. Jako další příklad uvedla to, že tuto sobotu několik fanoušků Baníku jelo na fotbal běžným spojem IC, ve kterém poškodili vnitřní vybavení vlaku. Dotyčný vagon pak nakonec musel být vyřazen ze soupravy.
Na rozhovor se můžete podívat v archivu pořadu na webu ČT24, nebo si z našich stránek stáhnout přepis celého rozhovoru.
zdroj: ČT24

pani Hnulikova by mela aspon obcas zavitat mimo Prahu a svézt se vlakem i jinde nez pri predvadeci jizde Pendolina mezi Praha hl.n a Praha-Liben
Ostatne ono vlastne nejde vubec rict, jestli ten vlak byl ziskovy nebo ztratovy - CD totiz nedokazi urcit naklady na jeden vlak, tak kdo vi:-)
Ačkoli se v průběhu celé cesty ve vlaku výdatně popíjelo, podle zaměstnanců ČD měla většina cestujících řádně zakoupené jízdenky a ostatní bez problémů zaplatili jízdné přímo průvodčím ve vlaku.
Přesto byl vlak ztrátový??
To jako chce ředitelka osobní dopravy ČD říct, že ten vlak plánovali jako ztrátový, tedy že převezou tam a zpátky 1200 lidí prakticky zadarmo? Tak já se obleču jako chuligán, budu vyhrožovat zmlácením průvodčího a budu teda taky jezdit zadarmo? Pokud o tomhle ČD věděly - jako že věděly, tak se na to měly připravit.
Venco, to znamena, ze dotace na vlkm je 60,-kc a to bude zrejme bez jizdneho.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











