..: ČD dostanou 12 miliard na obnovou vozového parku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.

Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 15.5.2008 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
15.05.2008 (12:34)  
Ja to teda vubec nechapu, zase mala domu. Pulku toho mohli dat na nova regionalni vozidla, ktera by pak vlastnil kraj, za druhou pulku zakoupit rychlikove soupravy.

Tyto statem vlastnene vlaky by PROVOZOVALA firma, ktera by vyhrala transparentni vyberove rizeni. Dat je CD je nacpani penez do cerne diry s efektem pro zakaznika ala zavedeni "nove a spolehlive" jednotky 471.
15.05.2008 (12:15)  
Chikatetsujin: No částečně máte pravdu... Jenže náklady na provoz zůstanou pořád stejné a kdyby se pro určité vlaky snížilo jízdné, tak může dojít k tomu, že vlak sice bude plný, ale pořád ve ztrátě a to si nemyslím, že by bylo lepší... Ale to by se samozřejmě muselo propočítat, kdy by ten spoj byl ještě v plusu a kdy už v mínusu, aby nedošlo k výše popsanému extrému! To jestli by se přilákali noví cestující je ovšem diskutabilní, protože není jisté jestli by vůbec nejací ještě byli...
Registrierter Benutzer JnR 
15.05.2008 (12:04)  
1) přece jsme si neopravovali koridory proto, aby jsme na ně pustili soukromníky
2) soukromník, který chce provozovat nedotované dálkové vlaky, je vyzobávač rozinek
(dodatek: vyzobávač bude i přesto, že bude jezdit bez dotací na trase, kde ČD dotace od státu vyžadují)
3) soukromník, který chce provozovat dotované regionální vlaky, je vyzobávač rozinek
4) akciová společnost České dráhy jsou státní společnost
5) jediná správná podpora železnice je podpora Českých drah
6) Jančura je všechno zlo světa
7) nebýt autobusů SA*, jezdily by všechny vlaky ČD plné
8) že ČD jezdí na trasách, kde neproběhlo VŘ, za 150 Kč/km a na trasách, kde VŘ proběhlo, za 30 Kč/km, není ani v nejmenším podezřelé
9) konkurenční prostředí a rovné podmínky dopravců fungují již nyní
10) je lepší jezdit v 810 Českých drah, než v Desiru soukromníka

* jinak též "žluté rakve" nebo "smradobusy"
15.05.2008 (11:58)  
V nerekonstruovaných vozech 010, B, Bt, Bg, Bdt jezdíme kvůli ekonomickému managementu ČD, a.s., který nedělá svou práci správně několik let, kvůli výplatám přerostlého aparátu ČD, a.s.. Začněme u malých drobností - blokace dveří vozů, hluk ze zdržových brzd x kotouče. Injekcí bylo dost, Bčka, BTčka jsou pořád dost stejná, změny jsou chábé, pomalé, navíc s velkou pompézností.
Jednotky 680 jsou velikým luxusem na vnitrostátní dopravu malého státu. Jednoty 680 mají jezdit přes půlku Evropy.
15.05.2008 (11:36)  
Tak jsem v tomto případě rozpolcen. Na jedné straně ten "odkup" smrdí korupcí, na straně druhé ruku na srdce: jak dlouho si chcete jezdit v 810, vozech B, Bt, Bg, Bdt, etc.?
Se součaqsným přístupem MD i krajů k výběrovým řízením na určité kurzy a po neúspěchu RTExpresu a přehnaných snech pana Jančury o "Nejluxusnějších spojích v Evropě", vážně pochybuji o jakémkoliv "boomu" soukromích dopravců na českých kolejích. Tak budu rád, když aspoň ten státní polokomunistický podnik bude mít aspon vlaky hodné 21. století.
Docela se mi líbí myšlenky ředitele Žaludy na najímání soukromých dopravců na výkony ČD. Doufám, že to nebyla jen fáma, protože to je asi nejlepší způsob, jak zde můžou působit i jiné společnosti. Navíc vím, že v Německu to funguje a funguje to dobře. (ale tam fungují dobře i výběrová řízení od Landeskreisů, kde se vyhlásí konkurz na okresní dopravu, ta se dá např. HzL a DB dostane spěšnáky do jiných okresů - tohle by asi u našich krajů neprošlo)
Registrierter Benutzer Web 
15.05.2008 (11:35)  
Člověk čumí :( A potom tu budou modrý gumy říkat "kde jsou ti vaši soukromníci"...

Jaké dorovnávání startovních pozic? Oni snad soukromníci dostali od státu tisíce (starších, ale pro řadu krajů dostačujících) vozů? Má snad Jančura někde schovaný vozový park za 12 miliard?

Tohle je pravicová vláda tedy :(
15.05.2008 (11:33)  
jaroušek: Ono existuje něco jako obchdní politika. Když se něco špatně prodává, tak to holt zlevním. Vsadím se, že by se našla sleva pro málo vytížené vlaky, která by tam cestující přilákala. Ale to jsou ČD, místo aby vlaky jely plné za méně peněz než je z normálního tarifu, tak raději jedou prázdní v těžké ztrátě.
15.05.2008 (11:29)  
M: No ranní spje z Prahy možná jezdí prázdněnjší, ale odpolední z Ostravy jezdí taky slušně zaplněné... Těžko se dalo čekat, že budou všechny vlaky jezdit obsazený na 90-100%... A pochybuju, že by to u podobných spojů v zahraničí bylo jinak
15.05.2008 (11:28)  
Anri: Jaá bych se jen rád pozastavil nad myšlenkou, že akcionář (stát v tomto případě) má povinnost sypat do "jeho" podniku peníze. To není vůbec pravda. Naopak společnost má pracovat tak dobře aby akcie neznehodnocovala a případně vynesla akcionáři zisk (dobře v případě ČD si zisk odpustíme). Je to jen další podporování mizerného hospodaření ČD.

Nic proti nákupu modernho vozovho parku, ale toto je krutě nerovná soutěž. Příměrem bych řekl, že mi to připomíná sociální problematiku romské mešiny. Zacpeme jim hubu tučným výpalným aby neřvali, chlív to stejně bude pořád. Naopak támhle podnikatel, který platit roky tučné daně a teď je na hraně bankrotu, protože mu nejdou vývozy vzhledem ke kurzu dolaru ať si klidně padne, máme kapitalismus.
Registrierter Benutzer M 
15.05.2008 (11:22)  
sAd - pozor, ja nepisu o jednotkove cene, ale o cene celkove! xAnri tvrdi, ze kdyz stat objedna mene dopravy, tak tim u CD vypadnou prijmy od cestujicich a navzdory snizenemu objednanemu vykonu se bude muset celkova dotace navysit.
Zcela v souladu s timto pak tvrdim, ze navyseni objednavky musi znamenat i snizeni celkove ceny. Jediny pripad, kdy by tohle (za predpokladu, ze ma pravdu i xAnri) neni pravdou je ten, ze v soucasnosti je objem objednane prepravy naprosto idealni (vrchol paraboly). Pravdepodobnost toho je ale v podstate nulova.
  1 ... 11 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko