Praha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.
Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.
Zdroj: Idnes.cz

Tyto statem vlastnene vlaky by PROVOZOVALA firma, ktera by vyhrala transparentni vyberove rizeni. Dat je CD je nacpani penez do cerne diry s efektem pro zakaznika ala zavedeni "nove a spolehlive" jednotky 471.
2) soukromník, který chce provozovat nedotované dálkové vlaky, je vyzobávač rozinek
(dodatek: vyzobávač bude i přesto, že bude jezdit bez dotací na trase, kde ČD dotace od státu vyžadují)
3) soukromník, který chce provozovat dotované regionální vlaky, je vyzobávač rozinek
4) akciová společnost České dráhy jsou státní společnost
5) jediná správná podpora železnice je podpora Českých drah
6) Jančura je všechno zlo světa
7) nebýt autobusů SA*, jezdily by všechny vlaky ČD plné
8) že ČD jezdí na trasách, kde neproběhlo VŘ, za 150 Kč/km a na trasách, kde VŘ proběhlo, za 30 Kč/km, není ani v nejmenším podezřelé
9) konkurenční prostředí a rovné podmínky dopravců fungují již nyní
10) je lepší jezdit v 810 Českých drah, než v Desiru soukromníka
* jinak též "žluté rakve" nebo "smradobusy"
Jednotky 680 jsou velikým luxusem na vnitrostátní dopravu malého státu. Jednoty 680 mají jezdit přes půlku Evropy.
Se součaqsným přístupem MD i krajů k výběrovým řízením na určité kurzy a po neúspěchu RTExpresu a přehnaných snech pana Jančury o "Nejluxusnějších spojích v Evropě", vážně pochybuji o jakémkoliv "boomu" soukromích dopravců na českých kolejích. Tak budu rád, když aspoň ten státní polokomunistický podnik bude mít aspon vlaky hodné 21. století.
Docela se mi líbí myšlenky ředitele Žaludy na najímání soukromých dopravců na výkony ČD. Doufám, že to nebyla jen fáma, protože to je asi nejlepší způsob, jak zde můžou působit i jiné společnosti. Navíc vím, že v Německu to funguje a funguje to dobře. (ale tam fungují dobře i výběrová řízení od Landeskreisů, kde se vyhlásí konkurz na okresní dopravu, ta se dá např. HzL a DB dostane spěšnáky do jiných okresů - tohle by asi u našich krajů neprošlo)
Jaké dorovnávání startovních pozic? Oni snad soukromníci dostali od státu tisíce (starších, ale pro řadu krajů dostačujících) vozů? Má snad Jančura někde schovaný vozový park za 12 miliard?
Tohle je pravicová vláda tedy :(
Nic proti nákupu modernho vozovho parku, ale toto je krutě nerovná soutěž. Příměrem bych řekl, že mi to připomíná sociální problematiku romské mešiny. Zacpeme jim hubu tučným výpalným aby neřvali, chlív to stejně bude pořád. Naopak támhle podnikatel, který platit roky tučné daně a teď je na hraně bankrotu, protože mu nejdou vývozy vzhledem ke kurzu dolaru ať si klidně padne, máme kapitalismus.
Zcela v souladu s timto pak tvrdim, ze navyseni objednavky musi znamenat i snizeni celkove ceny. Jediny pripad, kdy by tohle (za predpokladu, ze ma pravdu i xAnri) neni pravdou je ten, ze v soucasnosti je objem objednane prepravy naprosto idealni (vrchol paraboly). Pravdepodobnost toho je ale v podstate nulova.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










