..: ČD dostanou 12 miliard na obnovou vozového parku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.

Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.

Zdroj: Idnes.cz


Samir Lepara | 15.5.2008 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
15.05.2008 (8:59)  
To xAnri05
Radio Jerevan opravuje:
Je sice pravda, ze v 80 letech dodávané vagony z NDR měly (a mají) sezení nic moc, ale bylo jich o hodně víc něž za dalších 19 let.
Je pravda, že prdolina se pořídila za předpředpředvedení ČD, nebylo to ale jejich rozhodnutí, ale vymyslelo to tehdejší ministerstvo dopravy, potažmo vláda.
To ostatní:
Opravdu skandál, nedovolit si liberálně nahrabat.
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
15.05.2008 (8:46)  
Tenzor: souhlas, ale tou dobou bylo fungovani drah na velmi jinem financnim modelu (byly rozpoctovou organizaci) a take meli asi 90 tis. zamestanancu oproti nynejsim asi 30 tis. Takze se tim nalevani penez platil zamestnanecky aparat a vysluhy. De facto dotace do socialniho systemu, ale ti lide za ty davky alespon neco delali. To uz se nebude opakovat. Take je treba napsat, ze do bank se penize nalily (a mnohem vetsi) a presto se kurvy nemenily. Totez uz zminovane nemocnice (taktez opakovane) a mohl bych pokracovat.
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
15.05.2008 (8:41)  
Train50: ja si tim nejsem uplne jisty. To by mj. znamenalo, ze majitel nemuze podporovat sve vlastni spolecnosti. Asi neco v tom smyslu, kdyby stat uhradil dluhy za nemocnice a soukroma zdrav. zar. rvala, ze to nejde. Ale jde to a mnohokrat se to stalo.
Jinak si myslim, ze pokud je to sporne, uz to mam stat davno s Bruselem neoficialne predjednano a tak se uz vi, jak bude rozhodnuto. Mozna dostane i Jancura za pravdu a CR dostane nejakou pokutu v radu par settisic EUR. Mozna. Netusim.
registrovaný užívateľ tenzor 
15.05.2008 (8:38)  
xAnri: Do ČD se nasypaly desítky miliard téměř bez efektu, takže až se tam nasypou další desítky miliard, bude všechno ok? Napadá mě jedno staré úsloví a to sice (s prominutím) že pokud bordel neprosperuje, je potřeba vyměnit kurvy a ne kupovat lepší postele.
Twix: pokud vím, nedostaly nic, a to proto, že smlouva byla podepsaná tak pěkne právě pro takové případy.
Co je ale závažnější, Potěmkiny si vzhledem k vysoké nákupní ceně a nízké obsazenosti pravděpodobně nikdy nevydělají na svůj provoz. Ztráty zaplatíme jako obvykle ze svých daní.
15.05.2008 (8:35)  
xAnri05: Jenomže ČD už jsou akciová společnost. A do té stát prostě peníze jen tak cpát nemůže. V EU to nejde, Jančura má pravdu a v Bruselu vyhraje. To zase bude ostuda. Pokus nacpat do ČD peníze přes prodej tuším 10 traťovek za 12 miliard smrdí na sto honů a je to jen snaha Brusel obejít. Na to jsou tamní pánové zvlášť hákliví.
15.05.2008 (8:30)  
Když tady tolik zmiňujete Pendolina, vyšlo vůbec někdy na povrch, kolik ČD dostaly od výrobce peněz za způsobené provozní komplikace, poté co se v lednu 2006 všechna Pendolina na trati postupně odmlčela? Případně kdy tyto peníze dostaly a na základě čeho byla suma spočtena? Pokud nic nedostaly, jak je to možné, když určité výrobní nedostatky byly evidentní?
registrovaný užívateľ xAnri05  mail  
15.05.2008 (8:18)  
Kazdy soudny clovek musi uznat, ze vozovy park CD je v hroznem stavu diky tomu, ze jej majitel po nejakych 30-40 let nebyl schopen adekvatne financovat. Zejmena v 90. letech doslo k velkemu zanedbani. Odhadovana cena za obnovu majetku CD je neco kolem 60-80 mld. Kc. Timto krokem se majitel opravnene snazi odstranit stare dluhy ve sve vlastni spolecnosti. Po jejich odstraneni ci alespon zmirneni budou CD schopne celit konkurencnimu prostredi na zeleznici a sily na pomyslne startovni care budou vyrovnany.
Ted jenom doufejme, ze novy management neprovede podobnou hovadinu jako predpredchozi management s EJ r.680. To ovsem vzhledem k zastaralosti celeho vozoveho parku a hrozbe konkurence nepredpokladam.
registrovaný užívateľ tenzor 
15.05.2008 (8:15)  
Je to skvělé, mít pravicovou vládu, která v souladu se svým volebním programem podporuje soukromé podnikání.
15.05.2008 (7:55)  
Mato: za dvanáct giga by jich mohlo být i víc, ale v podání ČD po tom, co předvedli s těma, co jezdí dnes...... aby jich nebylo jen pět:)
15.05.2008 (7:37)  
ČD, a.s. "prodává" státní majetek zpět státu. Všechen předmětný majetek měl být již na začátku "transformace" převeden pod křídla SŽDC, s.o. bezúplatně. Je to neoprávněná finanční injekce na účet občanů ČR do podniku, který je nadále podporován v ekonomicky nevýhodném "podnikání". Provázanost MD ČR a ČD, a.s. je zjevná. Stížnost ke komisi EU je oprávněná, i když reálně 12mld. neodvrátí... .
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko