Praha - Sporných dvanáct miliard, kvůli kterým ředitel Student Agency Radim Jančura hrozí přesunem svého plánovaného projektu luxusních spojů HighJet na Slovensko, pravděpodobně České dráhy definitivně dostanou. Změnu rozpočtu ministerstva dopravy, jež tento krok umožní, dnes schválili poslanci. Největším trnem v oku kritiků transakce je způsob, jakým dráhy peníze dostanou. ČD tyto finance obdrží z odprodeje části svého majetku státní firmě SŽDC, která dostane prostředky k nákupu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Díru v jeho rozpočtu zalepí ministerstvo financí příjmy z různých privatizací.
Zde ovšem nastává problém: soukromí dopravci se totiž cítí mimořádnou "dotací" pro ČD diskriminováni. "S nejvyšší pravděpodobností podáme stížnost Evropské komisi, aby to prošetřila," uvedl šéf Sdružení železničních dopravců Jiří Mužík. Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač ale oponuje: "Jiná forma než odkup není možná. Kdyby to prodávaly dráhy pod cenou, tak je celé vedení ve vězení," tvrdí Hodač.
Zdroj: Idnes.cz

Radio Jerevan opravuje:
Je sice pravda, ze v 80 letech dodávané vagony z NDR měly (a mají) sezení nic moc, ale bylo jich o hodně víc něž za dalších 19 let.
Je pravda, že prdolina se pořídila za předpředpředvedení ČD, nebylo to ale jejich rozhodnutí, ale vymyslelo to tehdejší ministerstvo dopravy, potažmo vláda.
To ostatní:
Opravdu skandál, nedovolit si liberálně nahrabat.
Jinak si myslim, ze pokud je to sporne, uz to mam stat davno s Bruselem neoficialne predjednano a tak se uz vi, jak bude rozhodnuto. Mozna dostane i Jancura za pravdu a CR dostane nejakou pokutu v radu par settisic EUR. Mozna. Netusim.
Twix: pokud vím, nedostaly nic, a to proto, že smlouva byla podepsaná tak pěkne právě pro takové případy.
Co je ale závažnější, Potěmkiny si vzhledem k vysoké nákupní ceně a nízké obsazenosti pravděpodobně nikdy nevydělají na svůj provoz. Ztráty zaplatíme jako obvykle ze svých daní.
Ted jenom doufejme, ze novy management neprovede podobnou hovadinu jako predpredchozi management s EJ r.680. To ovsem vzhledem k zastaralosti celeho vozoveho parku a hrozbe konkurence nepredpokladam.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











