..: Červen přinese změnu jízdních řádů i tarifu :..

Ilustrační obrázekPraha - Již tuto neděli, 15. června, vstoupí v platnost druhá a poslední plánovaná změna jízdního řádu pro rok 2008. Zejména letní měsíce přinesou větší množství výluk a dalších výjimek – kromě stavby III. koridoru mezi Plzní a Chebem ovlivní dopravu několik stavebních projektů v naší metropoli, o kterých jsme již informovali. K razantním změnám jízdních dob ani tras dálkových spojů nedochází, aktualizovány jsou pouze regionální spoje na základě požadavků objednatelů v jednotlivých krajích. České dráhy také využijí změnu k aktualizaci, úpravě, či rušení některých komerčních tarifních nabídek. Přinášíme přehled nejdůležitějších změn.

Zastávka Ostrava centrum bude přejmenována na Ostrava-Stodolní. Spěšný vlak 1624 z Ostravy–Svinova do Opavy (odjezd 20:12) bude nově jezdit pouze v pátek, neděli a státem uznávané svátky. Od 1. září bude v pracovní dny nově jezdit Sp 1612 z Ostravy střed do Opavy ve 14:46.

V Jihomoravském kraji dojde k prodloužení trasy dvou osobních spojů z Lanžhota do Kútů na Slovensku. Cestujících vlaků Os 4625 ve směru Břeclav – Lanžhot, a Os 4606 ve směru Lanžhot – Břeclav tedy nebudou muset při cestě ze slovenských Kútů přesedat v Lanžhotě na státní hranici. Dřívější přípojné vlaky na slovenské straně budou zrušeny.

V jižních Čechách bude do provozu uvedena zastávka Tábor-Čápův Dvůr na trati 220 (IV. koridoru) v blízkosti obchodní zóny. Reaguje se i na drobné změny v projektu Jihočeské léto s párou. Ve středních Čechách se mění den jízdy parního vlaku Posázavských linek z Prahy–Vršovic, protože kácovská pouť bude již 16. srpna.

Kraje karlovarský a plzeňský přinesly mnoho změn v souvislosti s výlukami na trati 140 v úseku Sokolov – Citice a 170 v úsecích Lipová u Chebu – Cheb a Stříbro – Svojšín. Před cestou doporučujeme zkontrolovat aktuální omezení provozu.

Ústecký kraj objednal posílení příhraniční dopravy s Německem. Posíleny budou spoje Děčín hl.n. – Bad Schandau s tím, že budou nahrazovat původní spoje do Dolního Žlebu.

I v Libereckém kraji se v létě potkáte s výlukami, a to na trati 030 v úseku Košťálov – Semily, který bude v červenci na 20 dní zcela uzavřen, a dále v úseku Železný Brod – Malá Skála, který bude v září a říjnu uzavřen na celkem 40 dní. Úsek Liberec – Frýdlant v Čechách na trati 037 bude v červnu vyloučen na cca. 8 dní. Turnov - Loukov u Mnichova Hradiště (trať 070) bude také vyloučen v červnu na 30 dní. Na trati 086 probíhají či budou probíhat výluky v úsecích Brniště – Mimoň a v říjnu také na 25 dní v Karlov pod Ještědem – Křižany. Očekávejte náhradní autobusovou dopravu a mírná zpoždění.

Jisté změny by měly přijít také na trať 043 Trutnov - Žacléř. Koncem dubna byla podepsána smlouva mezi koordinátorerm regionální dopravy Královéhradeckého kraje - OREDO, polskou obcí Lwówek Śląski, která celou akci spustila, a společností Viamont, a. s., na provozování osobních vlaků přes hraniční přechod Královec - Lubawka. Společnost bude zajišťovat osobní vlaky v trase Trutnov - Královec - Lubawka a dále do Polska, kde již ovšem vozbu převezmou PKP. Viamont již v regionu provozuje drážní dopravu také na trati 045 Trutnov - Svoboda nad Úpou. V současné podobě JŘ jsou 3 víkendové páry do Žacléře označené poznámkou jezdí o víkendech do odvolání. Jestli dojde k jejich nahrazení právě vlaky do Polska zatím není zcela jisté.

Kromě výše zmíněných úprav dojde k drobným změnám v jízdních polohách osobních a spěšných vlaků v jednotlivých krajích.

Pražský uzel v létě

V letních měsících bude dopravu v Praze výrazně ovlivňovat několik stavebních projektů. Od 30. června do konce srpna bude uzavřen tunel mezi hlavním nádražím a Smíchovem. Všechny vlaky směřující na Beroun a Plzeň proto budou začínat ve stanici Praha–Smíchov. Výjimkou bude vlak EuroNight Galileo Galilei, který bude jezdit odklonem a bude stavět i na hlavním nádraží. Z důvodu dostavby Nového spojení a současné rekonstrukce hlavního nádraží budou od konce června do 10. září vlaky ve směru Hradec Králové začínat ve stanici Praha Masarykovo nádraží. Budou vyjíždět o 6 minut dříve. O 4 dny méně bude platit výluka i pro vlaky EuroCity a EuroNight do Německa, jež budou začínat a končit na nádraží Praha–Holešovice.

Tarifní změny

ČD oznámily již v předstihu, že v rámci druhé změny proběhne rušení a změna některých nabídek. Nejvíce rozruchu asi způsobilo zrušení nabídky prodeje pěti Kilometrických bank za jednotkovou cenu 1440 Kč. I když změna bude platit od neděle, ČD tuto nabídku v tichosti stáhly již začátkem června. Jedna kilometrická banka podraží na 1800 Kč a tak se její cena téměř srovnává se zákaznickým jízdným. Zcela končí nabídky SC Net a In-Gold All Inclusive.

Původní záměr zrušit nabídku Léto-26 pro mladé byl nakonec drahami přehodnocen, ale nově bude zaveden v omezeném období 1.7 až 31.8 2008. A novinkou je zavedení akviziční slevy SparNight pro noční vlaky na Slovensko. Lístky lze nakoupit také přes eShop ČD. V něm je možné pořídit také samostatné rezervace do ubytovacích vozů.

Změny v řazení vlaků

Jako při dalších změnách, i od zítřka dochází k drobným změnám v řazení vlaků. Náš tým správců řazení uplynulých několik týdnů usilovně pracoval na aktualizaci dat, díky čemuž je mnoho tratí již upravených dle aktuálních dat ke 2. změně GVD. Za zmínku ovšem stojí jedno smutné prvenství za uplynulé roky: na "spojích vyšší kvality" se oficiálně objeví vozy řady B. Konkrétně se má jednat o vlaky EC 142 Odra v neděli na trase Bohumín-Praha, EC 147 Olše v pátek z Prahy do Bohumína a IC 541 Hutník, rovněž v pátek z Prahy do Bohumína.

Kromě toho se na vlacích InerCity/EuroCity udomácní i starší vozy Bee272, jež se objeví na vlacích EC 108/109 Comenius, IC 580/581 Ostravan a IC 582/583 Jan Perner. Drobnějších změn dozná i slovenský obrat Ex 120/121 Košičan a Ex 127/128 Fatra, kde se na místě vozů řady Beer může objevit řada Bmeer.

Odkazy a zdroje: Tabulky jízdního řádu, ČT24 a Město Tábor, OREDO, Powiat Lwówecki


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.6.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Yves 
15.06.2008 (8:44)  
Jsem myslel, že nastane trend ústupu vozů B, a ony naopak už i na EC. No, pěkný. :o)
15.06.2008 (8:29)  
Petr112: ...dokued se něco nestane... .
14.06.2008 (23:37)  
K těm B, na Slovensku se montuje do reko vozů klimatizace takže samozřejmě musí někde chybět. Jinak to co se rozbije se ani nenahradí loňskými nákupy Siemensů. Německé vozy jsou v nedohlednu a stejně to nebude kvalitativní náhrada co se týká funkčnosti vyžilého interiéru.Takže proběh je větší, vozy zas o rok starší a kvalita horší. Jak dlouho to vydrží?
14.06.2008 (23:14)  
EC/IC je to paráda, dnes na EC Olše vyhořel vagón (že by zákaz kouření?) takže další vůz asi mimo provoz, jinak co jsem koukal na návrh GVD2009 tak se počet spojů EC/IC asi zvýšil takže pokud to nezáchrání německé bazarové Bimz tak nevím.... Jinak mě zaujal IC Hutnik v GVD2009 (Těšín-Kunčice-O.Střed-O.hl.n-O-Svinov) :-D
registrovaný uživatel freedom  mail  
14.06.2008 (23:06)  
Ke kožence: to se dalo čekat, vzhledem ke zrušení příplatků EC/IC. Ale stejně mi to přijde jako pěkná drzost. Objednatelem těchto spojů je stát, takže jsou snad i přiměřeně hrazeny.
14.06.2008 (22:18)  
Ajemgud: Souhlasím s Tvým názorem, myslím, že je to nepopíratelné!
registrovaný uživatel Sova 
14.06.2008 (21:27)  
Za zmínku ovšem stojí jedno smutné prvenství za uplynulé roky: na "spojích vyšší kvality" se oficiálně objeví vozy řady B.
Co je na tom smutného?Vám se snad nelíbí "kvalitní" česká koženka? :-D
Jinak doufám,že je to jen přechodné řešení a že to ty Bimzy co se maj kupovat rychle nahradí :-)
To InterCity:
Svatá pravda :-)
14.06.2008 (21:24)  
K béčkám na IC/EC: Pořád lépe sedět v béčku než stát v Bee/Bpee...
14.06.2008 (21:09)  
Ad smutné prvenství - nasazení koženky na EC:
onen smutný příběh započal již prvního dne platnosti současného grafikonu, kdy zrušení příplatků za vlaky EC/IC degradovalo tyto vlaky na úroveň regionálních Sp, alespoň dle "váženého obecenstva". Nelze se tedy divit, že na česko-slovenské EC/IC, kteréžto je vlastně obyčejný R, se začnou nasazovati vozy B. :)
14.06.2008 (20:20)  
předchůdce: Můžu vědět podrobnosti. Já ty změny nechal v práci.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko