Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána.
Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.
Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.
Budova komplikuje přestavbu kolejiště
Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.
Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.
ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky
zdroj: Pražský deník
| 20.5.2008 (7:00)
Na druhou stranu, jak píše T. Záruba, na téhle trati nemají R co dělat, má tu být max nějaký Sp do Nbk a ten může stavět tady i tam.
Dovolte otázku: Kolik lidí?
Jak jsem níže předeslal, ČKD v Libni ani Vysočanech už není....
Vám už ta rozhicovaná trouba normálně pukla!
2) Je třeba co nejvíc omezit úrovňová křížení směrů v oblasti Balabenka - Skály.
3) Je třeba zkapacitnit 091.
4) Všichni zainteresovaní už v podstatě sledujou akorát "předstihové" úseky VRT do Kolína (tady snad bez budoucího pokračování) a cca Vraňan nebo kam (doufejme s napojením Kralup a Neratovic).
5) Je třeba mimoúrovňově řešit západní zhlaví Nymburka.
6) Je třeba zkapacitnit 060.
Takže jaképak R-020 ve Vysočanech... Hezky přes Libeň a Sadskou do Nymburka (rychleji než přes Lysou, zde bude konečně volno pro pořádný S-Bahn), holešovické vlaky a tanvaldské R do tunelu pod Letňany a S-Bahnu zbydou pěkné dvě koleje (ty vnější) skrz Vysočany, kde jinak nebude (moci) nic stavět. Zbývá dořešit akorát ty Skály a popř. nějaké zbytky nákladky z Libně tím směrem...
1) Přímý přestup na metro bez zdlouhavé chůze.
2) Rychlíky opticky zrychlí a zlevní (P-HK 80 min. a cca 95 Kč - prosím, nezačínejte zase rozebírat in-kartu, to už mě nebaví).
Pokud budou rychlíky stavět na Rajské zahradě, pak nemá smysl, aby stavěly ve Vysočanech.
Moderní nádraží opravdu neznamená, že na něm musí každý vlak zastavovat.
Budova je jenom těžko použitelná i pro drážní účely - prakticky k ní nevede komunikace, krom jednoho "přejezdu". Ovládáno to tam bude dálkově, tak co tam chcete mít? Jezdíte tou tratí? Kolik času obvykle v té budově trávíte?
Já to tu vidím spíš tak na zastávku s předjízdnejma kolejema a službama, toť vše. Fakt nevím proč udržovat nepronajmutelnou, architektonicky nezajímavou budovu. Aby šotouši měli odkud sledovat provoz? :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.













