..: Kvůli rekonstrukci přijdou Vysočany o nádražní budovu :..

Ilustrační obrázek Praha-Vysočany - Nádraží Vysočany, kterému se mnoho tamějších obyvatel kvůli zanedbanému prostředí raději vyhýbá, změní v budoucnosti svou podobu k nepoznání. Není vyloučeno, že stávající výpravní budova bude zbourána. Podle současného starosty městské části Jana Jarolíma je radnice prakticky bezmocná. „Je to věc Českých drah. Co se železnice týče, chodím na kontrolní dny právě budovaného Nového spojení a jsem připraven připomínkovat úpravy, které by zasáhly do života našich občanů,“ sděluje.

Zástupci ČD si špatný stav nádraží uvědomují. „Nevypadá tak, jak se na moderní příměstské nádraží světové metropole sluší,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala, podle něhož se počítá s rekonstrukcí, která zcela změní celé nádraží na moderní příměstskou stanici.

Budova komplikuje přestavbu kolejiště

Nejvýznamnější změnou bude možná demolice celé nádražní budovy, která stojí uprostřed kolejiště a komplikuje provoz železniční dopravy i plánované přestavby. V případě odstranění budovy se rozšíří podchod, do něhož se umístí nový odbavovací prostor a pokladny. Chystané rozsáhlé úpravy potvrzuje Jiří Šťastný ze SŽDC a dodává, že v současné době je vše ve fázi přípravné dokumentace. Stavba naváže na Nové spojení a bude součástí optimalizace úseku mezi Lysou nad Labem a Prahou.

Rekonstrukce se dočkají všechny hlavní koleje v celé délce včetně výhybek. Budou vybudována nová ostrovní a vnější nástupiště a to nejen ve Vysočanech, ale i v Čelákovicích a v Horních Počernicích. Všechny rekonstruované objekty dostanou předepsanou výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice a usnadní výměnu cestujících. Začátek stavebních prací se předpokládá na rok 2012, dokončení na rok 2015. Odhadované náklady činí přibližně 5,8 miliardy korun na celý úsek Praha-Vysočany - Lysá nad Labem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

ilustrační foto: Lukáš Vrobel - Pražské železniční stanice a zastávky

zdroj: Pražský deník


Adys Poslat mail autorovi | 20.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
26.05.2008 (9:58)  
Kolik lidí? No co jsem jezdil, tak docela dost, samozřejmě by to mohlo být ještě lepší (přisunutí peronů k mostu přes estakádu). Například pro mě byl ten jednoduchý přestup jediný důvod pro jízdu vlakem - pak už mi je jedno, jestli pojedu Bčkem dvě stanice doleva, nebo doprava na Florenc a levnějšim (stejně rychlym) busem.

Na druhou stranu, jak píše T. Záruba, na téhle trati nemají R co dělat, má tu být max nějaký Sp do Nbk a ten může stavět tady i tam.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.05.2008 (22:02)  
2 Web:

Dovolte otázku: Kolik lidí?

Jak jsem níže předeslal, ČKD v Libni ani Vysočanech už není....
registrovaný uživatel Web 
25.05.2008 (17:08)  
ekoter: Jo a optiku toho, že lidi nebudou moct sednout do 177 a pak hned na vlak, místo toho pošupajděj ještě do metra jste ztratil kde?
23.05.2008 (21:41)  
Vážený pane Zárubo,
Vám už ta rozhicovaná trouba normálně pukla!
23.05.2008 (17:26)  
1) Je potřeba zkapacitnit 011.
2) Je třeba co nejvíc omezit úrovňová křížení směrů v oblasti Balabenka - Skály.
3) Je třeba zkapacitnit 091.
4) Všichni zainteresovaní už v podstatě sledujou akorát "předstihové" úseky VRT do Kolína (tady snad bez budoucího pokračování) a cca Vraňan nebo kam (doufejme s napojením Kralup a Neratovic).
5) Je třeba mimoúrovňově řešit západní zhlaví Nymburka.
6) Je třeba zkapacitnit 060.

Takže jaképak R-020 ve Vysočanech... Hezky přes Libeň a Sadskou do Nymburka (rychleji než přes Lysou, zde bude konečně volno pro pořádný S-Bahn), holešovické vlaky a tanvaldské R do tunelu pod Letňany a S-Bahnu zbydou pěkné dvě koleje (ty vnější) skrz Vysočany, kde jinak nebude (moci) nic stavět. Zbývá dořešit akorát ty Skály a popř. nějaké zbytky nákladky z Libně tím směrem...
23.05.2008 (17:16)  
No ale o té optice to je. Ne o tom, co je pravda, ale o tom, jak se to jeví a co se kde řekne. Když Kubala dvacetkrát zopakuje, že do Hradce Králové jede vlak 80 minut, tak už si to lidi budou pamatovat a nebudou řešit, jestli z hlavního, nebo z pr...háje.
23.05.2008 (17:11)  
Přestoupí si na metro na Vysočanské. Časově to vyjde na stejno. A nebudou muset šlapat. Navíc, když už budou chtít jet na jisto, tak pojedou metrem celou trasu.
registrovaný uživatel Web 
23.05.2008 (8:45)  
ekoter: No, to jste ho opticky zvýhodnil. Ale nevím co na to řekne severní terasa, která ho do té doby měla na kapacitních busových linkách a najednou k němu bude jezdit půl hodiny 186kou přes vesnice :-) Stejnětak s lidma z druhé půlky 177+136.
23.05.2008 (0:01)  
Proč Rajská zahrada:
1) Přímý přestup na metro bez zdlouhavé chůze.
2) Rychlíky opticky zrychlí a zlevní (P-HK 80 min. a cca 95 Kč - prosím, nezačínejte zase rozebírat in-kartu, to už mě nebaví).
Pokud budou rychlíky stavět na Rajské zahradě, pak nemá smysl, aby stavěly ve Vysočanech.
registrovaný uživatel Web 
22.05.2008 (21:26)  
MZ: Já nikam koukat nebudu, mě opravdu nezajímá, že maj jinde ještě odpornější nádraží.

Moderní nádraží opravdu neznamená, že na něm musí každý vlak zastavovat.

Budova je jenom těžko použitelná i pro drážní účely - prakticky k ní nevede komunikace, krom jednoho "přejezdu". Ovládáno to tam bude dálkově, tak co tam chcete mít? Jezdíte tou tratí? Kolik času obvykle v té budově trávíte?

Já to tu vidím spíš tak na zastávku s předjízdnejma kolejema a službama, toť vše. Fakt nevím proč udržovat nepronajmutelnou, architektonicky nezajímavou budovu. Aby šotouši měli odkud sledovat provoz? :-)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko