..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Pardubický


  1 ... 32 33 34 35 36 ... 41      Zpráv na stránku:   
19.05.2008 (16:44)  
Historie se opakuje. V roce 1981 (byl to květnový nebo červnový pátek) došlo k najetí osobního vlaku (žabotlam) mezi Libní a Masaryčkou na konec soupravy 29570. Na oddílovém návěstidle autobloku (předvěst do Hrabovky) byla výstraha, přestože u vjezdového návěstidla do Hrabovky stála souprava pro R 571, čili muselo tam být stůj. Strojvedoucí to už nestačil ubrzdit ... souprava mívala tuším 12 vozů, strojvedoucí taky nestál zrovna u vjezdu, takže konec byl dost vzadu. To návěstidlo bylo před odbočnou výhybkou na vlečku do karlínské fabriky (myslím, že to byla ČKD Dukla a dělaly se tam kotle).
Lokomotivní četa to naštěstí přežila, hůře na tom bylo několik cestujících, kteří dopadli jako tento strojvedoucí.
Příčina – závada v projektu, která se nezjistila ani při kontrole, ani při zkouškách...
Závada se projevila téhož dne i v opačném směru, leč strojvedoucímu, který to v Libni hlásil, bylo sděleno, že je vůl, protože něco podobného není možné > pokud by na svém tvrzení trval, tak si koleduje o malér, protože bude postihován za projetí stůj ...

Za několik hodin už vůl nebyl ...

Na místo nehody se sjely příslušné davy, včetně soudruhů z StB, kteří si již brousili zuby na strojvůdcovkou oběť, leč když tam spatřili onu hromadu a na oddíle byla stále žlutá, protáhly se jim čelisti a zmizeli. Já jsem se tam byl podívat až odpoledne a ta žlutá tam stále byla.

Pamatuji rovněž nehodu vlaku R 129 Hornád ve Velimi, kde měli na vjezdu volno, výhybka do odbočky na rychlost 40, lokomotivní četa skončila na mučidlech (aby se přiznala, dobrovolně oba zapírali) a byla tam tak dlouho, než se zjistilo, že vinu má upadlá propojka...
Na rovné stál náklad s konci typu viaflex, takže z dálky ho nemohli v noci vidět...

Dehonestace "přivolávačky" je nastolena v Poříčanech, kde se kuplovací vlaky (471 od NBK + 471 od KO spojují), berou od Kolína na přivolávačku na 4. kolej. Kuplování je řekněme dobrý nápad, ale na 4. koleji by mělo být cestové návěstidlo, první vlak by zastavil za cesťákem a najíždějící vlak by vjížděl na klasickou výstrahu na vjezdu (resp. na 80 a výstraha) k cesťáku, na tom by se mezitím postavila bílá "posun dovolen" a došlo by ke kuplování.
Takto je zcela nesmyslně cesťák na 1. koleji směrem od Kolína...
Klasika, tak kde by bylo návěstidlo z hlediska provozu potřeba, tam není a naopak.
registrovaný užívateľ milos  mail  
19.05.2008 (16:43)  
... takze kdyby ve vysledku nekoho napadlo dat persana v pardubicich za osobak jako priprez (kdyz oba koncili v trebovy), tak mohl byt klid...
registrovaný užívateľ JK ml. 
19.05.2008 (16:43)  
No fuj....Při té hrůze je tu jedna moc pozitivní zpráva. Pravděpodobná příčina je tedy dle prvotního šetření dičr selhání ESA 11 = selhání systému ( nikoliv jednotlivce, a uznejme že mikrospánek se tu pro vysvětlení MU víc než nabízí), a jako taková nebude zametena pod stůl a bude dále šetřena...Co jsem doma od táty slýchával, musím říct že mezi železničáři jisté pochybnosti o 100% funkci automatického zabezpečení trati s autoblokem a funkci návěstního opakovače na lokomotivách jsou tu od dob rány Balt orientu do osobáku v Nových Kopistech a možná i oněco dřív....Ne že by byli fírové vždy svatí to tedy ne...Je ale prostě dobře že se to šmahem nesvedlo na mrtvého.
registrovaný užívateľ Web 
19.05.2008 (16:42)  
M: Mikrospánek není normální spánek :-) A jistě jsou ještě jiné formy degradace vnímání mezi "plně soustředěn" a "spím". Třeba já si kolikrát celou cestu říkám že nejedu domu, ale do banky a pak jsem hrozně naštvanej, když doparkuju před barákem :-)
19.05.2008 (16:40)  
a nevite zda se neco podobneho stalo prave ESA11?
registrovaný užívateľ pavliq 
19.05.2008 (16:40)  
Kdo žst. Moravany po modernizaci dobře zná, ví, že odtud se trať rozvětvuje na Borohrádek - v režimu D3 a na druhou stranu na Chrudim D2, něco podobného se se ESou stalo, ovšem bez následků, vše přikryto ... z doslechu od zabezpečováků.

Railfort:
Ano, pravda, pro některé výpravčí je naprosto běžnou praxí používat "jízdu na přivolávací návěst", jeden čas jsem si dělal čárky, kolikrát za směnu jsem jel na přivolávačku. Pak je veškeré zabezpečovací zařízení k ničemu a je jen na fírovi před čím zastaví...
Závada v nemožnosti postavení vlakové cesty může nastat, ale je s prominutím zhovadilostí zavádět pravidelné jízdy na přivolávací návěst!!!
registrovaný užívateľ milos  mail  
19.05.2008 (16:40)  
chika... : takze protoze zabezpecovacka se nemyli a protoze dala navest na zelenou, tak ten osobak tam proste ergo nebyl!? tak to uz je na maldra a sculyovou...

web: takze nesmi, ale muze?
registrovaný užívateľ Web 
19.05.2008 (16:39)  
Sýkoráček: Což je s ohledem na následky dost děsivé. ESA se používá mmj v metru, takže doufám že výsledky šetření budou hodně rychle.

milos: Napsal sem "zabezpecovacka trpět únavovým syndromem nesmí", nikoliv nemůže :-(
registrovaný užívateľ tenzor 
19.05.2008 (16:35)  
xAnri05: pokud to mačká včas v pravidelných intervalech, tak to neřve vůbec.
M: Znám člověka, který by mohl odpřisáhnout, že viděl v hospodě společensky velmi unaveného fíru, spícího s hlavou na stole a ruka mu pravidelně klepala do stolu :) Možná jsou to jen historky, ale pokud někdo mačká každé 3 vteřiny živák a dělá to celou směnu, den za dnem, mnoho let, tak je hodně pravděpodobné, že se z toho stane automatický reflex.
registrovaný užívateľ Sýkoráček  mail  
19.05.2008 (16:35)  
Web: zabezečovačka by neměla chybovat, ale někdy chybuje...
  1 ... 32 33 34 35 36 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko