..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 33 34 35 36 37 ... 41      Zpráv na stránku:   
19.05.2008 (16:35)  
Já bych tu mašinu sešrotoval. Přesně ta samá měla incident před rokem na Bystřičce (trať 280)
19.05.2008 (16:33)  
milos a pavliq: Chápete to úplně špatně. Je vcelku jedno jaká manipulace se měla ve stanici odehrát, ale ESA-11 je plnohodnotné elektronické zabezpečovací zařízení 3. kategorie, které NESMÍ dovolit ohrožující jízdu vlaku. To lze dovolit jen specifickou manipulací - přivolávací návěst, ale nejsem výpravčí, do toho se montovat nebudu.
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
19.05.2008 (16:33)  
martin: Prostě že výpravčí postaví cestu na určitou kolej, ale výhybka, která se měla přestavit do odbočky (přímého směru) se prostě nepřestaví. Tohle se stalo kdysi v Břeclavi (nevím kdy, znám to jen z doslechu, ale rozhodně se to takhle stalo). A je to nějaká chyba v ZZ, která se ale projeví třeba jen za určitých okolností. Každopádně by se to stávat nemělo, ale jak je vidět, tak bohužel stává...
registrovaný uživatel milos  mail  
19.05.2008 (16:33)  
Web: tak ja nevim - vypravci podle tebe chybu udelat nemohl (neovlivnil to) a zabezpecovacka nechybuje... tak kdo tedy za to muze??
19.05.2008 (16:30)  
Chudák pan strojvedoucí, je mi ho líto :(.
registrovaný uživatel martin  mail  
19.05.2008 (16:29)  
Sýkoráček : to mi řekni jak? když se výměna nepřestavý tak se návěstidlo nerosvítí , to by musel jet na PN a výpravčí by si musel překontrolovat správnou polohu výměn.... já si myslim že zab.zař. z toho můžeme klidně vynechat.
registrovaný uživatel pavliq 
19.05.2008 (16:28)  
milos:

Tak nějak to bude nejpravděpodobněji...
registrovaný uživatel Web 
19.05.2008 (16:27)  
milos: Nechápeš - volnost koleje tu zjišťuje zabezpečovačka (technika), ta únavovým syndromem trpět nesmí. Cesta pro LV byla pravděpodobně navolena v zásobníku a návěstidlo se postavilo na obsazenou kolej (nic z toho není chyba výpravčího).

EDIT: Případně druhá verze - cesta pro Lv byla na jinou kolej, ale nepřestavila se výhybka, což by ale mělo vyvolat chybový stav a rozhodně nemělo dovolit přestavení návěstidla.
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
19.05.2008 (16:25)  
Railfort: tak to je mi víc než jasné. Já to myslel tak, jestli výpravčí nepostavil na sousední kolej a vyhýbka se nepřestavila. To už se min. jednou stalo i když na reléovce.
registrovaný uživatel Web 
19.05.2008 (16:25)  
Co do toho motáte výpravčího? Ten na tom tady (narozdíl od Čerčan) nemá ani ždibet viny - nakonec to mohlo být klidně ovládáno třeba dálkově, zkrátka ESA11 má hlídat sama.

Jestli se tohle povedlo, tak je to pro dodavatele opravdu průšvih - stát se něco podobného v letecké dopravě, okamžitě je na místech vybavených tímhle zastaven provoz/zajištěno několikanásobné jištění člověkem.
  1 ... 33 34 35 36 37 ... 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko