..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 36 37 38 39 40 41      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer john 
19.05.2008 (14:13)  
To že tam nebyl generalni stop je prostě smůla. Ještě hodně
velký vliv mělo to ,že ten vůz šel nad nárazníky. Jak moc brzdí
163 namokru ... kdo nezažil plácá nesmysly. Před 2 měsíci jsem
díky Bohu TRS a štesti vyvázl z podobného ťukance (řikec).
Nechte to posoudit odborníkům vždyť čím by se ...
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2008 (14:07)  
GC: k tem opravam nasilnych poskozeni - http://854foto.net/text/nehoda4006.html . To je dostatecny vymluvny priklad, co se da udelat s rozsahlym poskozenim. Ale mela to uz holka hodne nahnute!
19.05.2008 (14:04)  
Ta 163 by mohla být dobrým adeptem na 361, ale zase je to loko Carga že...:-/
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
19.05.2008 (14:03)  
Hosi, nejak se mi to s tim podvedomym mackanim zivaku ze spanku nezda. Je to vubec mozne? Jak hodne to rve? Asi jako budik?

Sebevrazda to nebude. Snad se to na to nekdo nepokusi svest.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
19.05.2008 (13:59)  
George_Couser: Třeba obě plešnické 242 šly do opravy, i když na tom nebyly nejlíp. Dost záleží na potřebnosti daného typu. Podle fotky té 163 bych sázel na opravu, u vozu si tak jistý nejsem.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
19.05.2008 (13:57)  
Libor: Dělám na tom samém zabezpečení, ale tohle jsem ještě neviděl.
19.05.2008 (13:55)  
Jak to v takových případech dopadá s těmi havarovanými vozidly? Půjde loko i Bdmtee pod autogen, nebo se ještě někdy projedou?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Railfort  mail  
19.05.2008 (13:53)  
Kolegové, nedá mi to nenapsat, protože mne to dost vzalo. Ta mašina jela ode mne a já byl možná poslední, kdo se se strojvedoucím rozloučil a kdo mu vypravil poslední vlak. Přivezl mi prázdné Wapky z Radotína. Tak sbohem.
19.05.2008 (13:43)  
Pátá ranní, to je kritická hodina pro toho, kdo je v práci celou noc a pokud měl pár desítek minut před fajrontem, tak je to ještě zřejmější, že prostě zadřímnul. Kde byla taková nehoda naposledy? Určitě to není tak dlouhá historie.
Hodně z vás zde zmiňuje, že podvědomě mačkal živák, ale ještě se mi chce položit jiná otázka. Měl vůbec KBS zapnutou? Říkejte si co chcete, ale i na tak důležitou věc se dá zapomenout. Na automatice nastavených 80 km/h a pak se to spí...

No a co se výpravčího týká, tak i přesto, že vlaky nevypravuje, má povinnost je sledovat. Takže si představuju, jak vychází z DK s příjezdem vlaku, podívá se směrem k mašině a vlakové četě, jestli od něj něco nepotřebují, počká až dá vlakvedoucí souhlas s odjezdem strojvedoucímu a odchází do DK. Ještě než vůbec usedne na židli - BUM!!!
V takovém případě by neměl možnost nikoho varovat.

Nebudu dál polemizovat a raději počkám na výsledky šetření!
19.05.2008 (13:39)  
AD Libor i tato varianta existuje,nicméně osobně bych ji bral jako posledni možnou. V každém případě u ESy by to neměl problém dokázet.
  1 ... 36 37 38 39 40 41      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko