..: Doplněno: V Moravanech narazila lokomotiva do stojícího vlaku 5011 :..

163.004 ve službách ČD u zast. Dobříkov u Chocně Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.

Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.

Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.

Fotografie záchranných prací v místě nehody

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong

Doplněno o informace Drážní inspekce ČR


Huby | 19.5.2008 (19:56)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 37 38 39 40 41      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pavliq 
19.05.2008 (12:13)  
karel Dobrý: Přikláním se k Tvému názoru, únava - mikrospánek a povědomé mačkání tlačítka VZ.

Výpravčí: V Moravanech opravdu není TRS, pouze simplex na kanálu 03, navíc zde není červený výpravčí, takže se k vlakům nechodí..., ale podle fotografií je od vjezdu do místa střetu dost daleko a jako výpravčí bych asi podvědomě do té vysílačky zařval! Víc se opravdu udělat nedalo. Sorry.


Systém GSM-R v úseku Pardubice - Česká Třebová tu je ve výstavbě, stožáry sice stojí, ale vesměs ještě nejsou osazené...
19.05.2008 (12:04)  
pavliq: Nevim, nevim - vzhledem k tomu, jak to stanoviste dopadlo...
registrovaný uživatel pavliq 
19.05.2008 (12:03)  
Škoda, že tu není snímek ze stanoviště, věděli by jsme, zda tu byl elektronický rychloměr, možná dle stavu destrukce pultu - by bylo možné zjistit v jakém režimu jel, pokud v ARR, VZ zapnuto a projel by vjezd, fungovalo by díky zapůsobení VZ jak brzdění špalíky, tak i EDB. Ze záznamu ER se nechá vyčíst xx položek stavů a způsobu ovládání, je to taková černá skříňka. Ale pokud se jedná o klasický rychloměr s papírovým záznamovým médiem, tam toho je daleko méně...
19.05.2008 (11:58)  
Někdo tady píše o západce.Na Esech a Peršingách tato západka skutečně je a je plombována jedním drátem.Dá se kdykoliv ze stanoviště otevřít.Teď jde,ale o předpis.Podle V-15(předpis ČD o brzdách),musí strojvedoucí přednostně využívat EDB,je účinější něž přídavná.Ale,když otevře západku,tak EDB nefunguje(otevřené dveře do strojovny).Podle toho,co jsem četl,je můj závěr takový.Po celé noci(stalo se v 5.ráno)jel,projel vjezdové návěstidlo a narazil do stojícího osobního vlaku.Spal,a podvědomě mačkal živáka.Vím o čem mluvím,jezdím přes 20 let.Specialita výpravčích.Jede osobní a za ním jede náklad nebo LV jízda.Za tím osobním stačí jet jen 50km/h a stejně ho dojíždíte.Stejný průběh nehody jako před dvěma lety ve Vranovicích.Další chyba je,že na nových koridorech není systém TRS.Mohl ho zastavit výpravčí pomocí generálního stopu,když viděl,že projel stůj.Neobhajuji kolegu,stát se toto může každému.Čest jeho památce
19.05.2008 (11:56)  
pavliq:
Co asi podle tebe páni v dopravě měli dělat?
registrovaný uživatel Desiro 
19.05.2008 (11:51)  
On rozhodně na pětníku nezabrzdí, české mašiny brzdí velmi špatně, pokud používám jen vzduch. Důvodem je obrzdění jen jedním špalkem na kole...
Samo to má ještě EDB, ale tu nelze použít vždy, u 163 je závislá na přítomnosti napětí v troleji.

Brzdil vůbec?
registrovaný uživatel pavliq 
19.05.2008 (11:49)  
Najel do Os 5011, pokud jel strojně, tak max. 80km/h...
Na trati je pochopitelně autoblok, od předvěsti - pokud na vjezdu bylo na "Stůj" mu musel živák pěkně řvát, to vzbudí i mrtvého, od vjezdového návěstidla k místu srážky je to také pořádný kus kolejí! I kdyby vjezdové návěstidlo projel, sice silně pršelo, musel by to ubrzdit sám, pokud by zasáhlo VZ, stál by také...
Jsem velice zvědav, co se vyšetří, zvláště co dělali páni v dopravě, když zabezpečovací zařízení zjistilo projeté návěstidlo, nebo se zase jezdilo na "přivolávačku" podobně jako v Čerčanech?
registrovaný uživatel milos  mail  
19.05.2008 (11:39)  
tak ted kdyz koukam na doplnene fotky a dispozici moravanske stanice, tak fakt nevim... mikrospanek? nahla nevolnost?
pripada mi, jako by cekal volnou kolej - a v noci nez mu treba dojde, ze ty cerveny svetla jsou koncaky od vlaku a ne semafory...?
mohly treba selhat brzdy u persingu?

dotaz - samotny Lv ma sam o sobe nizsi povolenou maximalku, ze? je to neco kolem 80ti km/h? - mozna jet naplno 140, mohly byt vagony vsude a moravany se komplet rekonstruovat znova...
19.05.2008 (11:19)  
Když srovnám fotky z Čerčan s těma dnešníma, tak mě napadá že ty vagony Bdmtee jsou podstatně pevnější než 451. Netušíte jak jel rychle?
registrovaný uživatel milos  mail  
19.05.2008 (11:18)  
takze to nebyl posun, ale fakt to mohla byt neprehozena vymena, ktera ho necekane hodila na stojici vlak? asi ho to muselo prekvapit, kdyz nestacil zmizet - osudove okamziky...

kazdopadne:
podle cercan nema pantak sanci proti persingovi a naopak podle moravan nema persan sanci proti Bdmtee...

ocekavam, ze v nejblizsi dobe posle nekde 810tka z naspu sergeje...
  1 ... 37 38 39 40 41      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko