Doplněno 14:15: Moravany - Krátce před pátou hodinou ranní se stala tragická nehoda ve stanici Moravany na trati 010, spojující Českou Třebovou, Pardubice a Prahu, kde došlo ke střetu lokomotivy se soupravou osobního vlaku 5011. Ten v Moravanech stanicoval, když do něj zezadu najela lokomotiva 163.004 (ČD Cargo), jedoucí jako Lv 72641 z Řečan do České Třebové. Strojvedoucí jel do České Třebové střídat, ale bohužel již nedojel. Strojvedoucí osobního vlaku a pět cestujících utrpělo lehká zranění.
Nehoda se stala v 4:48 přímo v železniční stanici. Podle prvního šetření Drážní inspekce měl strojvedoucí vjezd do stanice povolen (na vjezdovém návěstidle svítila návěst dovolující jízdu), i když byla staniční kolej obsazena osobním vlakem. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech, jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel.
Provoz na trati nebyl přerušen; ostatní vlakové spoje využívají pro průjezd zbývající volné koleje. V ranních hodinách na místo nehody dorazil i nehodový vlak a vyšetřovatelé Drážní inspekce. Podle dostupných informací byl zmiňovaný stroj vybaven elektronickým rychloměrem, jehož záznamy by mohly objasnit několik sporných okolností celé nehody. Kromě lokomotivy ČD Cargo byl vážně poškozen i osobní vůz řady Bdmtee, u kterého je prakticky zničený zadní oddíl pro cestující. Pět cestujících a strojvedoucí osobního vlaku byli ošetřeni s lehkými zraněními.
Fotografie záchranných prací v místě nehody
Foto: spolupracovník ŽP; ilustrační foto 163.004: Louis Armstrong
Doplněno o informace Drážní inspekce ČR

Výpravčí: V Moravanech opravdu není TRS, pouze simplex na kanálu 03, navíc zde není červený výpravčí, takže se k vlakům nechodí..., ale podle fotografií je od vjezdu do místa střetu dost daleko a jako výpravčí bych asi podvědomě do té vysílačky zařval! Víc se opravdu udělat nedalo. Sorry.
Systém GSM-R v úseku Pardubice - Česká Třebová tu je ve výstavbě, stožáry sice stojí, ale vesměs ještě nejsou osazené...
Co asi podle tebe páni v dopravě měli dělat?
Samo to má ještě EDB, ale tu nelze použít vždy, u 163 je závislá na přítomnosti napětí v troleji.
Brzdil vůbec?
Na trati je pochopitelně autoblok, od předvěsti - pokud na vjezdu bylo na "Stůj" mu musel živák pěkně řvát, to vzbudí i mrtvého, od vjezdového návěstidla k místu srážky je to také pořádný kus kolejí! I kdyby vjezdové návěstidlo projel, sice silně pršelo, musel by to ubrzdit sám, pokud by zasáhlo VZ, stál by také...
Jsem velice zvědav, co se vyšetří, zvláště co dělali páni v dopravě, když zabezpečovací zařízení zjistilo projeté návěstidlo, nebo se zase jezdilo na "přivolávačku" podobně jako v Čerčanech?
pripada mi, jako by cekal volnou kolej - a v noci nez mu treba dojde, ze ty cerveny svetla jsou koncaky od vlaku a ne semafory...?
mohly treba selhat brzdy u persingu?
dotaz - samotny Lv ma sam o sobe nizsi povolenou maximalku, ze? je to neco kolem 80ti km/h? - mozna jet naplno 140, mohly byt vagony vsude a moravany se komplet rekonstruovat znova...
kazdopadne:
podle cercan nema pantak sanci proti persingovi a naopak podle moravan nema persan sanci proti Bdmtee...
ocekavam, ze v nejblizsi dobe posle nekde 810tka z naspu sergeje...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
























