Zlín - Již tradiční záležitostí se stávají výlety elektrické jednotky řady 471 mimo trolej do Zlína. Stejně jako po minulé roky, i v úterý 3. června se na svou cestu vypraví opět zvláštní "Vlak plný úsměvů", který z Pardubic poveze děti trpící zdravotním postižením na speciální program 48. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež. Již tradičně se bude jednat o jednu ze starších jednotek řady 471, jejichž interiér lze lépe přizpůsobit většímu počtu cestujících na vozíku. Abyste jeho cestu z Pardubic do Zlína mohli patřičně zdokumentovat, přinášíme vám jeho jízdní řád. V Otrokovicích má vlak prodloužený pobyt pro přivěšení, resp. odvěšení motorové lokomotivy, která soupravu poveze po neelektrifikované trati do Zlína.
Vlak plný úsměvů již v minulosti zaznamenal mezi malými návštěvníky velký úspěch. Oproti běžnému vlakovému spojení představuje vedení jediné nízkopodlažní jednotky pro handicapované děti velkou výhodu. V železniční stanici Zlín střed pro ně bude připraven speciální program až do večerní zpáteční cesty do Pardubic.
Orientační jízdní řád
Úterý, 3. června 2008 (uvedené časy mají pouze informativní charakter)
| Pardubice hl.n. | 07:10 | |
|---|---|---|
| Choceň | 07:32 | 07:40 |
| Ústí n.Orl.město z. | 07:53 | 07:57 |
| Česká Třebová | 08:04 | 08:15 |
| Zábřeh na Moravě | 08:39 | 08:50 |
| Olomouc hl.n. | 09:28 | 09:30 |
| Zlín střed | 10:38 |
Cesta zpět:
| Zlín střed | 17:15 | |
|---|---|---|
| Olomouc hl.n. | 18:19 | 18:20 |
| Zábřeh na Moravě | 18:50 | 18:53 |
| Česká Třebová | 19:15 | 19:20 |
| Choceň | 19:42 | 19:45 |
| Pardubice-Černá za B. | 19:58 | 19:59 |
| Pardubice hl.n. | 20:03 |
zdroj: ŽelPage

Ty ešusy měly být 5 dílný, ne 2 dílny, resp. spojený vždy 3 dílný jak ho známe dnes + další ešus bez vložáku.
Ty 4 vozový 460tky zkutečně z Roudnice do Děčína dojely o 20 minut později když jely na půl a že to bylo několikrát, protože ke konci provozu 460tek je vyškrtly z pravidelných oprav (údajně) a to s tím ob den něco bylo, nebyla ani vyjímka, že to nejelo vůbec. Teď ty žabotlamy a ešusy se jakš takš držej.
Od dvojdílných 471 se upustilo z kapacitních důvodů, vložák 071.001 byl původně u 471.002, pak se přesunul do dvojdílné 471.001 a do 471.002 se přiobjednal 071.002.
To prodloužení o 20 minut na 60 km se mi nezdá, ale budiž.
Nicméně zažil jsem bobinu 499.1 jedoucí z Košic do Prahy na Košičanu na jednu motorovou skupinu čili poloviční trakční výkon při dodržení jízdních dob. Jen na stoupání ze SNV na Štrbu a přes Jablunkov si strojvedoucí vyžádali postrk, aby mašinu zbytečně dál netrápili.
A za další, jedna z největších výhod pantografových jednotek je, že z jednoho stanoviště může ovládat všechny motorový vozy, tak proč to nevyužít.
A u těch Ešusů, proč teda původně plánované skládání jednotek bylo 471 + 071 + 971 + 971 + 471, když jeden 471 uveze 2 spojené ešusy v dnešním složení? Možná uveze, ale k použití to moc není.
A to že 560 vykolejila na zkušebním okruhu ve složení s řídícím vozem mi říkal jeden pan inženýr co pracuje v Cerhenicích na okruhu.
Já sám jsem spíš pro složení bez řídících vozů, mám raději oba koncový hnací.
560 jezdil jako Ř 487.0 + N 487.0 + SM 487.0 v Brně (dva prototypy) začátkem 70. let minulého století (tehdy to snad bylo samostatné LD Brno Horní Heršpice). Žádná literatura neuvádí, že by vůz vykolejil. Problém byla malá kapacita a na trati do Žďáru nad Sázavou přece jen náročné stoupání.
460/560 tzv. "na půl" to byl běžný jev. Stejně tak když nejede jedna ze dvou 471, tak ta druhá to spolehlivě utáhne. Výkon 2 MW je na úrovni bobin, které vozily běžně soupravy o hmotnosti kolem 750 tun...
Jen pro informaci – nasazena byla 471.039, brejlovec 754.012 a nějaký darebák dokázal ve Zlíně, když byla souprava odstavena u tovární zdi, zplodit své odporné sprejerské dílo.
Nějak si nedovedu představit, jak by žabotlam strkal jeden z osmi vozů, to by asi daleko nedojelo.
A řídící vozy na 560 se nerealizovaly údajně proto, že při provádění bezpečnostních zkoušek na okruhu ve složení řídící + vložák + hnací zkutečně došlo k vykolejení.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











