Zlín - Již tradiční záležitostí se stávají výlety elektrické jednotky řady 471 mimo trolej do Zlína. Stejně jako po minulé roky, i v úterý 3. června se na svou cestu vypraví opět zvláštní "Vlak plný úsměvů", který z Pardubic poveze děti trpící zdravotním postižením na speciální program 48. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež. Již tradičně se bude jednat o jednu ze starších jednotek řady 471, jejichž interiér lze lépe přizpůsobit většímu počtu cestujících na vozíku. Abyste jeho cestu z Pardubic do Zlína mohli patřičně zdokumentovat, přinášíme vám jeho jízdní řád. V Otrokovicích má vlak prodloužený pobyt pro přivěšení, resp. odvěšení motorové lokomotivy, která soupravu poveze po neelektrifikované trati do Zlína.
Vlak plný úsměvů již v minulosti zaznamenal mezi malými návštěvníky velký úspěch. Oproti běžnému vlakovému spojení představuje vedení jediné nízkopodlažní jednotky pro handicapované děti velkou výhodu. V železniční stanici Zlín střed pro ně bude připraven speciální program až do večerní zpáteční cesty do Pardubic.
Orientační jízdní řád
Úterý, 3. června 2008 (uvedené časy mají pouze informativní charakter)
| Pardubice hl.n. | 07:10 | |
|---|---|---|
| Choceň | 07:32 | 07:40 |
| Ústí n.Orl.město z. | 07:53 | 07:57 |
| Česká Třebová | 08:04 | 08:15 |
| Zábřeh na Moravě | 08:39 | 08:50 |
| Olomouc hl.n. | 09:28 | 09:30 |
| Zlín střed | 10:38 |
Cesta zpět:
| Zlín střed | 17:15 | |
|---|---|---|
| Olomouc hl.n. | 18:19 | 18:20 |
| Zábřeh na Moravě | 18:50 | 18:53 |
| Česká Třebová | 19:15 | 19:20 |
| Choceň | 19:42 | 19:45 |
| Pardubice-Černá za B. | 19:58 | 19:59 |
| Pardubice hl.n. | 20:03 |
zdroj: ŽelPage

V Oc HLN na to taky koukali poněkud překvapeně.. Dalo se to udělat, protože se sešla skupina stejně potrhlých ... a nebylo to nic proti předpisu...
JTB : myslím, že se mýlíte, protože existoval Ř 487.0 k SM 488.0 (dnes 560), který jezdil 110 km/h.
Sunuté vlaky sice měly předpisově rychlost 30 km/h, řídící vozy byly označovány dlouhou dobu za čertův výtvor, protože by prý mohlo dojít k vykolejní sunutého vlaku v oblouku.
Nicméně zcela běžně se jezdilo s "řídícími" vozy rychlostí 120 - 130 km/h, aniž by to vůbec odmítačům řídících vozů vadilo, resp. sunuté vlaky jezdily touto rychlostí, aniž by si to předpisáři uvědomovali.
Motorová jednotka tvořená motorovými vozy M 296.1 (853) s dálkovým řízením všech vozů – motorový vůz v čele nevyvíjí tažnou sílu z důvodu závady = funguje toliko jako řídící vůz. Podobně elektrické jednotky EM 488.0 (460), EM 488.0 (560). Zcela běžný jev u žabotlamů – ze čtyř elektrických vozů jel jenom jeden ..., případně u M 298.0 (jednotka Ganz).
PeNik : asi by to nejelo, on je výkon topného agregátu na T lok poněkud malý. Stačí tak na to, aby utáhl klimatizaci.
Topný výkon u 749 je 240 kVA, u 750, 754 je 400 kVA. Trakční výkon 471 je 2000 kW.
Na to, aby to šlo řídit z 971 nebo i 471 na tratích bez drátů nemusí mít 471/971 UIC kabel. Stačí napájet 3 kV a nezávislá loko najetá s dieselem na výkonu. A jelo by to také. Prostě by stačily 3 kV do průběhu. Pokud vím, tak se to pouze 1x vyzkoušelo a od té doby se to nepoužilo (možná zakázaná manipulace).
A taky nechápu proč to nemůže 754 sunout? Bylo by to pro fotografy lepší...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











