Praha – České dráhy ustupují od avizovaného záměru zrušit sezónní tarifní zvýhodnění Léto–26. Děje se tak necelé tři týdny po oznámení, které vyvolalo velkou vlnu negativních ohlasů z řad příležitostných cestujících. Změní se však podmínky využití této letní nabídky pro mladé: bude platit kratší dobu, ale zato nabídne vyšší slevu z jízdného.
Nabídku Léto–26 budou moci využít všichni cestující ve věku do 26 let. Bude jim k tomu postačovat osobní doklad, který předloží při nákupu jízdenky v pokladnách ČD. V období letních prázdnin (1.7. – 31.8.) tak získají 50% slevu z obyčejného i zpátečního jízdného, které již samo o sobě představuje slevu 10 %. Loni přitom tato nabídka umožňovala zakoupit jízdenky za zákaznické jízdné, tedy přibližně o 25 – 30 % levněji. Výhodněji bude možné pořídit i síťové jízdenky Klasik pro 1. i 2. vozovou třídu, za které cestující v létě zaplatí o čtvrtinu méně.
Druhou změnou je omezení platnosti nabídky Léto–26 pouze na dva měsíce běžných letních prázdnin, zatímco v minulosti zvýhodnění platilo v průběhu celého astronomického léta. České dráhy tento krok odůvodňují existencí žákovských a studentských slev, které lze využít v průběhu školního roku.
Ceny síťových jízdenek Klasik
2. třída | 2. třída Léto–26 | 1. třída | 1. třída Léto–26 | |
---|---|---|---|---|
1 týden | 1 224 Kč | 910 Kč | 1 714 Kč | 1 286 Kč |
1 měsíc | 4 284 Kč | 3 213 Kč | 5 569 Kč | 4 177 Kč |
3 měsíce | 11 322 Kč | 8 492 Kč | 13 586 Kč | 10 190 Kč |
Zdroj: České dráhy

zjednoduseni = nabidnout prijatelnou slevu, aniz by clovek musel zdlouhave studovat system slev
tak to vnimam ja, a nemalo potencialnich cestujicich, problem proc se vola po zjednoduseni neni, ze by nekomu vadila existence slev, ale ze neslevnene jizdne, je prilis predrazene,
hodne potencialnich cestujicich pojede radeji busem nebo vlastnim autem nez by sledovali system slev
to je realita, ne kazdy ma vlak za sve cislo jedna
jak to vypada v DE nebo A neni pro me duvod, ze u nas to musi byt stejne, v nekterych zemich je obc. valka, a take to neni duvod k obc. valce u nas
ja IN mam a vyuzivam, ale jsou lide, kteri IN nechteji, nemuzu je k tomu nutit, zeleznice pokud chce mit zakazniky, tak by mela zvazit, jestli potencialni cestujici daji prednost koupe IN, nebo pouziti, busu a ja vidim vice snahu jet busem, nez si poridit IN, to je pro zeleznici neprijemny jev....
co mas delat?? zajimat se o nazory zakazniku a snazit se je nalakat vyhodnou nebo alespon prijatelnou nabidkou, tak to chodi v trznim hospodarstvi, trvat jak beran na necem co zakazniky netahne neni v dnesni dobe dobry stav....
pokud nekdo nema IN, tak po eLisce je nejvyhodnejsi balicek 5KMB..... o to mi jde, krome toho ne vsude lze jet na eLisku ;-) treba casto jezdim Brno-Sumperk a tam je nejvyhodnejsi KMB
chapat?? pokud se necheces bavit se mnou, tak prosim nepis do svych prispevku odkazy na moji osobu, nebo na me prispevky prosim nereaguj, promin, ale obcas je z tvych prispevku videt nechut vuci me
pro Tebe zjednoduseni tarifu polopate:
napad vychazi ze snahy, aby zeleznice byla pro lidi atraktivni, abych mohl vydat tento napad za korektni nazor musel bych mit pristup k udajum o trzbach CD a statistice prodeje jednotlivych druhu jizdenek, pak by se dalo zvazit zda atraktivnejsi/levnejsi tarif pritahne vic zakazniku.
1) zrusit stavajici obyc. jizdne
2) zakaznicke pro kohokoliv
3) ze slev (mysleno obch. nabidek) ponechat jen CD NET, SONE+, zpatecni a skupinovou slevu
4) zvazit existenci eLisky za teto situace (na zruseni/nezruseni nemam zatim nazor), fakt je ze eLiska je az moc vyhodna, ale osobne bych o ni nerad prisel
Jinak v tom dlouhem prispevku jsem nenasel ani jeden tip na to, jak zjednodusit tarif. Misto toho tam ctu jen to, ze vlak je drazsi nez autobus a mel by zlevnit. Neni mi ale jasne, jak tohle resi zjednoduseni tarifu. Je to jako ptat se kolik je 1+1 a odpovedi mi je, ze hlavni mesto BUlharska je Sofia. To je jiste pravda, ale je to jiny skolni predmet...
Pokud jde o ten posledni odstavec o panicke hruze, In-karte a tak, tak asi takto: A co mame delat? Mame brecet, ze lidi jsou tupi? Bahn.de taky na prvni vyhledani nenahodi nejlevnejsi cenu.
Nicmene, opet plati, ze mi neni jasne, jak to souvisi s tim, o cem byla rec puvodne - tj. s tim zjednodusovanim tarifu. Zakaznicke programy maji i obe tolik opevovane sousedni zeleznice (Polaky ani Slovaky nemyslim), takze v tomhle potiz zlevne neni a timto smerem se zjednodusovani tarifu ubirat nemusi...
ale jeste vice nez IN se vyplati bus ;-) dost casto viz níže predchozi prispevek
je mi jasne ze dost dobre nejde, aby vlak byl nejlevnejsi ze vseho, ale nesmi byt enorme predrazenej, pokud chceme, aby zeleznici nekdo vyuzival, zvlast za soucasneho stavu vozoveho parku
presun z vlaku na bus je pro me velmi prakticke (ve smyslu uskutecnitelne) a jednoduche reseni, jezdim min. jednou mesicen Plzen-Brno a zpět, prvnich 5 let sem jezdil jenom busem ;-) a i jinam se da jet busem, takze tvuj rozdil mezi teorií a praxí si prosím ověř,
PS: k prechodu na vlak me presvedcila eLiska
jak zjednodusit tarif????
v soucasne situaci je nutné si uvedomit jaká je výše "obyč. jizdneho".
Pro mnou uzivanou trasu Plzen-Brno (jezdi tam bus casteji nez cca. 3x za hodinu, ale podobny princip lze aplikovat i pri cestach jinam)
cena vlak: 451 Kc obyč.; 339 in; 390 (pred zdrazenim) CD NET/SONE+; 5KMB cca.267; 140 eLiska
vsimnete si, ze 5KMB je druha nejlevnejsi nabidka
bus: cca.300 Kc (pokud se jede z Prahy TOURBUSEM tak cca.230 Kc, ale ten jezdi jen jednou denne)
predstavme si modelovou situaci (je mi jasne ze takova nenastane): CD zrusi vsechny slevy = velmi jednoduchy tarif, ale cena vlaku je 150% ceny busu, tj. krome totalnich vlakofilu prejde vetsina cestujicich na bus
takze zjednodusit, ale za soucasneho zachovani konkurence schopnych cen (tj. snizeni cen obyc. jizdneho, nebo zmrazenim rustu na nejakou dobu), cehoz pouhym vyskrtanim slev nedosahnu
argument o pohodli atd. lze uplatnit, teprve az vetsinu vykonu nebudou realizovat pomoci neudrzovanych "muzejnich exponatu"
mimo jine zduvodneni vyse obyc. jizdneho a zavedeni zakaznickeho prirovnanim zeleznice k MHD (jak kdysi udelal Dalibor Zeleny) je jako srovnavat hrusky s jabkama a pak chtit pestovat sisata jablka
casto se setkavam (nejmene dvakrat do mesice) s lidmi, kteri maj z vlaku panickou hruzu, kdyz vidi v Idosu kolik stoji (nemaj IN), a nenechaj si vysvetlit, ze si maj koupit IN a vyplati se to i kvuli jedne delsi jizde rocne tam i zpet, pak ty lide jedou radeji busem (pokud se mi nepodari na jejich situaci najit nejakou slevu na vlak)
joo doby kdy vsichni jezdily bezhlave vlakem, protoze za komancu byl levnejsi jsou davno pryc..........
http://www.cd.cz/files/cenik1D-63d9b2bfb11ddf77f4142d200862699e.pdf
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
