Praha – České dráhy ustupují od avizovaného záměru zrušit sezónní tarifní zvýhodnění Léto–26. Děje se tak necelé tři týdny po oznámení, které vyvolalo velkou vlnu negativních ohlasů z řad příležitostných cestujících. Změní se však podmínky využití této letní nabídky pro mladé: bude platit kratší dobu, ale zato nabídne vyšší slevu z jízdného.
Nabídku Léto–26 budou moci využít všichni cestující ve věku do 26 let. Bude jim k tomu postačovat osobní doklad, který předloží při nákupu jízdenky v pokladnách ČD. V období letních prázdnin (1.7. – 31.8.) tak získají 50% slevu z obyčejného i zpátečního jízdného, které již samo o sobě představuje slevu 10 %. Loni přitom tato nabídka umožňovala zakoupit jízdenky za zákaznické jízdné, tedy přibližně o 25 – 30 % levněji. Výhodněji bude možné pořídit i síťové jízdenky Klasik pro 1. i 2. vozovou třídu, za které cestující v létě zaplatí o čtvrtinu méně.
Druhou změnou je omezení platnosti nabídky Léto–26 pouze na dva měsíce běžných letních prázdnin, zatímco v minulosti zvýhodnění platilo v průběhu celého astronomického léta. České dráhy tento krok odůvodňují existencí žákovských a studentských slev, které lze využít v průběhu školního roku.
Ceny síťových jízdenek Klasik
| 2. třída | 2. třída Léto–26 | 1. třída | 1. třída Léto–26 | |
|---|---|---|---|---|
| 1 týden | 1 224 Kč | 910 Kč | 1 714 Kč | 1 286 Kč |
| 1 měsíc | 4 284 Kč | 3 213 Kč | 5 569 Kč | 4 177 Kč |
| 3 měsíce | 11 322 Kč | 8 492 Kč | 13 586 Kč | 10 190 Kč |
Zdroj: České dráhy

Ja se priznam, ze neznam nikoho, kdo by jezdil z Chebu do Brna. Na vysoke jsem pred jednou zkouskou kecal s babou, co byla z Usti, ale ani tohle neni od Brna pres 400...
Jako ja beru, ze vy levicovi studentici znate mraky lidi, ale ja znam asi vic lidi, co "pravidelne" litaji do Ameriky nez tech, co ppavidelne jezdi Cheb-Brno:-)
Kdybych ale pravidelne z Chebu do Brna dojizdel ja, tak bych asi ozelel tu superslevu, co nabizi KMB diky prekroceni vzladenosti a misto 360 korun za KMB si koupil eLisku. No ale ja tomu nerozumim:-))
To ruseni cest a presun na bus - teorie dobra, praxe je jina...
No a pokud jde o to, ze zjednoduseni tarifu je potreba, ale jinak nez vyskrtanim slev. Jako mozna jsem hloupy, ale v cem jinem nez ve vyskrtavani slev to zjednoduseni spociva? Nejjednodussi tarif je jeden zakaldni tarif pro vsechny. Jakekoliv zesloziteni system je ... zavedeni slev. Takze pokud se ma zjednodusit jinak, tak prosim vysvetlit jak (je mozne, ze nejak jinak to treba jde, ale mne nic nenapada...)
Ve vedeni CD nepracuji. Vim ale jiste, ze ten, kdo vlakem projezdi 10Kkm za pul roku, tak ten pro to ma o neco vic duvodu nez 50 korun mesicne. Na tohle clovek prijde bez ohledu na to, cim se zivi...
DJ - kdyby to prejmenovali na "Velke prazdniny 26", tak by bylo vsechno v poradku, kdyz ti zjevne vadi ten nazev?
babilon
Co se tyce toho zakona, tak dobre, pokud jsi si opravdu jisty tim, jak je ten zakon napsan (tj. platnost se vztahuje na vsechno, co maji CD v tarifu), tak to CD udelaly spatne. Stezujte si vsichni, zakon je na vasi strane, dostanete 180 korun zpet. Sice si myslim, ze je to zabomysi valka, ale OK - pokud si nikdo nestezuje, tak nechapu, proc si nestezujete. Ja se vetsinou rozciluju nad chovanim a vecma, ktere nejdou objektivne dohledat. Kdyby mne tak moc sralo zrovna tohle, tak bych si stezoval urcite.
U te KMB to jde, protoze ta je v principu na pul roku a kdyby to u KMB neslo, tak by se vlastne mohly prodavat jen od prosince do cervna:) Ale ja se ptal na normalni listek na konkretni datum, coz totez neni (dyt i zde ten predprodej se slevou klidne muze byt mozny - nevim...).
Pokud jde o ty zajezdy, tak to neni dobry priklad domnivam se, protoze tam je ten rozdil, ze srpnova cena neni v lednu predem znama a muze jit jak nahoru, tak i dolu. Zatimco, zmena ceny toho listku znama je a prirovnal bych to spis (kdybych musel) k dalnicni znamce, kde si v rinu 2007 nelze koupit mesicni a nechat si ji cvaknout na unor 2008...
Ano, je to možné a běžně to tak dělám - zejména u KMB, kde jsem schopen zdražení posunout o 8 měsíců (2 měsíce předprodej + 6 měsíců platnost). Když si koupíte v lednu zájezd na srpen, tak taky nebudete doplácet, když ho mezitím zdraží.
jestli se ty zakonne povinnosti vztahuji na "cokoliv", co CD prodavaji nebo jenom na ty "zakladni" veci, coz 5 KMB v predprodeji jiste neni
Tyto povinnosti se vztahují na nabídky uvedené v tarifu a 5 KMB v dvouměsíčním předprodeji tam je. Věci v tarifu neuvedené (eLiška, sleva Praha-Brno, atd.) si mohou měnit klidně 3x denně bez předchozího ohlášení. Ale když si koupím eLišku na červenec, tak mi bude platit podle současných podmínek, bez ohledu na to, jestli se ty podmínky mezitím 8x změnily.
to je omyl drivel byl cesky narod "vlakofilni" ale dnes uz existuje cela rada lidi, ktere se zeleznici cilene vyhybaji...
takze odliv cestujicich nastat muze, jestli citelny odliv muze zpusobit zruseni KMB, je uz vec druha
Ale co mě nejvíc štve? V minulých letech jsem mohl zaplatit za síťovou týdenní 810 Kč a jet kdykoliv, ale čas jsem měl jen v červenci a srpnu. Letos už mi běží první dny čtyřměsíčního odpočinku a můžu relativně výhodně jet až od 1.7. Nebo mám investovat 600 Kč do něčeho, co potom v červenci a srpnu nebudu potřebovat?
jinak SONE+ samozrejme znam.... ale je vyhodna pouze pokud jede clovek tam i zpet, nebo na velkou vzdálenost (nad 271 km ve dvou)
a co když jedu ve dvou z Prahy do Tisnova k pratelum na chatu???? jedu v patek tam a v nedeli zpet, v patek take plati SONE+?????? ;-)
nemejte strach mam o nabidkach CD prednost a verte mi, ze KMB je pro me stale vyhodna
jeste jeden priklad: kamarad, ktery nema IN, pojede za mnou z Plzne do Brna pojede radsi na moji KMB za 267 Kč, za cca. 450 Kč na plnou jizdenku, nebo busem za 300 Kč,
pokud zrusi KMB (myslim uplne ne balicek 5KMB) tak pojede busem, pac ne kazdej je ochoten financne zkrachovat, aby mohl jet 30 let starym vlakem
jinak pokud projezdime 5KMB, po zruseni a zdrazeni naplanujeme vic cest busem (vlak ztrati vyhodnost) a budou nam stacit treba jen dve (max. tri) takze si tech 5 pak uz nekoupime a CD o cast trzeb prijdou ;-)
zjednoduseni tarifu je potreba, ale melo by se udelat uplne jinak nez vyskrtanim slev, protoze soucasna vyse obycejneho jizdneho neodpovida ani kvalite sluzeb, ktere CD poskytujou, ani cenove hladine na dopravnim trhu v CR,
teorii gen. reditele, ze si ůlide priplati za pohodli, lze uvest v zivot, az se pomery na zeleznici zlepsi, ale dnes o tom nemuze byt rec, krome nekolika elitnich vlaku
A potom je tu jeste jedna "malickost" - velmi casto zde ctu kritiku na to, ze CD maji velmi slozity tarif. No a ted tady zase ctu kritiku na to, ze z nej chteji vyjmout tuhle anomalii. Inu klasicke - delej co chces, stejne to nakonec udelas spatne...
A opet to PS: Nerikam, ze KMB jsou spatne, ale neni pravdou, ze jejich zruseni nekoho vyzene do autobusu!!
Soucasne rikam to, ze pomerne dost chapu argumenty, ktere CD pouzivaji v jejich neprospech. Chce proste lidem "vnutit" jine produkty, treba pro jejich vyssi statistickou vypovidaci schopnost (treba). Pokud by to znamenalo, ze to bude znamenat zdrazeni, tak bych pochopil, ze se to nekomu nebude libit, ale i tak by to bylo pravo te spolecnosti. Tenhle pripad ale z tohoto ranku neni. CD chteji (??) zrusit neco, co nema pro ne a uz ani ne pro cestujici. Snad krome nostalgie:-)
Tahle otazka neni na mne, ja k tomu nemam co rict. Ja reagoval jen a pouze na to, kdyz jsi napsal, ze slusna firma tohle nedela, coz si myslim, ze stejne veci se deji i v jinych firmach a tvrdim, ze tohle je naprosto bezne.
Jestli je to moralni (adjektivum mozno obmenovat dle libosti), tak to nehodnotim. A ty varianty a-b s tim, co jsi napsal drive vubec nesouvisi.
Pokud jde o ty dalsi veci, tak negativni hospodareni by to jiste neovlivnilo, ale ted jsi napsal uplne presne to same, co napsal Petr112 a za co jste ho s babilonem "setreli". On napsal, ze 600 (nebo kolik) nejsou zadne penize, vy jste mu na to napsali, ze jsou to velke penize a jestli to pro nej nic neni, tak ze vam je muze poslat na ucet. "Ztrata", kterou CD utrpeji v dusledku zruseni tehle "mnozstevni slevy" je z hlediska celeho obratu firmy samozrejme zanedbatelna. Ovsem uplne stejne zanedbatelna jako 600 korun v tvem rocnim rozpoctu. At chces nebo ne.
Pozn.: nerikam zadny nazor na to, jestli je 600 korun hodne nebo malo penez, jen srovnavam to, ze to, co u jineho kritizujes, tak sam pises. Rozdil je jediny - jeden to berete z hlediska nakupujiciho, druhy prodavajiciho. Jde ale o totez
Pokud jde o ten priklad, tak ten povazuji za absurdni... Protoze co se stalo s temi dvema KMB, co jsi si nekoupil? Nekoupil sis je proto, ze byly soucasti poolu pro nekoho jineho (a ti dotycni si koupili svoje vlastni)? Pripadne mely ty dve KMB "navic" byt pro tebe? Pokud ano, tak mi neni jasne, kam se podelo tech 4000 kilometru, o ktere ted "budes jezdit trochu mene". Jsem si totiz orpavdu velmi velmi jisty, ze rozdil v cene o 10% neznamena rozdil ve vykonu o 40%!!
Jednodusse receno - kdyby slo koupit si 5 KMB, tak co by jsi s nimi delal - jezdil jen tak zbuhdarma, abys to stihl vyjezdit? jestli jo, tak jsi prave usetril zbytecne utracenych 2400 korun (a ano, CD o ne prisly). Pokud ale za pul roku opravdu projezdis (nebo v te vasi skupince projezdite) 5 KMB, tak ty (vy) si stejne budes muset koupit nakonec vsech pet, coz pro CD znamena upravu cash flow, ale zadny vypadek v prijmech, na ktery se snazis poukazat...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










