..: Nové motorové jednotky pro České dráhy :..

Jednotka Siemens Desiro provozovaná u DBPraha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.

Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.

Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.

zdroj: www.financninoviny.cz


JiříK. | 27.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (14:15)  
Tady je taky otázka toho,aby za málo peněz bylo co nejvíce muziky.Tzn. 612 DB to nebude,protože je drahá,je zbytečné aby to bylo klopidlo na trati,kde není klopení dovoleno.Takže ze schválených vozidel zahraniční provinience vychází nejlépe Desiro.To že to není české vůbec nevadí,škoda taky nemá českého vlastníka.Jelikož se uvažují R spíše meziregionálního charakteru,potom tam lze Desiro akceptovat.A nějaké úvahy na téma lokomotiva + 3 vagony jsou utopické.Navíc je přínosem,aby do vozidla šly dávat dobře kola a kočárky,což 612DB při vší úctě nesplňuje.
registrovaný uživatel Semík  mail  
27.05.2008 (14:12)  
No pokud vím, tak desiro se dodává s různým interiérem, takže, pokud by se daly pohodlnější sedačky, tak se to dá přežít. Mimochodem na Vláře by se to určitě taky ujalo. Tam je taky jízdní doba kolem 3 hodin ( Brno - Vlárský Průsmyk).
27.05.2008 (14:08)  
Co je 612 ?
registrovaný uživatel redbird  mail  
27.05.2008 (14:05)  
Jsem fanoušek Desira ale myslím že je to vozidlo velmi vhodné pro regionální osobní vlaky ale pro dálkové rychlíky no nevím. příjde mi že by byly vhodnější BR 612.
27.05.2008 (14:01)  
ad Pendožabák:Jak bylo zmíněno 842 nevyjezdí ty časy a pak neřadí se zrovna k nejspolehlivějším vozidlům. osobně si taky myslím, že Desiro je určené na jiné víkony než na R, na to by byla 612 ale ta je asi mooooc drahá?
27.05.2008 (13:55)  
Nejsem proti desiru ale pokud to májó byt vlaky kategorie R a ne Sp tak je dle mého desiro dost nešťastné stroj to by byla mnohem lepší 842 tam to alespoň vypadá jako ve vlaku ne jako v tramvaji. Jinak pokud jde o vlaky kategorie Sp nebo Os na tratich okolo Pardubic, zde by se Desiro uplatnilo. A pokud jde o můj názor na zdar tohoto projektu - čistá skepse, protože tu máme Škodovku, která pokud vím koupila Pars a tak nakuká MD, že Desiro je k prdu a že vyrobí vlastní stroj! K jízdním dobám na trati 173 Praha-Beroun přes Rudnou tak je asi o 10-15 minut delší než kolem Berounky (pokud by to byl rychlík).
registrovaný uživatel lwq  mail  
27.05.2008 (13:49)  
2doomlukas: vice lidi tam bude jezdit pokud to bude pro lidi vice zajimave - takova droban prima umera ...

2Josef Petrák: dik za spravne napsanou prezdivku - mas pravdu - spatne sem se vyjadril, myslel sem to jako modelovy pripad, jak by to mohlo teoreticky, silne teoreticky byt do budoucna. Brejle taky nejsou vecne, rady 750 napriklad budou brzy slavit dalsi sve jubileum na ceskych kolejich, pokud se nepletu ...

2DJTiësto: to me ani nenapadlo ... spis nez o soceni mi slo o konkurence schopnost a ... uvedeno vyse ...
27.05.2008 (13:44)  
LWQ) Jenže brejlovce do listopadu nezrekonstruuješ, kvalitní vozy neseženeš, a řídící vůz už vůbec ne. Takže i kdyby tuhle alternativu někdo do VŘ nabídl, tak padne na deadlinu. ;)
27.05.2008 (13:38)  
Iwq: Dobrá kravina. :D Kdyby řídicí vůz na jednom konci, tak možná, to by tam ale muselo jezdit tak přinejmenším dvakrát lidí více, aby se to aspoň trochu vyplatilo...
27.05.2008 (13:33)  
ad Iwq:To jsou jen šotoušský úvahy. Zapomeňte.
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko