..: Nové motorové jednotky pro České dráhy :..

Jednotka Siemens Desiro provozovaná u DBPraha - České dráhy plánují v nejbližší době vypsat tendr na nákup osmi nových motorových jednotek, určených pro vozbu rychlíků na nové trase z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, případně z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Informaci přinesl týdeník Železničář a v pondělí ji potvrdil i Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Přesný typ a cena nových nízkopodlažních vozidel by měl být znám až na základě výsledku výběrového řízení, ale lze očekávat, že bude šito na míru jednotkám Siemens Desiro. "Pokud to vypíší, tak se určitě rádi zúčastníme. Ale nemohu k tomu říci nic dalšího, dokud to nebude černé na bílém," citovala ČTK Veroniku Němcovou ze společnosti Siemens. Ačkoli týdeník ČD informoval o tendru jako o hotové věci, podle všeho stále ještě vypsán nebyl.

Zavedení rychlíků na trase z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram si přeje ministerstvo dopravy jako alternativu k běžnému trasování přes Tábor. Mluvčí ministerstva Karel Hanzelka k tomu dodává: "Chceme, aby železnice byla konkurenceschopná, aby jí lidé dávali přednost, takže musí být také komfortní a rychlá." U nákupu nízkopodlažních jednotek se počítá s financováním z 12 miliard, za které České dráhy odprodají část svého majetku Správě železniční dopravní cesty v rámci definitivního oddělení funkcí dopravce a provozovatele dráhy.

Jedním z důvodů, proč ministerstvo dopravy hodlá zavést rychlíky na této trase, můžou být také současné stavební práce na 4. koridou, jež se často neobejdou bez výluk a zavedení náhradní autobusové dopravy. Ta odrazuje množství potencionálních cestujících, kteří nechtěji na cestě do/z Prahy dvakrát přesedat, a tak volí jiné způsoby dopravy.

zdroj: www.financninoviny.cz


JiříK. | 27.5.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (10:50)  
Ještě někde byly náznaky,že i Pardubický kraj by rád Desira a to na trať 238.Ale ten plzeňský a osobáky na domažlice jsou asi pravděpodobnější
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (10:47)  
ad doomlukas: Ona jízdní doba přes Tábor při výlukách a jiných omezeních je srovnatelná,jako JD přes Příbram bez omezení.Proto je tam jistá šance,že se část pasažerů přesune,kvůli spolehlivosti dojezdu.
registrovaný uživatel happy 
27.05.2008 (10:45)  
ad xAnri 05: No pokud jsem pochopil správně dokument na MD čr,který je volně stažitelný z těchto stránek (.doc),potom by stát měl přispět až 50 % z ceny vozidel (30% za nové +20% za nízkopodlažní).Ale je tam taky v podmínkách,že to nesmí být na leasing od Eurofimy (něco v tom smyslu),že to platí jen na nákup za hotové.

Ad ostatní: Z těch 12 mld by mělo ubýt asi 320 milionů. (8*40 mil),když počítám cenu vozidla 80 mil.Cenu bych tak odhadl mezi 70-85 mil,záleží taky na provedení .Jinak vozidla budou v krajích,či obecně na výkonech,kde jejich objednavatel zaplatí odpisy,tudíž si sáhne do kapsy a dá víc na vlkm.
27.05.2008 (10:35)  
To tedy nevím, jaký blázen by jel z Prahy do Českých Budějovic takhle...
27.05.2008 (10:27)  
november: Jestli by to nehnali přes Rudnou, jak to tam je s jízdní dobou oproti 171?
27.05.2008 (10:24)  
Hm.No jednak Desiro mi nepřijde co se interiéru týká zrovna jako rychlíková souprava, ale dejme tomu.Ale hlavně by mně zajímalo v jakém taktu by ty rychlíky jezdily, vždyť trať 171 už takhle kapacitně a propustně absolutně nedostačuje!!A to se nebavím o časté výlukové činnosti při které je problém ujezdit osobní dopravu natož Cargo a mnoho jiných....
27.05.2008 (10:21)  
Mibe: I když jsou silnice I/6 a I/7 ucpané jak tvrdíš, tak i tak je přeprava busem rychlejší než po 120. A po silnici I/7 jsem jeden čas jezdil denně a asi jinak chápu pojem ucpaná silnice... Nastuduj si něco o stupních provozu (1 - 5). Tyto silnice patří v rámci ČR k těm méně problémovým.
registrovaný uživatel Mibe 
27.05.2008 (10:17)  
Trať 120 by se dala rekonstruovat a zkapacitnit za relativně nízkých nákladů- obnovení dvoukolejného provozu Kladno- Kam. Žehrovice, celý býv. dvoukolejný úsek Milostín- Trnovany, napřímení oblouků za relativně níkých nákladů, využití druhé koleje u souběžných vleček (např. Nové Strašecí, Stochov...), je otázky, kdo by to zaplatil. Nicméně Karlovarská silnice i silnice Praha- Chumutov je pořád ucpaná, brutální havárky, takže by stálo za to uvažovat o modernizaci tratě 120...
registrovaný uživatel Lanhut 
27.05.2008 (9:51)  
Ví tu někdo něco určitého o modernizaci Buštěhradky?
registrovaný uživatel Jenki 
27.05.2008 (9:43)  
No... vzhledem k tomu, že Škoda koupila PARS a vzhledem ke schopnostei Škodovky omotat si ČD/stát kolem prstu bych na Desiro nevsázel...
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko