..: Ke stávce se připojí železničáři, vlaky nepojedou :..

Ilustrační obrázek Česká republika - Odborové sdružení železničářů podpoří generální stávku, kterou proti vládním reformám organizuje na 24.6. Českomoravská konfederace odborových svazů. Vlaky by se měly zastavit mezi 13. a 14. hodinou. Vedení ČD zatím informace od odborářů nemá. "Nevíme, jestli půjde o stávku symbolickou, nebo skutečnou, a jestli se tedy dotkne cestujících. Předpokládáme, že nám dají včas vědět, jak bude protest vypadat, a podle toho přijmeme další opatření" říká mluvčí ČD Ondřej Kubala. Stávku může definitivně potvrdit zasedání vedení OSŽ 9. června.

Podle místopředsedy sdružení Jiřího Kratochvíla železničářům zejména vadí plánovaná změna v systému penzí. "Ze 400 profesí, které na železnici existují, je značný počet profesí, kde si neumíme představit, že by ti lidé měli dělat do 65 let," říká Kratochvíl. Důvodem je prý značné psychické i fyzické vypětí u některých činností na dráze.

Kromě OSŽ budou jednat o účasti také další odborové svazy pracovníků na železnici, včetně federace strojvůdců. S protesty začnou učitelé už v pondělí 9.června, přidají se lékaři a zdravotníci. V úterý 24.června od jedné hodiny zřejmě nepojede ani metro a tramvaje.

"Musíme ještě dojednat technické detaily. Kdy se vlaky zastaví, do které stanice dojedou a podobně. Půjde ale o skutečnou stávku," dodává. První jednání s ČD má proběhnout tento čtvrtek, definitivní stanovisko by mělo být zveřejněno po jednání až 9.6.

zdroj: iDNES, Deník a ČT24. Spolupráce: Jan Hubáček


Adys Poslat mail autorovi | 31.5.2008 (11:32)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer kevin 
31.05.2008 (23:57)  
Sharky33:Jestli si začneš spořit ve 20 či 25,tak se dá předpokládat,že za rok si naspoříš na měsíční důchod a ono to tak nějak vyjde,samozřejmě pokud fond nepostihne nějaký tunel.V tom případě ti nějaká státní penze může být lhostejná stejně jako věk na odchod do důchodu.A počítat nějaké roky ještě jinak je o ničem.
31.05.2008 (23:35)  
No ono by bylo dobrý jít do důchodu třeba v 55 ,ale jak tady již zaznělo kde se na ty důchody vezmou peníze ? Tak tady někdo navrhněte ,ale solidně ,ne nějaký utopie ,jak ty peníze sehnat.
Nikomu se nelíbí jít do důchodu v 65 jenže nikdo neřekne jak to udělat. Udělá se odchod třeba v 58 a za pár let bude polovina lidí v důchodu ,ale bez peněz protože na ně nebude.
Jo a co se týká nádražáků ,nevím jestli někdo tady to ví ,tak ti chodili za první republiky do důchodu po odpracování 25ti let v nepřetrženém provozu. Počítalo se za dva roky služby roky tři.
Registrierter Benutzer mira 
31.05.2008 (21:34)  
Adam: No a tím chceš říct jako co? Že je lepší když se někteří toho důchodu raději nedožijou, nebo že některý profese nejsou náročnější než ty druhý a proto půjdou všichni v 65?
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
31.05.2008 (20:49)  
kladno: Problém je, že takových povolání, u kterých by sis našel nějaký důvod k dřívějšímu odchodu do důchodu je mraky. S takovou bych se daleko nedostali. Stejně tak si já můžu začít stěžovat, že učitel je v padesáti nepoužitelný, záchranáři si můžou začít stěžovat, že jejich práce je jedno velké psychické vypětí, pracovníci v hutích začnou vykládat o tom, jak se v tom horku nedá pracovat do padesáti let... Mám pokračovat?
Registrierter Benutzer kladno 
31.05.2008 (20:37)  
Ajemgud: jinými slovy strojvedoucí hnacího kolejového vozidla (dle zákona o drahách) by měli odcházet do předčasného důchodu bez ztráty finančního ohodnocení. Mluvím v globále, protože v tom jsou i řidiči metra apd.

Proč mám jít někam jinam, když jsem čech. Narodil jsem se na Kladně, tak proč mám jít jinam - proč mne jiný vyhazujou z mého rodného místa? Já taky nikoho nevyhazuji. Postavil jsem si pracně svůj vlastní domeček a teď ho mám opustit? To snad nemyslíte vážně!
31.05.2008 (20:20)  
kladno: máš pravdu, souhlasím s tebou, ale ohledně těch plánů ODS - nelíbí-li se ti to, máš možnost udělat ČR adios a jít někam, kde si myslíš, že to je lepší (jsou takové země). Anebo sežeň veškeré lidi, co to cítí jako ty a seberte se a skutečně ty šmejdy běžte ze Strakovy akademie vyházet. :)
P.S.: rád se přidám. xD
31.05.2008 (20:17)  
Jak je o pár řádků níž uvedeno - nejen železničáři dělají těžkou a náročnou práci, která člověka vysává.
Jsme sice na železničním webu, ale přesto zabrousím k jiné drážní dopravě - tramvajím.
Jaký je rozdíl mezi fírou (kterých se všude na žel-webech všichni zastávají) a tramvajákem? Oba řídí něco, co jen tak nezastavíš, oba mají zodpovědnost za mnoho lidí za sebou..
Ale tramvaják na rozdíl od fíry mnohokrát denně je ve skutečném bleskovém stresu, když mu vjede na koleje těsně před ním debil a zastaví, to v tom okamžiku je náběh na infarkt... Tramvajákovi je v létě horko jako blázen v miniaturní kabině vozů T3, kde je jedno malinké otvíratelné okno. Tramvaják musí na občas na výhybky, kde je obrovské riziko, že ho nějakej blbec přejede. Musí si dávat pozor na stavění vlaková cesty, tohle všechno má na triku. Má určitou pravděpodobnost, že ho někdo napadne... atd. atd.
Takže kdyby někdo chtěl pro strojvedoucí předčasný důchod (nejsem proti), pak rozhodně trvám na tom, aby velice podobná profese - řidič tramvaje - měla důchod ještě předčasnější.
Registrierter Benutzer kladno 
31.05.2008 (20:08)  
Nevím, kdo chce dělat, nebo ne - každopádně já jako strojvedoucí jsem se nesetkal v okolí Prahy se zaměstnancem z provozu (výpravčí, posunovači, dispečeři, stavědláři, hláskaři, dílenský) že by někdo nechtěl dělat, nebo že by někdo měl řeči. Ostatní nemohu hodnotit, protože se s nimi při mé práci nesetkám.
Nerozumím tomu, proč někdo trvdí, že cestující ČD by měli chodit do důchodu ve 45 letech. Například na Praze Střed uklízecí firma uklidí a vytře vozy, a než dojedu do cílové stanice tak je ve vozech nehorázný nepořádek, poházené papíry, noviny, rozlité nápoje, naplivané žvýkačky na zemi, poházené zbytky jídla a přitom odpadkové koše jsou prázdné a tak opět nakluše uklízecí firma a opět to uklidí, jenže jakmile dojedu zpátky do Prahy je to ve vozech opět jako v chlívku. Já bych řekl, že někteří cestující by místo kritizování ČD měli zamyslet nad sebou a nad svým chováním. Prostě když chce někdo žít jako prase v chlívku, ať si tak žije, ale ať nenutí žít jiné lidi v tom jeho prasečinci. A ohledně kritizování ČD - kdo chce psa býti, hůl si vždycky najde. Takže lidi budou nadávat jenom proto, že je to ČD. Ale abych upřesnil - ne všichni cestující se takto chovají.
Já stávkovat nebudu: 1/ nic s tím neovlivním, 2/ já jsem placen ČD za nějakou práci a tu práci odvedu v takové míře, jak je ode mne očekáváno. Jediné, co se s tímto dá dělat, je zorganizovat třetí pražskou defenestraci a vyházet ty k...y (pardon za toto slovo, ale nazývejme věci pravými jmény) na chodník. Sice s odchodem do důchodu v 65 letech nesouhlasím a to s ohledem na psychickou zátěž a také zdravotní stav zaměstnanců - nejen u ČD. Navíc jestli to celý národ nepochopil, tak ODS jde o jedno - zvýšit odchod do důchodu tak, aby zaměstnanec nemohl po zdravotní stránce vydržet v pracovním poměru až do příslušného věku odchodu do důchodu. Tím bude nucen odejít z pracovního poměru výpovědí a najít si práci, která bude hodně málo placená (vzhledem k věku zaměstnance a jeho kvalifikaci - celý život dělal například výpravčího a najednou má dělat něco jiného, nebo horníci - velice tvrdá a namáhavá práce) a tím dojde ke snížení důchodu! Nebo půjde do předčasného důchodu a opět dojde ke snížení důchodu! Tedy ODS jde o to, aby zaměstnanec celý život dřel, přispíval do důchodového systému, ale následně, když má využít služeb důchodového systému nedostal to na co má nárok a na co celý život dřel! Prostě máte co jste chtěli... To co jste si zvolili ve volbách tak to máte. Já nefandím žádné straně, ale ODS ze všech nesnáším nejvíc.

anheuser: promiň, ale nemáš pravdu v tom, že jezdíme pro dotace a ne pro lidi. Ohledně výpravčího - výši mzdy nemohu hodnotit, ale ten výpravčí, který ti tuto částku řekl, má spousty a spousty hodin přesčasů a navíc mnoho a mnoho zodpovědnosti za majetky a životy a zdraví lidí. Stejně jako strojvedoucí, posunovač, stavědlář, hláskař apd. I jiní zaměstnanci v jiném odvětví nejen na dráze mají zodpovědnost. Jenže řídit vlak o hmotnosti 2000 tun, není výletní jízda s Felicií.
31.05.2008 (19:50)  
A Sharky33 má o šéfech odborů 100%ní pravdu.
31.05.2008 (19:42)  
1) Problém je v tom, že tohle důchodová reforma není, je to jenom neustálé odsouvání problému důchodů na neurčito. Zatím nějak neřeším, do důchodu půjdu tak ve sto pěti (je mi 26), takže asi zruším důchodové připojištění.
2) Takové srandy, jako je vaše navýšení mezd (ČD) atp. by si privátní sektor, který vás živí dovolit nemohl. Ale 37.000,- pro výpravčího, nebo co to je na nádraží s dvouhodinovým taktem R, návaznou lokálkou a minimálním provozem nákladní dopravy je asi pořád málo.

Jde mi jen o to, proč se železničáři pořád cítí být něčím ukřivdění. Jinde lidé nemakají a nemají odpovědnost (vč. odpovědnosti za lidské životy)? A co obyčejní lidé, kteří se v čase stávky potřebují dostat do práce. Ale vlastně, vy jezdíte pro dotace, ne pro lidi.....(z jejichž daní žijete). To je to pak těžký.

pekař: jestli v polovině pracovní doby skončíš a půjdeš sám stávkovat tak mně možná přesvědčíš, že je to z tvé vůle.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko