..: Zachraňme Windbergbahn! :..

Freital - Muzeální trať Windbergbahn, chráněná jako technická památka, je ohrožena. V zastupitelstvu města Freital leží návrh na odstranění tratě na území města. Jeho realizace by znamenala nejen nenávratné zničení technické památky, ale i zmaření snahy sdružení Windbergbahn o obnovení muzeálních vlaků, které by z Drážďan do Gittersee vozily turisty. Pokud chcete snahu sdružení překazit tento záměr podpořit, můžete podepsat připravenou petici.

Trať na pomezí Drážďan a Freitalu, známá pod přezdívkou Saský Semmering (jak je čas od času nesprávně nazývána i trať z Bad Schandau do Sebnitz), je zbytkem nejstarší Saské horské dráhy (1857). Ta na tomto úseku se vzdušnou vzdáleností 1,6 km překonává výškový rozdíl 120 metrů pomocí rozvinutí trasy na délku 5,6 km. Nejmenší poloměr oblouku přitom činí 85 metrů a sklon je 1:47. Jedná se proto o nejstarší horskou dráhu v Německu, v celé Evropě pak hned druhou tohoto druhu po Semmeringu samotném.

Již v roce 1957 trať projel poslední osobní vlak z důvodů silné nákladní dopravy. V roce 1972 bylo sneseno pokračování trati na Bannewitz a Possendorf. V roce 1993 byla zastavena nákladní doprava a od roku 1998 je trať nesjízdná. Po povodních v roce 2002 přišla dráha během rekonstrukce tratě Drážďany - Tharandt o připojení na železniční síť.

Přesto zdejší sdružení nadšenců svou trať neodepsalo a nadále provozuje ve stanici Gittersee malé železniční muzeum se sbírkou železničních vozidel. Jejich "vyhlídkový vůz" je pak pravidelně hostem na železničních akcích v okolí Drážďan.

zdroj: Windbergbahn, e.V.


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 30.5.2008 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Reportáže

Weitere aus Německo Sasko /Sachsen


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.06.2008 (12:14)  
kde mohu přispět?
02.06.2008 (9:58)  
ad Nos:To myslíte vážně?
02.06.2008 (9:31)  
Co se čílíte a co máte proti neviditelné ruce trhu, nějakou peticí komplikovat bohulibé tržní záměry radních, ještě chtít, aby se ta trať udržovala z "našich" daní. Na co udržovat nějaké torzo které je k ničemu protože z něho nebude nikdy zisk?
02.06.2008 (9:27)  
Svědek je omezenej blbeček a nemá cenu se nad ním rozčilovat i když jeho přístup mě rozpálil do běla:o)
Registrierter Benutzer Marek-lib  mail  
30.05.2008 (21:26)  
Vlad: Máte pravdu, neklikal jsem. To už je potom o něčem jiném.
30.05.2008 (20:35)  
Svědek: To je pěkně zlej a nesmyslnej přístup. Když mi chcípla koza, ať chcípne také sousedovi. Windbergbahn je nepochybně hodnotná památka, které hrozí fyzický zánik (což zatím o tratích v U-kraji neplatí)
30.05.2008 (20:29)  
Svědek: Takovým názorem bych se být vámi příliš nechlubil.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
30.05.2008 (18:51)  
Marek-lib: V odkazech v textu stačí trošku zaklikat - a dostanete se až k verzi v *pdf.
(http://www.windbergbahn.de/unterschriften.php)
Pak už stačí vytisknout... (korespondenční adresu si taky snadno najdete...)
Registrierter Benutzer Marek-lib  mail  
30.05.2008 (18:38)  
S podpisem či bez, bojím se, že německá právní úprava je podobná té české. Tudíž jakékoliv elektronické petice nikdo nebude brát v potaz :-(
30.05.2008 (18:31)  
Nepodepíšu z jediného důvodu: Když se ruší tratě v Ústeckém kraji, tak ať se ruší i u němčourů.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko