Kolín - Krátce po 18. hodině došlo k nehodové události, která ochromila první tranzitní koridor. V úseku trati 011 odb. Lučebná - Kolín srazila souprava řady 680 muže staršího věku, který na místě zraněním podlehl. Důvod jeho vstupu na trať je věcí šetření policie. Protože tento úsek je z důvodu rekonstrukce uzlu Kolín v současné době jednokolejný, došlo přerušení provozu. Vlaky byly odkláněny na trať 231 přes Nymburk a Lysou nad Labem. I tak ale nabraly některé zpoždění. Samotné SC 509 bylo opětovně vypraveno se zpožděním 75 minut. V současné době je již provoz obnoven.
Zdroj: Kolínský deník

Mám na kontě pět přejetí a vyjma případu, kdy mi v Pardubicích vlezla před rozjíždějící se rychlík jakási ženská a napíchla se za žebra na hák (což jsem zjistil až v Kolíně), jsem brzdil vždy a samozřejmě vždy marně. Pokaždé vlak zastavil velmi daleko za místem střetu a pokaždé byla oběť rozebrána na několik kusů. Pouze jednou jsem místo brzdění přidal, abych byl na přejezdu dřív, než totálně opilý dědek, který za sebou táhl vozík s 12 kg PB lahví. Podařilo se. Dědka odfoukl tlak rozráženého vzduchu vedle koleje, po které vlak jel a vozík také zůstal stát mimo průjezdný průřez. Kdybych začal brzdit, tak jsem dědka i bombu na 100% přejel. Jak by to asi dopadlo (Žabotlam, plný lidí a bomba na přejezdu pod soupravou) už si každý jistě dokáže představit.
2/ Před každou lokomotivou je mrtvý prostor, přibližně 80 - 200 m kam strojvedoucí nevidí, protože v zorném poli má pult s přístroji. Pokud se vlak rozjíždí a někdo do tohoto prostoru vstoupí, co pro něj mohu udělat? ABSOLUTNĚ NIC! To, že jsem někoho přejel, zjistím (možná) až v další stanici! (zažil jsem osobně). A takhle by se dalo pokračovat libovolně dlouho. Ale jdeme dál. Pokud dojde k neštěstí, vlak většinou zastaví. Strojvedoucí vyjde z lokomotivy, vrátí se několi desítek až set metrů k místu střetu, zjistí že přejetý utrpěl zranění, neslučitelná se životem (většinou je rozporcován na několik kusů a vždy má zuté boty!). Takže se zavolá sanitka pro cestující, policie, havrani a pak už se jen čeká a čeká a čeká, mnohdy i několik hodin, podle toho, kde k nehodě došlo. Policie sepíše protokol, havrani sesbírají pozůstatky, saniťáci ošetří případné úrazy ve vlaku, později dorazí i náhradní vlaková četa a může se jet dál. Cestující, kteří za nic nemohou, spolehlivě zmeškají všechno, co měli v plánu, škody jdou do desetitisíců, nebo statisíců, podle náročnosti zásahu. Takže se nedivte, že přejetý, kterému je to všechno stejně putna, je ten poslední, co mne zajímá!
Na rozdíl od pseudolidumilů totiž víme, jak to je s brzděním drážních kolejových vozidel, přesnějí řečeno s jejich brzdnou dráhou. Pseudolidumilové si totiž myslí, že vlak je něco jako vůz Formule 1, který zastaví z rychlosti ve stovkách kilometrů na dráze měřené v desítkách metrů. Hluboký omyl ...
Je otázka, na kolik je snaha strojvedoucího úspěšná. V 99% případů je blb přejet, což je dobře a strojvedoucí musí být vystřídám (sám jsem to pětkrát zažil na vlastní kůži). A pokud jde o příbuzenské vazby, v rodině nikoho, kdo by lezl pod stažené závory, nebo se potácel opilý po kolejích, nemáme. Všichni totiž víme, že je to nebezpečné a nesmí se to, tudíž to neděláme. Jak prosté že? Ovšem pro některé jedince neřešitelné. Ale takových škoda není.
Až se (Někdy v daleké budoucnosti) naučíme striktně dodržovat zákony a přemýšlet nad tím, co děláme, dřív, než to uděláme, bude se nám všem žít mnohem lépe. Měli bychom si brát příklad ze zemí, jako je Švýcarsko, nebo Malajsie. Zkuste si zjistit, jak dopadnete v Malajsii, když si odplivnete na chodník!
Nevím, jak vy, ale já takovéto blbosti zásadně nedělám! A pokud někdy něco takového provedu, nechť jsem přejet! Nikdo nemá právo požadovat na řidiči čehokoli, aby kvůli chybě jednoho pitomce ohrozil desítky, nebo stovky dalších!
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










