..: Vlaky se zastavily - nepojedou do 14:15 :..

Ilustrační obrázek Živě - 24. června ve 13 hodin byla prakticky paralyzována osobní železniční doprava na většině území ČR. Jednání představitelů Českých drah s odboráři nepřinesla konkrétní výsledky, a tak na hodinu a čtvrt cestující zůstaly bez funkčního spojení. "České dráhy tímto okamžikem přešly na speciálně připravený plán oběhů lokomotiv, vozů i vlakových čet, který bude eliminovat vznik dalšího zpoždění během odpoledne," uvádí se v oficiálním prohlášení dopravce. Stávkou nemají být dotčeny spoje SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou. "Spojů SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou se stávka nedotkne. V případě, že bude na spoji strojvedoucí, který nepodporuje protesty, pojede na základě rozhodnutí dispečera vlak dál bez omezení," doplňuje tiskové oddělení ČD. Informace o jízdách spojů naleznou cestující na webu dopravce.

Závěr dne - Podle mluvčího ČD Ondřeje Kubaly dosáhly škody způsobené stávkou výše několika milionů korun. V průběhu dne se s dojezdem jednotlivých dálkových spojů situace dostala do běžných kolejí. V 22:20 se na síti SŽDC pohybují pouze dva výrazně opožděné vlaky - R 1202 Jadran s téměř třemi hodinami a EC 70 Antonín Dvořák se 101 minutami oproti jízdnímu řádu. Tato zpoždění už ale se stávkou souvisí maximálně okrajově.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: EC 144 Detvan stojí mimořádně v Brodku u Přerova
Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek
Foto: Pendolina přeci jezdí, i když s mírným zpožděním · cestující v Přerově čekají · následné vlaky byly mnohdy přeplněné

Za fotodokumentaci děkujeme uživateli jatyrko

15:00 - V plánovaném čase se vlaky na všech tratích znovu rozběhly. Spolu s tím začal informace opět poskytovat i Babitron, na kterém lze nyní sledovat důsledky stávky strojvůdců. Situace na železnici se nýní normalizaje díky preventivním opatřením ze strany ČD, jež se rovnou rozhodly zkrátit trasy vybraných spojů v zájmu zrychlení obratu, případně některé taktové spoje rovnou odřekly. U spojů dálkové dopravy zpoždění nejsou výjimkou zpoždění, blížící se dvěm hodinám - na delší cestu se v této chvíli mohou těšit zejména cestující na palubě Ex 120 Košičan (105 min), EC 170 Hungaria (72 min), EC 107 Praha (78 min), EC 144 Detvan (88 min), EC 171 Hungaria (95 min), EC 147 Olše (72 min), EC 172 Vindobona (107 min), Ex 523 Mojmír (73 min), R 943 (86 min) nebo R 960 (81 min). Výrazně lépe jsou na tom regionální spoje na kratších trasách - i díky zmiňovaným mimořádným opatřením.

14:05 - České dráhy aktualizovaly seznam spojů, jichž se omezení dotknou. Podle dispečerů ČD se do stávky nezapojilo přibližně 20 procent strojvůdců dálkových i regionálních spojů.

14:00 - Celonárodní výstražná stávka končí, nicméně vlaky ještě 15 minut nepojedou.

13:55 - Podle zpráv redaktorů ŽelPage běží prodej jízdenek na holešovickem nádraží bez přerušení.

13:50 - Naši redaktoři vyrazili do terénu. Dle informací z Hlavního nádraží v Praze dojíždí poslední vlaky vypravené svou trasu před začátkem stávky jako rychlík od Klatov nebo IC 540 Hutník. Na nádraží je nebývalý klid, který narušují jen stavební práce na 1. a 2. nástupišti. Naopak úklidová služba souprav pracuje bez přerušení. Odřeknuté spojení jsou hlášeny rozhlasem.

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

13:45 - Podle zpravodajství ČT24 z Pardubického kraje nepodporují stávku zdaleka všichni strojvůdci ve službě, nicméně na základě pokynů z odborové centrály musí vlaky stát. Redaktoři se vesměs shodují, že většina cestujících přijímá stávku s pochopením. Dráhy přitom až do dnešního dopolendy stávku prezentovaly pouze jako možnost a ne jako definitivní skutečnost, a tak se mnoho cestujících i přes nepříznivé předběžné zprávy na dnešní vlakové spoje spoléhalo.

13:20 - plánujete-li cestu z některého z pražských nádraží, nemusí vám den komplikovat jenom zpoždění. Přesun může být předčasně ukončen už v pražských ulicích při cestě na nádraží poté, co část odborářů zablokovala dopravu v ulici I. P. Pavlova.

Pokud jde o situaci přímo na železnici, Babitron kvůli výpadku datového zdroje na straně ČD pořád nefunguje. Hrubý přehled o stavu hlavních spojů lze získat u slovenského protějška Babitronu na adrese http://poloha.vlaku.sk. Spoje SuperCity v soulady s avizovanými informacemi jedou včas, případně jen s minimálním zpožděním. Určité štěstí měli cestující ranního expresu 128 Hradčany ze Žiliny, který, ač opožděn kvůli dopravním omezením v úseku Púchov - Horní Lideč, stihl před začátkem stávky dorazit alespoň do pražských Vršovic.

Původní zpráva

České dráhy v průběhu pondělí prezentovaly sadu mimořádných opatření s cílem minimalizovat negativní dopady stávky na cestující. "Celý systém je postaven tak, aby případné hodinové zastavení provozu neohrozilo další spoje a zpoždění se nepřenášelo do pozdějších odpoledních hodin ani do druhého dne," uvádí tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala. Na webových stránkách dopravce byl dnes zveřejněn výlukový jízdní řád, obsahující podrobnosti o zasažených spojích. I přes tyto aktivity plánovaná stávka zásadně znepříjemní den cestujícím desítek spojů, od mezistátních vlaků EuroCity až po regionální vlaky, u kterých budou často kráceny trasy nebo dokonce odřeknuty celé obraty.

Hlavním organizátorem stávky na železnici je Federace strojvůdců České republiky. "Na rozhodnutí uskutečnit obě výstražné stávky nezměnilo nic ani dnešní jednání, na kterém FSČR, stejně jako další odborové organizace, obdržela návrhy, jak by bylo možno řešit problematiku předčasného odchodu do důchodu až o 5 let dříve před dosažením uvažované důchodové hranice 65 let," uvádí se v oficiálním stanovisku odborářů. Poněkud paradoxní je v této souvislosti skutečnost, že do stávky se nezapojí Odborový svaz železničářů, největší odborářská organizace v zemi. FSČR ve svém stanovisku dále zdůrazňuje obavy nad bezpečností drážního provozu v ČR a prezentuje navazující patnáctiminutovou stávku jako akci v zájmu zaměstnanců drah i cestujících. Je ovšem otázkou, do jaké míry pasažéři tento velkodušný přístup odborářů ocení; zejména bude-li znamenat nárůst už tak vysokých zpoždění.

Do stávky se nezapojí zaměstnanci soukromých dopravců, provozujících osobní vlaky na území ČR. Pouze u Jindřichohradecké místní dráhy přestanou pracovat tři strojvůdci po dobu patnácti minut.

ŽelPage bude situaci na železnici sledovat od ranních hodin v zpravodajském speciálu. Pokud v průběhu dopoledne nastanou podstatné změny, budeme vás neprodleně informovat.

Spolupracují: Josef Petrák, Jík, Vítek_V

Zdroj: České dráhy, Aktuálně.cz, FSČR


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 24.6.2008 (22:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   
24.06.2008 (8:35)  
Vlad - To bude trochu obtížnější. Každý občan má právo na stávku - provozovatel dopravy (ČD) je proti tomu téměř bezmocný. Takže objednavatelé dopravy by mohli trestat podnik za to, že jeho zaměstnanci využívají svého práva na stávku? Mě to připadá postavené na hlavu. Jako relativně kompromisní řešení bude, že objednavatelé nezaplatí dopravci úhradu ztráty za nejeté spoje. Dopravní obslužnost 75minutovou stávkou zrušena není, je pouze omezena. Takže i objednavatelé mohou být poměrně v klidu, dle mě se v podstatě nic neděje.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
24.06.2008 (7:36)  
Michal Janko: Já být objednatelem veřejné služby, tak bych určitě sáhl k sankcím za neplnění smluv.
24.06.2008 (6:41)  
registrovaný uživatel M 
24.06.2008 (1:27)  
Jinak brnensky doopravni podnik...
Důvody stávky uváděné odborovými organizacemi:
Stávka není namířena proti zaměstnavatelům ani proti cestující veřejnosti, ale je vyjádřením postoje odborové konfederace vůči vládním reformám.

Jako nevim no... Prijde mi to stejne jako nekomu zapalit auto a pak majiteli napsat, ze to neni nic proti nemu, jenom ze se tim vyjadril nejaky postoj...
Pripadne ukrast v samosce bonbonieru a pri utikani volat, ze nekrades, ale vyjadrujes postoj...

No a pekne sepsane je to zde
http://ekonomika.idnes.cz/vystrazna-stavka-odboru-08y-/ekonomika.asp?o=0&klic=38031

PS: O pravu na stavku se pise LPS s dovetkem, ze to upravuje neajky zakon. Muze mi nekdo prosim napsat ktery? Diky
registrovaný uživatel M 
24.06.2008 (1:12)  
Georgo - no, v podstate jsi to docela vystihl...
24.06.2008 (0:53)  
M: bohužiaľ asi áno, ale inak by som Michala Janka podporil...

pavloš: no tak keď pominiem horiaci plecháč niekde pri Plzni, tak v Lúkach pod Makytou v noci nejaký náklad rozmlátil trať (dokonca v čele s čmeliakom, ak som dobre videl), takže napr. s Košičanom sme dnes v Lidči postáli dobré dve hodiny a všetko ostatné tiež...
registrovaný uživatel M 
24.06.2008 (0:29)  
MJ - rekl bych, ze ten soud bys jako vedeni CD prohral...
registrovaný uživatel M 
24.06.2008 (0:27)  
Panecku, to je tiper, ten Foxx:)
24.06.2008 (0:17)  
Odbory jsou u nás zpolitizované. Lidé bez politického mandátu dělají politiku. Partnerem odborů by standardně měl být zaměstnavatel, ne vláda. V čím zájmu byla financována jejich billboardová kampaň? Většina lidí před dvěma lety zvolila tři strany, které měly důchodovou reformu víceméně v programu, tohle je neférové obcházení jejich vůle. Ostatně každá normální strana musí důchodový systém okamžitě řešit, přitom odboráři žádné řešení nepřinášejí.

Být ve vedení ČD, požaduji po odborářích náhradu škody.
registrovaný uživatel Foxx  mail  
24.06.2008 (0:16)  
Pavloš: Tipnul bych že pan M v tom vidí že si dráhy nacvičujou hlášení na (už) dnešní stávku.
  1 ... 12 13 14 15 16      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko