Berlín - Nové hlavní nádraží v srdci německé metropole, které se od svého otevření v roce 2006 stalo dominantou města, čeká s největší pravděpodobností již po několika letech provozu velká přestavba. Cílem je prodloužit vrchní halu s 3 nástupišti z dnešních 320 na 450 metrů.
Rozhodnutí padlo v parlamentním výboru pro dopravu, stavbu a městský rozvoj, který pověřil příslušné ministerstvo rychlým vypracováním projektu na zahájení stavebních prací. Celý projekt by měl stát asi 37 miliónů € (925 miliónů Kč) a hrazen by měl být kompletně ze spolkového rozpočtu. Právě tento fakt se ovšem moc nelíbí poslancům liberální FDP, kteří by raději viděli financování přímo z rozpočtu drah. Postkomunistická levice Die Linke jako jediná strana projekt nepodpořila vzhledem k příliš vysokým nákladům a malému užitku. Jednoznačně proti tomuto návrhu se staví Berlínská radnice, která by radši viděla tyto prostředky použité užitečněji, třeba na sanaci a rekonstrukci velmi frekventovaného východního železničního uzlu Ostkreuz-Warschauer Str.
Podle původních projektů měla být hala dlouhá nyní plánovaných 450 metrů, ale vzhledem k časové tísni před fotbalovým mistrovstvím světa v roce 2006 bylo rozhodnuto stavbu zkrátit na nynějších 320 metrů. Část ocelových nosíků byla dokonce již vyrobena a nyní leží bez užitku ve skladech. Na krátkou halu si často, hlavně za deště, stěžují i cestující, paradoxně nejvíce prší na cestující v první třídě. Jednu dobu dokonce zaměstnanci drah běhali po nástupišti s deštníky a doprovázeli je.
Vzhledem ke komplikovanosti stavebních prací bude muset být přibližně na 3 měsíce celá horní hala uzavřena. Dálkové a regionální spoje budou převedeny přes severo-jižní tunel do podzemní haly. Větší komplikace si vyžádá přerušení provozu S-Bahnu, který dnes slouží jako hlavní dopravní spojení na nádraží. Částečně pomoci by mělo zprovoznění linky metra U55 a prodloužení tramvajových linek M10 a M6 k ŽST. Práce by se měly na plno rozběhnout v horizontu 2 až 3 let.
zdroj: Berliner Morgenpost, Lok-Report

A konkretne ta VRT v Londyne - Podle Wiki jsou prapocatky v roce 1986 (eurotunel) a zajizdeni "neceho" do Londyna v roce 1996. Pritom uz tehdy se pocitalo s tim, ze se bude navysovat rychlost - v tomu v Anglii doslo asi v roce 2003.
Ted trochu z olympijske historie - v 2004 byli v Evrope, v 2008 jsou v Cine (a Londyn nebyl ani kandidatske mesto). V Londyne budou 2012, pricemz o tom bylo rozhodnuto v roce 2005 (prihlasky do 2003).
No a ted to hlavni - olympiada je na jednom miste (plus minus, problem je spis jen s jachtingem) a potrebne je letiste a hlavne infrastruktura v miste konani - tj. hotely, silnice, metro. MS ve fotbale je akce o dost jina - hraje se na mnoha mistech a nutna je proto i zeleznice (nebo neco podobneho) pro vetsi trasy.
Pri vsi ucte k Eurostaru (a uznani jeho vyhod v jinych vecech) mi neni jasne, k cemu by se dal vyuzit pri olympiade. Jedine snad, ze by francouzsti fanousci (urcite prijedou radi, kdyz Londyn sebral OH Parizi:-)) chteli jezdit na sportoviste...
Proste, hodne z toho, co pises, ze se dela kvuli sportu, kvuli sportu neni. Nejvetsim prikladem je ten T4 (u ktery jsi to ale tak nejak sam uznal)
A k dotazu Olympijskych vesnicek ... no bylo tu receno ze sport (resp. jeho fanousci) jen nici ... a ja uvedl par prikladu ze sport je i ku prospchy ...tedy ne jenom stavebnich firem ;)
Jinak z technickeho hlediska. Pokud by to bylo v puvodni projektu tak by tam byli ponechne konzole s armaturou (zakryly by se drvotriskou)...vse by bylo zaplaceno a po tech dvou tydnech blazneni by se pokracovalo ve stavbe .... proste si zase nekdo pekne namasti penezenku ..ale co dyt to neplatime my (pokud na to jeste nedostanou dotaci z EU o cemz pochybuji)
M: hele ja ziju v Londyne uz dva a pul roku a zazil jsme tu takove veci. Napr. Jednu noc vyfrzovali nasi silnici a hned ji i zaasfaltovali .. udelali novej chodnik... no a po asi mesici prisli rozkopali chodnik a zacli predelavat lampy a sikme stani ... nejveci sranda je ze ta silnice nebyla zase tak spatna ...o dva bloky dal je do ted silnice snad z betonu :D ja nevim jak takovy kocourkov muze byt v G8 a mit atomove ponorky :D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











