..: Berlínské hlavní nádraží čeká přestavba :..

Ilustrační obrázek Berlín - Nové hlavní nádraží v srdci německé metropole, které se od svého otevření v roce 2006 stalo dominantou města, čeká s největší pravděpodobností již po několika letech provozu velká přestavba. Cílem je prodloužit vrchní halu s 3 nástupišti z dnešních 320 na 450 metrů.

Rozhodnutí padlo v parlamentním výboru pro dopravu, stavbu a městský rozvoj, který pověřil příslušné ministerstvo rychlým vypracováním projektu na zahájení stavebních prací. Celý projekt by měl stát asi 37 miliónů € (925 miliónů Kč) a hrazen by měl být kompletně ze spolkového rozpočtu. Právě tento fakt se ovšem moc nelíbí poslancům liberální FDP, kteří by raději viděli financování přímo z rozpočtu drah. Postkomunistická levice Die Linke jako jediná strana projekt nepodpořila vzhledem k příliš vysokým nákladům a malému užitku. Jednoznačně proti tomuto návrhu se staví Berlínská radnice, která by radši viděla tyto prostředky použité užitečněji, třeba na sanaci a rekonstrukci velmi frekventovaného východního železničního uzlu Ostkreuz-Warschauer Str.

Podle původních projektů měla být hala dlouhá nyní plánovaných 450 metrů, ale vzhledem k časové tísni před fotbalovým mistrovstvím světa v roce 2006 bylo rozhodnuto stavbu zkrátit na nynějších 320 metrů. Část ocelových nosíků byla dokonce již vyrobena a nyní leží bez užitku ve skladech. Na krátkou halu si často, hlavně za deště, stěžují i cestující, paradoxně nejvíce prší na cestující v první třídě. Jednu dobu dokonce zaměstnanci drah běhali po nástupišti s deštníky a doprovázeli je.

Vzhledem ke komplikovanosti stavebních prací bude muset být přibližně na 3 měsíce celá horní hala uzavřena. Dálkové a regionální spoje budou převedeny přes severo-jižní tunel do podzemní haly. Větší komplikace si vyžádá přerušení provozu S-Bahnu, který dnes slouží jako hlavní dopravní spojení na nádraží. Částečně pomoci by mělo zprovoznění linky metra U55 a prodloužení tramvajových linek M10 a M6 k ŽST. Práce by se měly na plno rozběhnout v horizontu 2 až 3 let.

zdroj: Berliner Morgenpost, Lok-Report


ANKU | 27.6.2008 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 350 009  mail  
27.06.2008 (15:38)  
A o deštníkách si můžem jenom nechat zdát :-D
registrovaný uživatel karosa  mail  
27.06.2008 (15:04)  
A u nás, jako obvykle, přesný opak! Místo prodloužení nástupiště je o pár metrů zkrátíme, ať se tam soupravy nevejdou a můžem Masnu zrušit!
27.06.2008 (14:42)  
Tak jestli se to do MS neztihlo a udelalo jako provizorne kratsi, ze se to pak dodela tak v to nic spatneho nevidim.
registrovaný uživatel CART 
27.06.2008 (14:39)  
Koukám, že bordel a podivné zakázky nejsou jenom u nás...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko