Česká republika - Před několika dny zmizely jídelní vozy provozované firmou Urblík z pravidelných ryhlíkových spojů mezi Prahou a Vsetínem, Hradcem Králové, Zlínem či Luhačovicemi. Tento krok zdůvodnil majitel firmy Petr Urblík únavou z podnikání. Nevyloučil ovšem brzký návrat jídelních vozů na vybraných spojích, protože některé z posádek jídelních vozů projevily zájem nadále službu provozovat již bez zastřešení jeho firmou. Mohl by ovšem nastat problém ze strany Českých drah, které preferují smlouvu s partnerem, který bude schopen provozovat kompletní oběhy vozů. V případě odmítnutí by České dráhy musely najít nového provozovatele a návrat jídelních vozů by byl možný až od nového jízdního řádu. Druhý provozovatel jídelních vozů, firma JLV, prozatím zájem neprojevila.
Zdroj: iDnes.cz

P.S. pro M: ne všechna jídla a rozhodně ne na všech vozech se dělají v mikroflnce, fiš..:)
Každopádně teď teprve nebude mít JLV žádné skrupule :-(
Pokud někomu vyhovuje obchod s pivem na kolečkách, je to na něm.
Nevím, zda usnul projekt reko vozů na výsledné bistro a oddíly 1. třídy na ČD, ale myslím, že je to dobrá cesta. Podobně bych uvítal i automaty jako v některých německých vlacích.
Když si vezmete kalkulačku, tak zjistíte, že žádný speciální vůz (jídelní, lehátkový, lůžkový) si na sebe prostě nedokáže vydělat i kdyby byl v provozu 24 hodiny denně. A to se netýká jenom českých vozů, tak je to i v zahraničí.
Někdejší privatizace organizační složky ČSD "Jídelní a lůžkové vozy" s iluzí, že se tím sníží ztrátovost ČSD, neb JLV jako samostatný podnikatelský subjekt si na sebe vydělá ... čili ČSD nebudou doplácet na ztrátovost provozu hotelů / ubytoven / hospod na kolečkách ... byla od samého počátku nesmysl, jenže Velkému Privatizátorovi zastupovaného ekonomickým guru ODS, tj. docentem Klausem, CSc. to nedokázal nikdo vysvětlit, spíše to bylo nad chápání těchto individuí.
Představa, že si JLV od Č(S)D speciální vozy pronajímá – tj. Č(S)D mají z jejich provozu tržby je stejný nesmysl.
Celá ta privatizace byla hloupost, tím spíše, že ČD mají cca 35 % akciový podíl v JLV a.s. Takže reálně by bylo lepší vykoupit akcie JLV a.s. a udělat z toho prostě organizační složku ČD nebo dceřinnou společnost.
V podstatě upozornění na likvidaci WR provozovaných firmou Urblík je uvedeno v tiskové opravě kursbuchu.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










