..: Jídelní vozy Urblík končí :..

Ilustrační obrázekČeská republika - Před několika dny zmizely jídelní vozy provozované firmou Urblík z pravidelných ryhlíkových spojů mezi Prahou a Vsetínem, Hradcem Králové, Zlínem či Luhačovicemi. Tento krok zdůvodnil majitel firmy Petr Urblík únavou z podnikání. Nevyloučil ovšem brzký návrat jídelních vozů na vybraných spojích, protože některé z posádek jídelních vozů projevily zájem nadále službu provozovat již bez zastřešení jeho firmou. Mohl by ovšem nastat problém ze strany Českých drah, které preferují smlouvu s partnerem, který bude schopen provozovat kompletní oběhy vozů. V případě odmítnutí by České dráhy musely najít nového provozovatele a návrat jídelních vozů by byl možný až od nového jízdního řádu. Druhý provozovatel jídelních vozů, firma JLV, prozatím zájem neprojevila.

Zdroj: iDnes.cz


sAd | 3.7.2008 (14:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
Registered user pekař 
03.07.2008 (20:36)  
Souhlas s Rosti, ceny v třetí cenové jsou hodně v pohodě. Kafe nebo kola stojí přes dvacku v každé hospodě, i když možná tam, kam chodí M je za osm:) Navíc v porovnání s jinými jídeláky...
P.S. pro M: ne všechna jídla a rozhodně ne na všech vozech se dělají v mikroflnce, fiš..:)
Registered user Legie 
03.07.2008 (20:33)  
M: Jidlo z mikrovlnky nebo z fritaku? Si delas srandu, z ceho by to tam asi napajeli?
Registered user pekař 
03.07.2008 (20:16)  
Michal Janko: a jak se ti líbí JLV na trase do Ovy?:)
03.07.2008 (19:15)  
Miroslav Zikmund: proč za drahé peníze vykupovat akcie JLV? Vozy přeci patří ČD a ta si může založit svoji společnost co bude provozovat servis na jídelních vozech. Nikde není napsané, že doživotně si musí najímat pracovníky JLV.
03.07.2008 (19:12)  
JLV na jižní trase bylo příjemné, ale na trase Praha--Brno naprostý otřes. Pivo za více než 3 €, obsluha povýšenecká, neochotná, pomalá a drzá. Pravý opak obsluhy a cen právě končící společnosti. Výběr jídel a nápojů je srovnatelný.
Každopádně teď teprve nebude mít JLV žádné skrupule :-(
03.07.2008 (19:00)  
Záleží na optice, komu vyhovuje jeté béčko, bude vyhovovat jetý jídelní vůz (potud ČD) s jetým (nechci křivdit, někdy jen tak vypadali) vrchním a interiérem. Ceny potom odpovídají.
Pokud někomu vyhovuje obchod s pivem na kolečkách, je to na něm.
Nevím, zda usnul projekt reko vozů na výsledné bistro a oddíly 1. třídy na ČD, ale myslím, že je to dobrá cesta. Podobně bych uvítal i automaty jako v některých německých vlacích.
03.07.2008 (18:59)  
Podstatne lepe hodnotim pendolino...a rad si tam na dve tocene - no sama obsluha mi tudle vyhodnotila, že místo dalšího teplého točeného je lepší chladná plechovka. to Urblík měl aspoň lahvové. A to nemluvím o zážitcích vysoce postavených úředníků MD při návratu z Czech raildays 1. třídou, kdy nebylo napřed občerstvení pak ani náhradní pivo a nakonec ani náhradní tvrdej (no tím by mne neuctili) a ani moc k snědku. Protože náhradní souprava :-)
03.07.2008 (18:56)  
Aleš Franc : JLV dotovány nejsou, ale ČD a.s. platí - no teď zrovna nedokážu najít tu nejlepší formulaci - personální výkon. Prostě za hodinu výkonu pracovníka JLV a.s. na speciálním voze dostanou zaplaceno JLV a.s. částku - pokud jsou moje informace správné, mezi 150 - 180 korunami.

Když si vezmete kalkulačku, tak zjistíte, že žádný speciální vůz (jídelní, lehátkový, lůžkový) si na sebe prostě nedokáže vydělat i kdyby byl v provozu 24 hodiny denně. A to se netýká jenom českých vozů, tak je to i v zahraničí.
Někdejší privatizace organizační složky ČSD "Jídelní a lůžkové vozy" s iluzí, že se tím sníží ztrátovost ČSD, neb JLV jako samostatný podnikatelský subjekt si na sebe vydělá ... čili ČSD nebudou doplácet na ztrátovost provozu hotelů / ubytoven / hospod na kolečkách ... byla od samého počátku nesmysl, jenže Velkému Privatizátorovi zastupovaného ekonomickým guru ODS, tj. docentem Klausem, CSc. to nedokázal nikdo vysvětlit, spíše to bylo nad chápání těchto individuí.

Představa, že si JLV od Č(S)D speciální vozy pronajímá – tj. Č(S)D mají z jejich provozu tržby je stejný nesmysl.

Celá ta privatizace byla hloupost, tím spíše, že ČD mají cca 35 % akciový podíl v JLV a.s. Takže reálně by bylo lepší vykoupit akcie JLV a.s. a udělat z toho prostě organizační složku ČD nebo dceřinnou společnost.

V podstatě upozornění na likvidaci WR provozovaných firmou Urblík je uvedeno v tiskové opravě kursbuchu.
Registered user Rosti 
03.07.2008 (18:29)  
no tak mě se zdá vnitro 3 cenová to jest Olše, Odra, Ostravan, Hutník ,Perner.. ale i Pendolíno v klidu ceny, nemluvím o 1 cenové o tom se ani diskutovat nedá... Nic s tím nenadělám, dostanu jídelníček a terminál a jedu podle toho...
Registered user M 
03.07.2008 (18:14)  
Ja neurazel:-) Podle mne je JLV trocha drahy pro tuzemca, ale mam pocit, ze s timhle asi nenadelas nic...
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko