Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Ústecký kraj - České dráhy mají v těchto dnech jedinečnou šanci získat zakázku na dopravu kameniva pro stavbu dálnice D-8, přesněji pro stavbu úseku z Ústí nad Labem na státní hranici s Německem. Konkrétně se jedná o přepravu 300 000t štěrků a kameniva z lomů Měrunice u Bíliny a Všechlapy do společností SSŽ, nově zřízené obalovny a betonárky u Úžína. Celá situace se možná zda na první pohled velmi snadno řešitelná, avšak velmi brzy narážíme na problém: Do areálu obalovny sice vede vlečka, která původně patřila dnes likvidované Tlaková plynárna Ústí n.L., a.s., ta je však dnes velmi silně podudržovaná, náklady na její opravu by se vyšplhaly až do výše 12 mil. Kč. a navíc byla k 15.6.2004 oficiálně a bez jakýchkoliv námitek ZRUŠENA! Vlastníkem vlečky je dnes nástupnická firma Palivový kombinát s.p. Ústí n. L., který se sice vlečky rád lacino zbaví, ale její opravu již bude muset zajistit České dráhy (potažmo SDC). Velkou výhodou je, že vlečka může být po splnění svého účelu zakomponována do nově vznikající průmyslové zóny právě v této oblasti. Druhou možností je vybudování velkokapacitních zásobníků v žst. Chabařovice, kam by ucelené vlaky navážely materiál a odtud by se zhruba 3km úsek do obalovny Úžín dopravovalo kamenivo po silnici. Tato varianta je desetinásobně levnější a zdá se, že se k ní kloní většina zúčastněných stran. Bude zajímavé sledovat, jak se k celé věci ČD postaví, protože nechat si uniknout výhodnou zakázku na dobu tří let by byla jistě škoda..
Dle týdeníku Obzor ve zkrácené verzi zpracoval
Dle týdeníku Obzor ve zkrácené verzi zpracoval
Martin Hanzal | 8.8.2004 (14:40)
Související zprávy

Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










