..: Osobní vlak se srazil s kamionem, strojvedoucí zemřel :..

Karlovy Vary, Merklín – V úterý večer zhruba ve 20 hodin došlo na nechráněném přejezdu u obce Merklín na trati 141 ke srážce motorového osobního vlaku číslo 27006 s kamionem. Motorový vůz řady 810 po srážce vykolejil jednou svou nápravou a stanoviště strojvedoucího bylo nárazem zcela zničeno, stejně tak jako kabina kamionu společnosti Hanzalík. Při nehodě bylo zraněno 5 osob, z toho 3 cestující lehce. Strojvedoucí byl s vážnými poraněními letecky transportován do plzeňské fakultní nemocnice, kde dnes v dopoledních hodinách zraněním podlehl.

Těžce byl zraněn i řidič kamionu, který pravděpodobně za tuto nehodu ponese vinu. Škoda na motorovém voze 810.441 byla vyčíslena na 1 milion korun. Na trati byl až do brzkých ranních hodin přerušen provoz, díky čemuž došlo k odřeknutí jednoho spoje. Přibližně ve 2 hodiny ráno byl vlak opět nakolejen. Provoz na trati byl v plném rozsahu obnoven kolem 6.hodiny.

Zdroje: iDNES.cz, Požáry.cz [fotografie], zpráva Drážní inspekce


954 001-4 Poslat mail autorovi | 9.7.2008 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mašinka  mail  
10.07.2008 (23:27)  
Honza S: AETR to jistí. 90 hodin ve dvou po sobě jdoucích týdnech je brnkačka, ale díky současné organizaci práce bude kamion více stát než jezdit.
registrovaný uživatel 1049an 
10.07.2008 (22:50)  
Pokud budou zejména strojvedoucí (a ať si to FS vymůže, je silná dost) trvat na tom, aby rozhledové poměry na přejezdech byly posuzovány a udržovány podle ČSN 73 6380 a ne podle předpisu S 4/3, pak se nehodovost na přejezdech nepochybně sníží. Dnešní traťováci si z předpisu S 4/3 nesmyslně vyzobávají při nemožnosti (či spíše nechuti) zajistit rozhledová pole pouze možnost snížení rozhledové délky Lm na polovinu, čímž drasticky ohrožují bezpečnost jak strojvedoucího, tak i řidiče, protože opomíjejí druhou podmínku, a to snížení traťové rychlosti dle čl. 26 tak, aby měl řidič auta zajištěn i při zkrácené Lm stejně časově dlouhý výhled jako při dodrženém celém Lm. ČSN 73 6380 je v mnoha případech sice benevolentnější než S 4/3, ale minimálně zohledňuje dnešní realitu lépe než archaický a dávno překonaný S 4/3, který lze nazvat nebezpečným, nedodělaným a překonaným. ČD při nepoužívání ČSN 73 6380 argumentují tím, že dnešní normu nelze aplikovat zpětně. Zákon o dráhách však stanovuje, aby dráha byla provozována bezpečně, což lze pouze aplikací soudobých právních norem na soudobé poměry na přejezdech. Archaický předpis z dob, kdy ve vsi měl auto jen tajemník národního výboru už nemůže být poplatný době, kdy i ty nejposlednější přejezdy jsou silně frekventované, délka vozidel se prodlužuje a péče o okolí trati je obecně zredukována kvůli financím na minimum, takže rozhledová pole zanikají.
10.07.2008 (22:08)  
Vážení diskutující, sám jem živnostník v nákladní autodopravě (vlastním tahač a návěs) a dřív, ještě jako zaměstnanec, jsem díky zaměstnavateli absolvoval několik školení o bezpečnosti provozu, kde nám ve většině případů přednášeli němečtí intruktoři. Odnesl jsem si z toho dost a jsem za to rád, mnohé z toho dodnes používám. O to víc mě štvou zlatokopecké podniky typu Hanzalík nabo Nicotrans, kde řidiči jsou pouze součástky mezi pedály a volantem a žádné předpisy o práci posádek (známý AETR) pro ně neplatí. To snad není v této zemi síla, která by si na ně dokázala došlápnout? Kolik zla v provozu ještě napáchají? Sami určitě jezdíte auty a zkuste se někdy podívat, jakým stylem tito "piloti" jezdí. Není to závist, panu Hanzalíkovi bych úspěch přál - ovšem kdyby byl dosažen legálními prostředky. O to víc jsem zvědavý, jak třeba dopadne případ Zemancar, který rozmázla TV Noha. Vůbec bych se nedivil, kdyby byl zamaten pod koberec. Vždyť posilující koruna česká je mocná čarodějka... Sorry za OT, nevinného fíry a pozůstalých je mi líto.
registrovaný uživatel klimi  mail  
10.07.2008 (20:43)  
Fascinující, jak se najde spousta odborníků, kteří vědí.
Takže uveďme věci kolem přejezdu na pravou míru. Nikdy nebyl vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením ani není na silnici II. třídy, je na silnici III/22129 z Hroznětína do K. Varů, přesná poloha je 50°18'21.44"N; 12°52'8.58"E. Taky není zarostlý, z inkriminovaného směru je rozhled více jak 200m, což plně odpovídá předpisu S4/3. Navíc dle svědků se řidič kamionu neobtěžoval na stopce zastavovat. Takže se prosím nezastávejte řidiče kamionu, velmi mladého, který zabil strojvedoucího, který před nedávnem oslavil šedesátku, čest jeho památce.
10.07.2008 (20:20)  
JK: já reaguji na toto: "A motoráky typu 810 bych zakízal, jak je možné, že v nejméně 90% všech nehod na přejezdech v ČR figuruje stroj 810. Nad tím by se měl někdo taky zamyslet. A světlé vyjimky typu Vraňany a pod. kdy to schytají peršingy, esa, banány nebo gorily, případně brejlovce už tak časté nejsou." Tím že tam pošlu 842 nebo 854 se něco změní? :-D
registrovaný uživatel JK ml. 
10.07.2008 (20:04)  
Qvído: Já bych to od Mata jako perlu zas až tak neviděl. Jestli Mata štvou zarostlé přejezdy a bojí se jako motorista střetu s vlakem (naštěstí ne každý je v řízení auta mistr světa nebo jasnozřivec co vidí za roh přes džungli a klika je že se najdou lidi co si to uvědomují), pak obrátit se stížností na drážní insppekci je myslím velmi rozumné a hlavně po takovém podání DI musí jednat = požadovat nápravu. A argument nejsou lidi, nejsou peníze by pro DI fungovat fakt neměl, zvlášť když webové stránky di jsou plné pouček kterak se v okolí žp chovat včetně odstrašujících příkladů.
10.07.2008 (19:41)  
Mato: S tím zákazem jsi mě opravdu pobavil.Nejlepší perla poslední doby :-D Tohle může říct jen opravdu inteligentní člověk ;-)
registrovaný uživatel Bovlk 
10.07.2008 (15:21)  
Ad Mato a 810 figurujici v 90% nehod: To nebude chyba 810 a duvod je zakazovat, ze figuruji v tolika nehodach. Spise je to o tom, ze je to
a) jedno z nejrozsirenejsich hnacich vozidel
b) typicky jezdi po lokalkach, kde jsou prejezdy jen s krizi, bez zavor, zarostle, v silenych zatackach atd.

Takze podle me je vysledkem to, ze 810 figuruji v nehodach casteji, protoze se pohybuji v prostredi, kde je vetsi sance na nehodu a navic je jich daleko vice, nez treba 854 nebo 842.
registrovaný uživatel mlb 
10.07.2008 (15:03)  
Mato> "Vezmeme-li v potaz zarostlý přejezd, mnohdy řidič osobního auta se přesvědčí až po vjetí na přejezd, jelikož díky bujné vegetaci je to místo, ze kterého má náležitý rozhled na trať, takže vlastne nic neporusí."

Nie, nic by neporusil, keby ta veta v tom zakone nezacinala slovami "před železničním přejezdem", takze ked zastavis az po vojdeni na prejazd a pred zeleznicnim prejazdom zaroven, tak ano, nic si neporusil...

A mimochodom, na cestach vzdy plati, ze ked niekam nevidis, tak tam nechod. Argumentovat, ze vsak prejazd bol zarasteny, tak tam vosiel (btw. podla fotiek po zrazke tam musel vojst doslova par metrov pred vlakom, takze inak, ako ze sa vobec nepozrel sa to stat nemohlo [jedine teda ak by mu tam nieco skapalo a zostal tam stat 3 minuty pred tym]) je ako keby ti niekto vycuval na hlavnej ceste priamo pred auto z dvora s tym, ze z dvora on predsa nevidi ci nieco ide...
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
10.07.2008 (14:20)  
Nedávno zas v TV říkali fírové, že nevidí na návěstidla, bo jsou zarostlý tratě. Kubala na to řek, že fírové mají dokonalý seznání musí vědět, kde je jaký návěstidlo. Fírové na to zas odpovídají, že návěstidla jsou od toho, aby byla vidět.
U přejezdů je to podobný, prostě nejsou peníze, tak budou lidi dál umírat, smutný, ale co s tím naděláme?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko