Karlovy Vary, Merklín – V úterý večer zhruba ve 20 hodin došlo na nechráněném přejezdu u obce Merklín na trati 141 ke srážce motorového osobního vlaku číslo 27006 s kamionem. Motorový vůz řady 810 po srážce vykolejil jednou svou nápravou a stanoviště strojvedoucího bylo nárazem zcela zničeno, stejně tak jako kabina kamionu společnosti Hanzalík. Při nehodě bylo zraněno 5 osob, z toho 3 cestující lehce. Strojvedoucí byl s vážnými poraněními letecky transportován do plzeňské fakultní nemocnice, kde dnes v dopoledních hodinách zraněním podlehl.
Těžce byl zraněn i řidič kamionu, který pravděpodobně za tuto nehodu ponese vinu. Škoda na motorovém voze 810.441 byla vyčíslena na 1 milion korun. Na trati byl až do brzkých ranních hodin přerušen provoz, díky čemuž došlo k odřeknutí jednoho spoje. Přibližně ve 2 hodiny ráno byl vlak opět nakolejen. Provoz na trati byl v plném rozsahu obnoven kolem 6.hodiny.
Zdroje: iDNES.cz, Požáry.cz [fotografie], zpráva Drážní inspekce
| 9.7.2008 (20:00)
Takže uveďme věci kolem přejezdu na pravou míru. Nikdy nebyl vybaven přejezdovým zabezpečovacím zařízením ani není na silnici II. třídy, je na silnici III/22129 z Hroznětína do K. Varů, přesná poloha je 50°18'21.44"N; 12°52'8.58"E. Taky není zarostlý, z inkriminovaného směru je rozhled více jak 200m, což plně odpovídá předpisu S4/3. Navíc dle svědků se řidič kamionu neobtěžoval na stopce zastavovat. Takže se prosím nezastávejte řidiče kamionu, velmi mladého, který zabil strojvedoucího, který před nedávnem oslavil šedesátku, čest jeho památce.
a) jedno z nejrozsirenejsich hnacich vozidel
b) typicky jezdi po lokalkach, kde jsou prejezdy jen s krizi, bez zavor, zarostle, v silenych zatackach atd.
Takze podle me je vysledkem to, ze 810 figuruji v nehodach casteji, protoze se pohybuji v prostredi, kde je vetsi sance na nehodu a navic je jich daleko vice, nez treba 854 nebo 842.
Nie, nic by neporusil, keby ta veta v tom zakone nezacinala slovami "před železničním přejezdem", takze ked zastavis az po vojdeni na prejazd a pred zeleznicnim prejazdom zaroven, tak ano, nic si neporusil...
A mimochodom, na cestach vzdy plati, ze ked niekam nevidis, tak tam nechod. Argumentovat, ze vsak prejazd bol zarasteny, tak tam vosiel (btw. podla fotiek po zrazke tam musel vojst doslova par metrov pred vlakom, takze inak, ako ze sa vobec nepozrel sa to stat nemohlo [jedine teda ak by mu tam nieco skapalo a zostal tam stat 3 minuty pred tym]) je ako keby ti niekto vycuval na hlavnej ceste priamo pred auto z dvora s tym, ze z dvora on predsa nevidi ci nieco ide...
U přejezdů je to podobný, prostě nejsou peníze, tak budou lidi dál umírat, smutný, ale co s tím naděláme?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










