..: Osobní vlak se srazil s kamionem, strojvedoucí zemřel :..

Karlovy Vary, Merklín – V úterý večer zhruba ve 20 hodin došlo na nechráněném přejezdu u obce Merklín na trati 141 ke srážce motorového osobního vlaku číslo 27006 s kamionem. Motorový vůz řady 810 po srážce vykolejil jednou svou nápravou a stanoviště strojvedoucího bylo nárazem zcela zničeno, stejně tak jako kabina kamionu společnosti Hanzalík. Při nehodě bylo zraněno 5 osob, z toho 3 cestující lehce. Strojvedoucí byl s vážnými poraněními letecky transportován do plzeňské fakultní nemocnice, kde dnes v dopoledních hodinách zraněním podlehl.

Těžce byl zraněn i řidič kamionu, který pravděpodobně za tuto nehodu ponese vinu. Škoda na motorovém voze 810.441 byla vyčíslena na 1 milion korun. Na trati byl až do brzkých ranních hodin přerušen provoz, díky čemuž došlo k odřeknutí jednoho spoje. Přibližně ve 2 hodiny ráno byl vlak opět nakolejen. Provoz na trati byl v plném rozsahu obnoven kolem 6.hodiny.

Zdroje: iDNES.cz, Požáry.cz [fotografie], zpráva Drážní inspekce


954 001-4 Poslat mail autorovi | 9.7.2008 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Mato 
10.07.2008 (12:54)  
Miroslave: Vy jste inteligentní diskutujídcí. proto si dovolím reagovat na Vaši poznámku o obecném ohrožení. V blízkém okolí mého bydliště je 10, slovy destet, přejezdů, které jsou zarostlé a není krz ně vidět lautrnic. Informoval jsem o tomto písemně jak přednostu místní stanice, tak ČD, tak SŽDC tak ministerstvo dopravy. Pokaždé se mi dostala podobná odpověď - na pročištění nejsou peníze a nic se tam ještě nestalo (až na pár vyjímek v minulosti). Jak se pak mohu bránit, když odpovědné osoby argumentují zcela směšně? Mám se tedy přímo obrátit na DI aby přejezd (patažmo pak celou trať) uzavřelo jako nebezpečnou?
10.07.2008 (12:45)  
Jestliže vlak (motorový vůz) narazil čelně do boku silničního vozidla jedoucího přes přejezd zabezpečený výstražnými kříži, tak je zcela nepochybně viníkem řidič silničního vozidla a z maléru by ho mohla vysekat snad jen náhoda spočívají v tom, že zrovna v okamžiku kdy jel přes přejezd se mu zlomil kardan, odešla převodovka, zadřel motor a stalo se to "v časové" tísni, kdy už neměl možnost varovat přijíždějící vlak.
Pokud někdo ví, že ten přejezd je nepřehledný, protože je zarostlý (a hlavně by se tím chtěl hájit), tak si strká hlavu do oprátky, protože mu to bude přičteno k tíži - vědel o existenci obecného nebezpečí a možných následcích a nikoho na to neupozornil.
Podle "svědků" vystupujících v TV dával strojvedoucí návěst pozor. Není důvod tomu nevěřit. Podle typu rychloměru se to dá ověřit ze záznamu na rychloměrovém proužku. Pak je otázka, zda je takové houkání v kamionu (nebo vozidle obecně) slyšet, pokud má řidič puštěné v automobilu rádio nebo dokonce sluchátka v uších.
Jedna TV zkoušela slyšitelnost houkačky na sanitce a policejním voze při hlasitém autoradiu ... nulová.
10.07.2008 (12:42)  
(Souhlasim s Ondřejem).Něco jsem slyšel že se v Hroznětíně (o dvě zastávky dál) srazil nákladní vlak s dodávkou.A snad i v ten samej den.
Registrierter Benutzer maty 
10.07.2008 (11:17)  
přejezdy znám velmi dobře a jaký je to pocit někoho na něm srazit znám také, zrovna 2.1.2008 mě jedna blondýna vlétla pod kola, naštěstí se nic vážného nestalo, a víš co byla její výpověď ?? já jsem se koukla doprava a nic nejelo a já zrovna přijel zleva, to je průser, že. taky tam byla STOPKA na které milá slečna nezastavila !!!
10.07.2008 (11:14)  
Mato: Řidič je povinen chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu...Stačí ti to...???
Pokud by byl přejezd nepřehledný, příapdně zarostlý křovinami, jak tvrdíš (sám nemohu posoudit), tak ho měl přejíždět v minimální rychlosti a pokud by se i tak střetl s vlakem (o tom si dovolím pochybovat...), tak by ho rozhodně takhle nerozstřelil...
Registrierter Benutzer Mato 
10.07.2008 (11:08)  
maty: já kamiony neobhajuju, nemiluju, ale jsou potřeba (světe div se, koleje nevedou všude :-O ). Já jen říkám to co Ty a Tobě podobní nedokážou pochopit!!!! Pokud řidiči orgány činné v trestním řízení neprokážou vinu, pak je nevinný a MUSÍ se na něj pohlížet jako na neviného. Ale Ty a tobě podobní ho hned hodí do jednoho pytle a označí za superhajzla co zase někde někoho zavraždil. Spíš se snažím ukázat na jiný problém a to je stav našich přejezdů. Klidně Ti jich pár vyfotím, abys měl taky představu o čem tady diskutuji. A motoráky typu 810 bych zakízal, jak je možné, že v nejméně 90% všech nehod na přejezdech v ČR figuruje stroj 810. Nad tím by se měl někdo taky zamyslet. A světlé vyjimky typu Vraňany a pod. kdy to schytají peršingy, esa, banány nebo gorily, případně brejlovce už tak časté nejsou.
Registrierter Benutzer maty 
10.07.2008 (10:20)  
jinak jeho nezastavení potvrdili svědkové této nehody, informuj se lépe než budeš cokoli komentovat
Registrierter Benutzer maty 
10.07.2008 (10:18)  
ad mato: přál bych ti sedět jednou v tom motoráku a blížit se k přejezdu na který právě vjíždí auto, jedno jakékoli. když miluješ kamióny tak nechoď na tyto stránky!!!
Registrierter Benutzer Mato 
10.07.2008 (9:52)  
ZdendaR: ehm, asi nejsem úplně v obraze, možná jsem i idiot, ael Ty mi jistě odpovíš, když jezdíš s osmnáctimetrovou soupravou. Prosím, povez mi, jak může řidič IVECA STRALIS zmírnit náraz vlaku do kamionu? Když už na ten přejezd jednou vjede, tak ten náraz nezmírní už nic, pokud si správně pamatuju, vlak nezabrzí na pár metrech jako auto. A rychlost, sílu a intenzitu nárazu vlaku do kamionu už řidič kamionu povjezdu na přejezd ovlivnit nemůže. Pravda může ji předcházet. Ale to není náš případ.
10.07.2008 (9:47)  
Mato: Myslím, že řidič nákladního vozidla IVECO STRALIS má mnohem větší rozhled než řidič osobního automobilu, to za prvé...Za druhé, pokud by si počínal opatrně, tak by asi náraz nebyl tak silný a jistě by to nedopadlo tak tragicky.
P.S. Pokud by si mi chtěl položit dotaz ve smyslu jestli vím, jak se s kamionem brzdí, jak se s ním rozjíždí, jak se to řídí, tak ti s klidný svědomím řeknu, že ano, sám jezdím se soupravou 18,5m dlouhou.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko