Karlovy Vary, Merklín – V úterý večer zhruba ve 20 hodin došlo na nechráněném přejezdu u obce Merklín na trati 141 ke srážce motorového osobního vlaku číslo 27006 s kamionem. Motorový vůz řady 810 po srážce vykolejil jednou svou nápravou a stanoviště strojvedoucího bylo nárazem zcela zničeno, stejně tak jako kabina kamionu společnosti Hanzalík. Při nehodě bylo zraněno 5 osob, z toho 3 cestující lehce. Strojvedoucí byl s vážnými poraněními letecky transportován do plzeňské fakultní nemocnice, kde dnes v dopoledních hodinách zraněním podlehl.
Těžce byl zraněn i řidič kamionu, který pravděpodobně za tuto nehodu ponese vinu. Škoda na motorovém voze 810.441 byla vyčíslena na 1 milion korun. Na trati byl až do brzkých ranních hodin přerušen provoz, díky čemuž došlo k odřeknutí jednoho spoje. Přibližně ve 2 hodiny ráno byl vlak opět nakolejen. Provoz na trati byl v plném rozsahu obnoven kolem 6.hodiny.
Zdroje: iDNES.cz, Požáry.cz [fotografie], zpráva Drážní inspekce
| 9.7.2008 (20:00)
Pokud někdo ví, že ten přejezd je nepřehledný, protože je zarostlý (a hlavně by se tím chtěl hájit), tak si strká hlavu do oprátky, protože mu to bude přičteno k tíži - vědel o existenci obecného nebezpečí a možných následcích a nikoho na to neupozornil.
Podle "svědků" vystupujících v TV dával strojvedoucí návěst pozor. Není důvod tomu nevěřit. Podle typu rychloměru se to dá ověřit ze záznamu na rychloměrovém proužku. Pak je otázka, zda je takové houkání v kamionu (nebo vozidle obecně) slyšet, pokud má řidič puštěné v automobilu rádio nebo dokonce sluchátka v uších.
Jedna TV zkoušela slyšitelnost houkačky na sanitce a policejním voze při hlasitém autoradiu ... nulová.
Pokud by byl přejezd nepřehledný, příapdně zarostlý křovinami, jak tvrdíš (sám nemohu posoudit), tak ho měl přejíždět v minimální rychlosti a pokud by se i tak střetl s vlakem (o tom si dovolím pochybovat...), tak by ho rozhodně takhle nerozstřelil...
P.S. Pokud by si mi chtěl položit dotaz ve smyslu jestli vím, jak se s kamionem brzdí, jak se s ním rozjíždí, jak se to řídí, tak ti s klidný svědomím řeknu, že ano, sám jezdím se soupravou 18,5m dlouhou.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










