..: Bimz po česku: Prototyp už se testuje ve Velimi, ČD ale nepatří :..

Ilustrační obrázekVelim - Jen málokterá událost na české železnici vzbudila tak bouřlivou diskusi ještě před svou realizací, jako zpráva o plánovaném nákupu stovky ojetých vozů Bimz a Bimdz z Německa, které by pomohly zvýšit úroveň cestování na vnitrostátních spojích. To byl podzim 2007. Jak čas utíkal a nic zjevného se nedělo, začaly se postupně šířit "zaručené zprávy" o kladném i záporném přístupu českého dopravce k této transakci. Přítrž tomu učinil až 20. červenec, kdy na síť SŽDC dorazil vůz řady Bim v českých barvách. Novopečený Bmeer domovské stanice Praha hl.n ovšem stále není vozem Českých drah, nýbrž jen prototypovou rekonstrukci, nabídnutou německým dodavatelem. Ten chce vedení Českých drah pomoci definitivně rozhodnout o nákupu stokusové série. A jak modernizace vypadá? Podívejte se s námi!

Možná blízká budoucnost českých expresů? Konečně v reálu

Vůz Bmeer 50 80 06-25 991-2 v typickém firemním zeleno-bílém nátěru ČD není součástí zakázky na dodávku těchto vozů do ČR, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jedná se o prototyp rekonstrukce, zpracované podle požadavků českého národního dopravce v případě, že k podepsání kontraktu dojde. Tato živá prezentace je podle slov Petra Šťáhlavského z tiskového oddělení ČD aktivitou zahraničního partnera, jejiž majetkem prototypový vůz i nadále zůstává. Vůz řady Bim prošel modernizací v severoněmeckém Neumünsteru, kde rovněž dostal nový lak v barevném schématu Českých drah.

Co nabídne?

Ilustrační obrázekVozy Bim264/Bimd268 (chybějící z v označení není náhoda ani překlep) se vyznačují poněkud netypickým uspořádáním interiéru, jenž v první polovině 90. let inspiroval tvůrce modernizovaných vozů Bee272 a Beer ČD. Tato - částečně velkoprostorová, částečně oddílová - konfigurace zůstává zachována i v modelu pro ČD. Bylo provedeno přečalounění sedaček a celková oprava interiéru. Větších změn doznalo technické vybavení vozu: byl dosazen centrální zdroj energie a kabel průběžného elektrického vedení, upraveny byly systémy elektropneumatické brzdy s přemostěním účinku záchranné brzdy. Díky těmto úpravám může být vůz přeřazen z vnitrostátního provozního režimu DB do režimu RIC 51 pro mezinárodní dopravu. Zachovány zůstávají vakuové buňky WC, naopak klimatizace se případná série vozů pro ČD nedočká.

Bimz na český způsob

Ilustrační obrázekVe prospěch nákupu takto upravených vozů řad Bim a Bimd do služeb ČD mluví zejména jejich technická podobnost s provozovanými vozy řady Bmee, včetně podvozků GP200. V případě jejich schválení pro provoz v ČR se pak počítá s maximální rychlostí 160 km/h, ačkoli i "český" prototyp dosud nese označení RIC 200. Podle vyjádření ČD se s těmito vozy i v případě jejich pořízení nepočítá pro nasazení na výkony do Německa, a tak jejich maximální provozní rychlost prakticky nehraje roli. "Vzhledem k tomu je tedy nutné brát se značnou rezervou údaje na skříni vozu, které lze považovat za pracovní a nikoliv konečné," dodává Petr Šťáhlavský.

Pro nasazení u ČD se počítá s označením řady Bmeer, resp. Bdmeer v případě vozů s prostorem pro přepravu jízdních kol. Díky režimu RIC by nebyl problém s provozem ani do sousedních států, přičemž předpokládané nasazení by zahrnovalo dálkové vlaky a spoje na Slovensko, do Polska, Rakouska a Maďarska.

Fotografie © České dráhy

Zdroj: ČD, ŽelPage. Spolupráce: George_Couser, JTB.


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 22.7.2008 (16:01)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel misa 
25.07.2008 (20:00)  
Proč by na to čehúni neměli?A co maďaři?Ty jich maji od němců již několik stovek!!Taky je to chudá zem?Proč tedy nakupuji desira?Navíc v době kdy se chystá Siemens zavřít fabriku v Praze je to asi nejrychlejší a momentálně nejlevnější řešení,jak přijít rychle k vozům,protože kdoví kdy budou další Bmz aj..
registrovaný uživatel sames1 
24.07.2008 (15:32)  
DJTiësto
24.07.2008 (13:39) A kolik těch reko mají?
To je jedno ale kupovat dedecky s minimum reko a budoucnosti dalsich 25 let ... ??? Ale co se da delat cehuni na to nemaju tak seberu ojetiny od nemcouru ;(

Jinak zelena pusobi uklidnujicim dojmem a priblizuje vic prirodu .. na rozdil od servene ktera je krajne agresivni (coz u kotrcalku 100km/h je spsi ubohe) ale na druhou strabu jsou to ceske naroni barvy takze by to melo byt ruda cerven dole a bila nahore ;) A modre dvere aby se moravaci neclobily ..a jelikoz jsme ze Slezska tak interier zlutocernej ;)
24.07.2008 (15:30)  
DJTiěsto: cez 200 s klimou, ďalších niekoľko desiatok nový interiér bez klimy.
24.07.2008 (13:39)  
A kolik těch reko mají?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
24.07.2008 (11:06)  
DJ Tiësto: Nevím jak intenzivně sleduješ rekonstrukce slovenských vozů, ale kdyby ano věděl bys, že jsou na tom stokrát lépe než my, i s těmito pohrobky...
24.07.2008 (10:29)  
Tě štve, že vy nic takového mít nebudete:o)
registrovaný uživatel depo 
24.07.2008 (10:11)  
staré koraby ,ktorých sa potrěbuje nemec zbavit
24.07.2008 (9:32)  
Měli nechat ten nátěr co to mělo. Odstínovaná modrá a bílá. To by byl hezkej nátěr pro všechny lepší vozy a zelenou nechat pro humus vozy:o)
registrovaný uživatel Fauny  mail  
23.07.2008 (22:14)  
Červeno - bílé vozy má každý. Mě přijde zelená OK.
23.07.2008 (21:13)  
George_Couser : Červeno-bílá kombinace je nádherná.
Víc by se mi líbilo, kdyby rámy okolo oken byly taky červený.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko