Varšava - Dceřiná společnost polských národních železnic PKP Intercity, zabývající se dálkovou dopravou, vyhlásila výběrové řízení na dvacet ucelených jednotek pro dálkovou dopravu s maximální rychlostí v rozmezí 220-250 km/h. V relativně krátkém čase se tak jedná o další významnou investici do obnovy a zkvalitnění jejího vozového parku - tentokrát navíc s jasnou perspektivou využít možností části modernizované infrastruktury, což dosud nebylo možné kvůli nedostatku vhodných vozidel.
Soupravy mají být trojsystémové (3 kV ss, 15 kV/16,7 Hz i 25 kV/50 Hz), s regulací postavenou na bázi technologie IGBT, a mají splňovat podmínky aktuální verze evropské směrnice TSI HS RST pro statickou pevnost skříně. Při maximálním zatížení 18 tun na jednu nápravu mají nabídnout komfortní cestování pro 380 až 420 cestujících ve třech třídách (Business, první a druhá). Zadání obsahuje i požadavek, aby v den předání první jednotky byly soupravy schváleny pro provoz na polských železnicích a do 12 měsíců od předání posledního kusu také pro provoz v Česku, Německu a Rakousku.
Všichni zájemci o dodávku souprav musí složit kauci 12 milionů zlotých, přičemž prvních 14 vlaků má být dodáno do 30. dubna 2012 a zbylých šest kusů do 1. prosince téhož roku. Datum dodání ovšem bude mít jen desetiprocentní podíl na rozhodování; až 75% váhu bude mít nabídková cena a zbylých 15 % technické provedení souprav. Součástí dodávky bude také zajištění servisu a provozuschopnosti jednotek. Projekt bude financován také za přispění strukturálních fondů EU v rámci operačního programu Infrastruktura a životní prostředí.

1. Je to skoro 250 km, takže neplácejte o 150 km
2. My máme nejdelší úsek kde se může jezdit 160+ jak dlouhý?
3. úroveň cestování v ICE Krakow - Warszava 2. třídou byla už před 5ti lety na vyšší úrovni než co mohou nabídnout ČD v 1. třídě.
4. Na hlavních tratích se v Polsku jezdí 120 stejně jako u nás běžně (bohužel na jihu u hranic občas pořád jen těch 40 km/h) a když jsem jel do Gdaňsku tak mi přišlo že vlak jede min. 140 km/h, ale bylo to v noci, možná se pletu.
V každém případě pokud ta zmíněná trať byla postavena už v 70. letech, tak klobouk dolů nad tím, jak mysleli dopředu, trať mezi Krakowem a Warszavou je v podstatě VRT, nikde člověk nevidí vesnici ani město a přitom je většinou rovná jak pravítko. O něčem takovém si tady můžeme jen nechat zdát.
Už jen pro spojení na téhle trati má smysl kupovat jednotky s vyšší rychlostí, v současnosti tam jezdí klasika s vMax 160 km/h.
E65 Centralna Magistrala Kolejowa (Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie) 160 - 200km/h
E20 (Terespol) - Łuków - Siedlce - Warszawa - Poznań - Rzepin - Kunowice - Granica Państwa 160 km/h
E30 Opole - Wrocław - Legnica - Zgorzelec GP / Bielawa Dolna GP 160km/h
Grodzisk Mazowiecki - Skierniewice 130km/h Skierniewice - Łódź 140km/h
A pokud se týká tratí s Vmax 200 km/h tak mají, narozdíl od nás, alespoň nějakou: V Polsku byla z důvodu nedostatečné kapacity železničního spojení Varšavy a Horního Slezska v letech 1971–1979 vybudována nová
trať mezi stanicemi Zawierze a Grozisk Mazowiecki
v délce 224 km na rychlost 200 km/h (250 km/h pro soupravy s naklápěcími skříněmi).
Zdroj: http://vrt.fd.cvut.cz/data/sit_vrt/sit_vrt_3.pdf
Nevím, proč se tedy podivujete tomu, že nakupují jednotky pro 220-250 km/h.
Vlad : a co když se některý z neúspěšných účastníků odvolá. To má jako firma, která - byť rozhodnutí rozhodnutí vyhlašovatale akceptuje, zablokovány peníze až do doby něž proběhne "přezkumné" řízení, např. ŮHOSem a dojde k uzavření smlouvy.
Myslím že ČD se pokoušely dobít do fondů EU na modernizaci vozového parku a musely se spojit z kraji aby mohly do Operačních programů.
Nebo to opravdu jde? Chci si koupit nové jednotky, tak požádám o peníze a dostanu je?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











