..: PKP Intercity chce 20 dálkových jednotek, schválených i pro ČR :..

Ilustrační obrázekVaršava - Dceřiná společnost polských národních železnic PKP Intercity, zabývající se dálkovou dopravou, vyhlásila výběrové řízení na dvacet ucelených jednotek pro dálkovou dopravu s maximální rychlostí v rozmezí 220-250 km/h. V relativně krátkém čase se tak jedná o další významnou investici do obnovy a zkvalitnění jejího vozového parku - tentokrát navíc s jasnou perspektivou využít možností části modernizované infrastruktury, což dosud nebylo možné kvůli nedostatku vhodných vozidel.

Soupravy mají být trojsystémové (3 kV ss, 15 kV/16,7 Hz i 25 kV/50 Hz), s regulací postavenou na bázi technologie IGBT, a mají splňovat podmínky aktuální verze evropské směrnice TSI HS RST pro statickou pevnost skříně. Při maximálním zatížení 18 tun na jednu nápravu mají nabídnout komfortní cestování pro 380 až 420 cestujících ve třech třídách (Business, první a druhá). Zadání obsahuje i požadavek, aby v den předání první jednotky byly soupravy schváleny pro provoz na polských železnicích a do 12 měsíců od předání posledního kusu také pro provoz v Česku, Německu a Rakousku.

Všichni zájemci o dodávku souprav musí složit kauci 12 milionů zlotých, přičemž prvních 14 vlaků má být dodáno do 30. dubna 2012 a zbylých šest kusů do 1. prosince téhož roku. Datum dodání ovšem bude mít jen desetiprocentní podíl na rozhodování; až 75% váhu bude mít nabídková cena a zbylých 15 % technické provedení souprav. Součástí dodávky bude také zajištění servisu a provozuschopnosti jednotek. Projekt bude financován také za přispění strukturálních fondů EU v rámci operačního programu Infrastruktura a životní prostředí.

zdroj: Rynek kolejowy, Tenders Electronic Daily


JiříK. | 18.8.2008 (16:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
19.08.2008 (11:07)  
Inu, neradno psat soudy o oborech, kterym clovek nerozumi:-)
19.08.2008 (8:32)  
Kauce se začíná používat i u nás a to z prostého důvodu pět firem se dohodne podají nějakou cenu a pak odstupují až se dostane na firmu která m? vyhrát ovšem cenu m? klidně o třetinu vyšší než nejnižší nabídka. A zpravidla ona třetina pak jde uplatky do dalších výběrových řízení a hlavně o třetinu víc než je nutné zaplatí erár čili daňový poplatník.
19.08.2008 (8:29)  
Jak píše VLAD, kauce - správně soutěžní jistina je opravdu součástí Zákona o veřejných zakázkách. U smluv o dílo se asi tak často nepoužívá, ale například u dodávek zboží nebo služeb např. pro nemocnice je naopak vyjímkou nepoužití jistiny. A co se týká úroků...(ad Miroslav Zikmund) - pokud je jistina složena na účet zadavatele zakázky, vrací se účastníkům včetně úroků(vlastní zkušenost)!!
19.08.2008 (8:08)  
Tuším, že na tohle by se dobře dal napasovat Siemens Railjet, ale taurus jako hnací vozidlo normám TSI neodpovídá, pokud je mi dobře známo... Leda, že by ty emzetky tahala 380 :)
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
19.08.2008 (5:37)  
Miroslav Zikmund: Složení jistoty při podání nabídky u veřejné zakázky zná i náš zákon o zadávání veřejných zakázek. Používá se to zřídka (většinou pouze u velkých zakázek), výška je obvykle mezi 1 až 3 % z ceny zakázky, často je užita bankovní záruka. Jistota má sloužit jako pojistka proti spekulantům, kteří by chtěli jít do soutěže (třeba s dumpingovou cenou) a v případě výhry v soutěži by odmítli podepsat smlouvu - pak by jim jistota propadla ve prospěch zadavatele. Jistota se všem uchazečům vrací neprodleně po podpisu smlouvy o dílo s vítězným uchazečem.
18.08.2008 (23:38)  
Miroslav Zikmund: možno to bude divné, ale kaucia od výrobcu sa zdá byť štandardnou súčasťou mnohých verejných súťaží - a nie len v Poľsku. Je to zvláštne, ale asi s tým dodavatelia nemajú až taký problém...
18.08.2008 (22:49)  
Tak firma ucházející se o zakázku má složit kauci. Něco podobného jsem zatím neslyšel.
No to si snad pletou s "dražební jistinou" ... kterou musí často složit účastník dražby.
Neuvěřitelné, ale pro Poláky přiznačné. Kauce bude na účtu přinášet úroky ... místo toho, aby peníze přinášely úroky dodavateli.
Jsem zvědav, kdo na tyhle podmínky přistoupí.
18.08.2008 (22:15)  
Viac než 2. koridor sa využije Centralna magistrala kolejowa - 221 km pripravených na rýchlosti 200-250 km/h. To bude potom paráda...
registrovaný uživatel M 
18.08.2008 (21:45)  
Zdenek - mozna by bylo dobry si uvedomit, ze to bude polskej vlak, tj. pravdepodobne nebude zajistovat dopravni osluznost Orlickych hor:-)

pekar - no, asi tak...
registrovaný uživatel pekař 
18.08.2008 (21:33)  
mah: to Pendo nejezdí do Německa hlavně z kapacitních důvodů. Navíc nevím, kam bys z Vídně nebo Blavy chtěl dál jezdit.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko