Česká republika - České dráhy na konci prázdnin posílí vybrané vnitrostátní a mezinárodní dálkové spoje. Posílení sice nebude nijak masivní, přesto ČD chtějí nabídnout zhruba 1500 míst navíc. Nejvýznamnějším přínosem budou nedělní zvláštní vlaky, včetně jednoho spoje kategorie SC z Ostravy do Prahy. Právě posilové vlaky ČD doporučují využít, protože bývají volnější než pravidelné spoje. Pravidelné spoje potom doznají posílení o jednotlivé vozy. "Například na trase ze Slovenska do Prahy půjde o vlaky Košičan, Fatra a Detvan, další vlaky budou posíleny na tratích Jeseník - Olomouc - Brno, Plzeň - České Budějovice, Bohumín - Brno nebo Olomouc - Brno - Praha," uvádí ředitelka odboru osobní přepravy Luďka Hnulíková.
Posilové vlaky
Zvláštní nedělní vlaky pojedou dva. První odjíždí z Českého Těšína do Prahy ve 14:42 hodin a zastavuje například v Havířově, Ostravě Kunčicích a Vítkovicích. Druhý spoj odjíždí v 16:10 z Bohumína a směřuje do Prahy přes ostravské hlavní a svinovské nádraží. Hnulíková doplňuje, že atraktivní je cesta posilovým vlakem SC Pendolino s odjezdem z ostravského hlavního nádraží v 19:20 a příjezdem do Prahy po půl jedenácté večer. Vlak je však povinně místenkový, proto by cestující neměli zapomenout na včasnou rezervaci.
Další nedělní posilové vlaky pojedou mezi Brnem a Ostravou nebo z Českých Budějovic do Prahy. Ve čtvrtek a v pátek večer odjede z východního Slovenska zvláštní posilový vlak Vihorlat, ve kterém jsou zařazeny také lůžkové a lehátkové vozy. Spoj odjíždí z Košic ve 20:39 a zastavuje ve všech obvyklých stanicích na severním Slovensku, např. v Kysaku, Spišské Nové Vsi, v Popradu, Štrbě či v Liptovském Mikuláši. Do Prahy pak přijíždí následující den v 6:30.
zdroj: České dráhy
| 28.8.2008 (7:00)
Aha, takze s tim prislo MD a CD to vnutilo?:-))
Není mi zcela jasné, proč se "všechny neděle berou skoro stejně", když poptávka v neděli po delších svátcích je třeba 2x větší než v neděli uprostřed dubna.
Pane kolego, ve vedlejsi diskusi perlite informacemi a tady nevite, ze se jedna o vynalez Ministerstva dopravy, ktere schvaluje cenovy vymer CD a zruseni priplatku bylo zavedeno po zahrnuti vlaku vyssi kvality do ZDO. Duvod byl legislativni.
Ale asi budeme vyjimecne za jedno - nelibi se mi to ani trochu. Ani to zruseni, ani zastrceni vlaku vyssi kvality do ZDO!
z mých zkušeností hledání spojení ale návaznost R s regionální dopravou není zdaleka taková jako návaznost někdejších vlaků vyšší kvality:(
Zrušení příplatků IC/EC ze strany MD tuhle situaci ještě zhoršilo. Avšak po schválení vozů řad B na relace IC/EC se tenhle problém vyrovnává, již není hmatatelný rozdíl mezi R a IC/EC, alespoň co vidím na relaci Pha - Ova, kde mi tento krok spíše připadá umělé nucení lidí do prodělečných spojů SC. V kvalitě vozového parku je nyní guláš: aneb srovnání většiny IC/EC Pha-Ova s řadami B vůči Ex Košičan s klimatizovanými vozy. Vyjma SC se pomalu na kategorie vlaků ani nedívám... .
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










