..: České dráhy na konec prázdnin posílí vlaky o 1500 míst :..

Ilustrační obrázek Česká republika - České dráhy na konci prázdnin posílí vybrané vnitrostátní a mezinárodní dálkové spoje. Posílení sice nebude nijak masivní, přesto ČD chtějí nabídnout zhruba 1500 míst navíc. Nejvýznamnějším přínosem budou nedělní zvláštní vlaky, včetně jednoho spoje kategorie SC z Ostravy do Prahy. Právě posilové vlaky ČD doporučují využít, protože bývají volnější než pravidelné spoje. Pravidelné spoje potom doznají posílení o jednotlivé vozy. "Například na trase ze Slovenska do Prahy půjde o vlaky Košičan, Fatra a Detvan, další vlaky budou posíleny na tratích Jeseník - Olomouc - Brno, Plzeň - České Budějovice, Bohumín - Brno nebo Olomouc - Brno - Praha," uvádí ředitelka odboru osobní přepravy Luďka Hnulíková.

Posilové vlaky

Zvláštní nedělní vlaky pojedou dva. První odjíždí z Českého Těšína do Prahy ve 14:42 hodin a zastavuje například v Havířově, Ostravě Kunčicích a Vítkovicích. Druhý spoj odjíždí v 16:10 z Bohumína a směřuje do Prahy přes ostravské hlavní a svinovské nádraží. Hnulíková doplňuje, že atraktivní je cesta posilovým vlakem SC Pendolino s odjezdem z ostravského hlavního nádraží v 19:20 a příjezdem do Prahy po půl jedenácté večer. Vlak je však povinně místenkový, proto by cestující neměli zapomenout na včasnou rezervaci.

Další nedělní posilové vlaky pojedou mezi Brnem a Ostravou nebo z Českých Budějovic do Prahy. Ve čtvrtek a v pátek večer odjede z východního Slovenska zvláštní posilový vlak Vihorlat, ve kterém jsou zařazeny také lůžkové a lehátkové vozy. Spoj odjíždí z Košic ve 20:39 a zastavuje ve všech obvyklých stanicích na severním Slovensku, např. v Kysaku, Spišské Nové Vsi, v Popradu, Štrbě či v Liptovském Mikuláši. Do Prahy pak přijíždí následující den v 6:30.

zdroj: České dráhy


Adys Poslat mail autorovi | 28.8.2008 (7:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
28.08.2008 (11:55)  
Pane kolego, ve vedlejsi diskusi perlite informacemi a tady nevite, ze se jedna o vynalez Ministerstva dopravy, ktere schvaluje cenovy vymer CD

Aha, takze s tim prislo MD a CD to vnutilo?:-))
28.08.2008 (11:36)  
A naopak jaké bude zpoždění v reakci ČD, a.s., kdy pátková špička se přesouvá na čtvrteční, kdy končí většina studentů ve školním roce a dálkové vlaky Pha-Ova jsou plnější než v pátek.
28.08.2008 (11:31)  
Upřímně, v exponovaných dnech mám pocit, že posilové kapacity nestačí...

Není mi zcela jasné, proč se "všechny neděle berou skoro stejně", když poptávka v neděli po delších svátcích je třeba 2x větší než v neděli uprostřed dubna.
Registered user xAnri05  mail  
28.08.2008 (11:16)  
tenzor: ...už to není s příplatkem.. tohle se ČD vážně povedlo. Na druhou stranu v rychlících je o to více místa a taky chápu, že nemohli vybírat příplatek na spoje "vyšší kvality" donekonečna...

Pane kolego, ve vedlejsi diskusi perlite informacemi a tady nevite, ze se jedna o vynalez Ministerstva dopravy, ktere schvaluje cenovy vymer CD a zruseni priplatku bylo zavedeno po zahrnuti vlaku vyssi kvality do ZDO. Duvod byl legislativni.

Ale asi budeme vyjimecne za jedno - nelibi se mi to ani trochu. Ani to zruseni, ani zastrceni vlaku vyssi kvality do ZDO!
Registered user E699 
28.08.2008 (10:59)  
No v září pojedu na slovensko tak to bude dobrý.nebudou přecpaný lehátka
Editor or ŽelPage Administrator RaPa  mail  
28.08.2008 (10:23)  
jatyrko: Přesně tak - v Pardubicích skvěle od Hradce ráno navazuje Jarda Hašek, takže s nim lidi jedou třeba jenom do Vepřovky... A taky EC/IC jezdí každou chvíli, takže lidi prostě rychlíkama nejezděj...
28.08.2008 (10:12)  
by to možná chtělo aby IC/EC zastavovaly jen ve vybraných stanicích ptz se mi dneska zdá (na trase Praha-Ostrava), že krom Ústí n/O a Chocně zastavují stejně jak rychlíky...to pak je můžou rovnou zrušit
z mých zkušeností hledání spojení ale návaznost R s regionální dopravou není zdaleka taková jako návaznost někdejších vlaků vyšší kvality:(
28.08.2008 (9:37)  
Problém je také Idos, kde mladí lidé většinou hledají spoje. Co je pod Idnesem, kvalita, přesnost vyhledávání znatelně klesla, aneb je lepší hledat cestu na vícekrát než najednou.
Zrušení příplatků IC/EC ze strany MD tuhle situaci ještě zhoršilo. Avšak po schválení vozů řad B na relace IC/EC se tenhle problém vyrovnává, již není hmatatelný rozdíl mezi R a IC/EC, alespoň co vidím na relaci Pha - Ova, kde mi tento krok spíše připadá umělé nucení lidí do prodělečných spojů SC. V kvalitě vozového parku je nyní guláš: aneb srovnání většiny IC/EC Pha-Ova s řadami B vůči Ex Košičan s klimatizovanými vozy. Vyjma SC se pomalu na kategorie vlaků ani nedívám... .
Registered user vpar 
28.08.2008 (9:01)  
No, třeba ten R1502 idos jistou dobu vůbec ve výsledcích, když si člověk nevypnul Pendolino, neukazoval. Cestující do Olc v něm člověk našel leda ze Suchdola nebo Studénky... Ale teď je idos spravený, bude začínat semestr a lidi už pozapomínali kdy jezdili (a pár se jich zpočátku do EC, pokud nepojedou B, nevleze), tak třeba konečně bude vozit víc lidí.
28.08.2008 (8:55)  
Samozřejmě do Olomouce třeba v pátek odpoledne upřednostním R, pokud mi ale oproti EC neujede nějaký přípoj (Zábřeh). Výšší kvalita je sedět ve starém Béčku než stát v pendolínu. Problém ale je, že řada lidí hledá spojení přes IDOS a tam to nabídne nejoptimálnější první spoj a je-li to bez příplatku, málokdo rozezná co je plné EC a co prázdnější Rko.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko