..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
20.10.2008 (20:24)  
Pořád samé modernizace, nové by bylo daleko lepší a ty staré se dají ještě někomu prodat :o)))
registrovaný uživatel Natix  mail  
20.10.2008 (20:18)  
Jsou v zadání VŘ nějaké detailnější požadavky na ty 961, např. klima, vakuové WC, zásuvky, velkoprostor/kupéčka, oddíl první třídy, oddíl pro invalidy/kola?
20.10.2008 (20:03)  
Dobrý večer pánové.
Také jsem si přečetl téma a docela mě zaujalo. Na úvod mého příspěvku uvedu, že jsem také rekonstrukci 842 nečekal. Nicméně nyní ji chápu.
I současné hnací vozy 842 mají adhezně adhezně lepší parametry než 814 trio. Hnací jednotka 814 se klouže prakticky kdekoliv, kde se zhoršilo počasí a je nějaké viditelné stoupání. Osobně to mohu potvrdit, jelikož v okolí Libereckého kraje, Jizerských hor a Krkonoš jezdím docela často. Proto jedině souhlasím s modernizací hnacího vozidla 842 s hydromechanickým přenosem výkonu.
Hnací vozidla s elektrickým přenosem výkonu 843 a modernizovaná vozidla 854 s hydrodynamickým přenosem výkonu jsou nyní v provozu spolehlivá za jakéhokoliv počasí.
Další řídící vozy chápu též, jelikož vratné soupravy jsou praktické. Odpadá přesun či posun hnacího vozidla po kolejišti, dochází k úspoře paliva a zkrácení čekacích i jízdích dob.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
20.10.2008 (19:41)  
Ať má aspoň ta 842 klimu.
A taky si myslím, že novostavba 961ček místo rekonstrukce by byla lepší.
registrovaný uživatel happy 
20.10.2008 (19:40)  
U 842 jde hlavně o výměnu motorů.měnit přenos výkonu je k ničemu,alissonky jsou ještě v pohodě.Ale to je za 12 mega málo i s přečalouněním sedaček.

Nevím, ale nevyřešilo by tu nespolehlivost řady 842 spíše zlepšení údržby nežli modernizace

Ty si doma hýčkáš škodu 120,kde za relativní péči se jedná o spolehlivý vůz???To sice možná jo,ale pokud nemá nalítáno přes 300 000km.Liazky v 842 mají nalítáno miliony km a při silném přetěžování jde o vylágrované zgarby,kterejm nepomůže ani svěcená voda a rvát do nich peníze je jak je házet z okna...
registrovaný uživatel Mara  mail  
20.10.2008 (19:37)  
Tuší někdo zda-li se v řadě 961 počítá s oddílem 1. třídy stejně jako tomu je u určité části řady 954?
20.10.2008 (19:30)  
Já bych to u těch 842 viděl (respektive bych budoucímu depu budějovických přál :)) na: Opravu rakve (dobře, skříně), výmenu motorů, chlazení (to si chudinky, obzvlášť po letošku strašně zasloužejí), nějaké to obložení. Interiéry jsou ve většíně relativně dobré.
20.10.2008 (19:23)  
Jak tak na to koukám, tak 842 by měly být hotový do 47 měsíců, což je docela dlouhá doba, takže si nemyslím, že se jedná o alternativu Desir na bychlíky Praha-Beroun-ČB a Praha-Rakovník, který měly být zde ještě v době platnosti GVD 08/09.
20.10.2008 (19:10)  
Pavel Ch: co je na tom špatného?
20.10.2008 (19:07)  
samý řidičáky proboha
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko