Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.
Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů
První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.
842 - neočekávaná modernizace
Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.
Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru
V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.
Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz

Také jsem si přečetl téma a docela mě zaujalo. Na úvod mého příspěvku uvedu, že jsem také rekonstrukci 842 nečekal. Nicméně nyní ji chápu.
I současné hnací vozy 842 mají adhezně adhezně lepší parametry než 814 trio. Hnací jednotka 814 se klouže prakticky kdekoliv, kde se zhoršilo počasí a je nějaké viditelné stoupání. Osobně to mohu potvrdit, jelikož v okolí Libereckého kraje, Jizerských hor a Krkonoš jezdím docela často. Proto jedině souhlasím s modernizací hnacího vozidla 842 s hydromechanickým přenosem výkonu.
Hnací vozidla s elektrickým přenosem výkonu 843 a modernizovaná vozidla 854 s hydrodynamickým přenosem výkonu jsou nyní v provozu spolehlivá za jakéhokoliv počasí.
Další řídící vozy chápu též, jelikož vratné soupravy jsou praktické. Odpadá přesun či posun hnacího vozidla po kolejišti, dochází k úspoře paliva a zkrácení čekacích i jízdích dob.
A taky si myslím, že novostavba 961ček místo rekonstrukce by byla lepší.
Nevím, ale nevyřešilo by tu nespolehlivost řady 842 spíše zlepšení údržby nežli modernizace
Ty si doma hýčkáš škodu 120,kde za relativní péči se jedná o spolehlivý vůz???To sice možná jo,ale pokud nemá nalítáno přes 300 000km.Liazky v 842 mají nalítáno miliony km a při silném přetěžování jde o vylágrované zgarby,kterejm nepomůže ani svěcená voda a rvát do nich peníze je jak je házet z okna...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











