..: ČD: 34 řídicích vozů řady 961, modernizace vozů řady 842 :..

842.031Aktualizováno: Praha - České dráhy několik dní po vyhlášení výběrového řízení na modernizaci 6 jídelních vozů na řadu ARmpee61 a dodávku 17 řídicích vozů řady 954 vyhlásily hned dvě další výběrová řízení. Kromě očekávané 34kusové modernizace vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961 vypisují i zcela nečekaný tendr na modernizaci všech 37 kusů motorových vozů řady 842. Vše může souviset i s tím, že nákup jednotek Desiro podle zdrojů blízkých ČD uvázl na mrtvém bodě a s největší pravděpodobností k němu vůbec nedojde.


Jeden řídicí vůz řady 961 = 29 milionů

První zmínky o vozech řady 961 padly již před více než rokem v plánu na modernizaci vozového parku osobní dopravy Českých drah. Ze zadání VŘ na dodávku vozů řady 961 vyplývá, že dráhy mají zájem o 34 kusů vzniklých přestavbou z vozů Bdt279, které mají být dodány v průběhu 47 měsíců od zadání zakázky. Celková cena je odhadována na 990 milionů Kč (bez DPH). Je pravděpodobné, že se do soutěže se přihláší i český výrobce Škoda Transportation, který na vlastní náklady v šumperské továrně Pars již takový vůz vyvíjí. Řídicí vůz má být po rekonstrukci schopen provozu rychlostí až 140 km/h a získat místa k sezení ve velkoprostorových salónech 1. i 2. třídy, bezbariérové WC s uzavřeným okruhem a univerzální prostor pro přepravu kočárků, jízdních kol a větších spoluzavazadel.

842 - neočekávaná modernizace

Druhou vyhlášenou zakázkou je modernizace všech 37 motorových vozů řady 842 v majetku Českých drah. Podobně jako u vozů řady 961 má být celý proces hotov do 47 měsíců od uzavření kontraktu. Při rekonstrukci půjde zejména o nahrazení agregátů LIAZ modernějšími jednotkami s nižší spotřebou i produkcí škodlivých exhalací, dosazení moderního WC s uzavřeným okruhem, opticko-akustického informačního systému a dálkově ovládaného akustického majáku VPN a vnitřních nápisů v Brailově písmu pro nevidomé. Za předpokládanou cenu 445 milionů korun bez DPH tedy půjde o výraznou modernizaci, kdy cena jednoho kusu přesáhne sumu 12 milionů. Stejně jako předchozí, i tato zakázka by měla být zhotovena do 47 měsíců od podpisu smlouvy.

Další výběrová řízení na modernizace jsou na obzoru

V blízké budoucnosti se rýsuje uzavření dalšího výběrového řízení. A to na modernizaci dalších kusů vozidel na řadu 814. ŽelPage to v připravovaném rozhovoru potvrdil náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu, Ing. Petr Moravec. Konečný počet jednotek 814 a 814.2 by dle jeho slov měl být 157 kusů motorových souprav.

Zdroj: www.isvzus.cz - Modernizace motorových vozů řady 842, Modernizace osobních železničních vozů Bdt279 na řídicí vozy řady 961, ceskedrahy.cz


JiříK. | 20.10.2008 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
20.10.2008 (21:44)  
Kolik 842 je vůbec provozních? Ani nevím jak minulej rok se tady v rakovniku 842 027 - 5 srazila s kamionem zda už jezdí....
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.10.2008 (21:28)  
Kuboš Josef: spravne. No a to plus par dalsich detailu stoji tech 445 mil. Kc.
20.10.2008 (21:15)  
Když v těch 842 se špatně nejezdí..poholdne a celkem faj svezení ale pokud jsou špatne motory tak se jen prohodí a bude to šmatlat dál...
20.10.2008 (21:10)  
Na reko 842 bych viděl jako perspektivní: remotorizace s pořádným chlazením, přečalounění sedaček na červeno jako 843 a nový elektronický řidicí pult strojvedoucícho jako 854 a doplnění kulatých zásuvek dálk.řízení.
20.10.2008 (21:08)  
Sames1: Státy bývalého Sovětského svazu, mebo severní korea, tam teď nakupují tramvaje ne? Hehe
registrovaný uživatel JOHNZ 
20.10.2008 (21:07)  
sames1: Kolko maju Slovaci Stadlerov? 6! (je fakt, ze dalsie motorove jednotky su uz vo faze vyberoveho konania, ale...)
registrovaný uživatel happy 
20.10.2008 (21:03)  
Ty 842 jsou na dnešní poměry "luxusní," tak nevím proč dělat něco, co je dobré ještě lepší, když extrémně špatné zůstane stále špatné...

k čemu ti bude,že je něco pěkné a zachovalé,když ti to bude stát zdechlé v depu a nebude to ochotno spolehlivě jezdit.
registrovaný uživatel sames1 
20.10.2008 (20:52)  
Jakub Košmider : A komu prodat? Slovakum? Ti maji stadlery! Bulharum? Ti uz davno maji desira! Madarum? Ti maji taky!!! Do Turecka ??? Ti si stavi vysokorychlostni zeleznici. Myslim ze my by sme meli nakupovat ojete desira ze zahranici aby jsme dohnaly zaostaost.
20.10.2008 (20:46)  
Raději ať koupí nové (něco, ne zrovna 842... :) nebo aspoň zrekonstruují 010. Ty 842 jsou na dnešní poměry "luxusní," tak nevím proč dělat něco, co je dobré ještě lepší, když extrémně špatné zůstane stále špatné...
20.10.2008 (20:42)  
Mohl by někdo z pisatelů vysvětlit, proč že zase nebudou ta Desira???
  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko