..: Ombudsman nesouhlasí s rušením Kozí dráhy :..

Ilustrační obrázekÚstecký kraj - Ombudsman Otakar Motejl prošetřil okolnosti vydání správního rozhodnutí o zrušení tratě 132 "Kozí dráhy" a došel ve své závěrečné zprávě k závěru, že rozhodnutí bylo vydáno v rozporu se Státní politikou životního prostředí a především s Dopravní politikou České republiky. Nebyly prý také dodrženy všechny nutné podmínky, vedoucí k možnosti zlikvidovat trať, a z celého postupu je znát snaha co nejdříve uvolnit pozemky pro stavbu dálničního přivaděče. Verdikt ombudsmana je ovšem zřejmě jen výkřikem do tmy, protože jeho rozhodnutí nejsou pro žádný orgán státní správy závazná.

Ombudsmanovi se nelíbí ani okolnost, že na trati byla ze strany úřadů, rozhodujících o jejím dalším osudu, uměle utlumována osobní doprava a počet přepravených cestujících namísto jejich dalšího rozvoje. Rozhodnutí zrušit tzv. Kozí dráhu a postavit místo ní přivaděč k dálnici D8 je v rozporu se snahami podporovat ekologickou hromadnou dopravu na úkor individuální. Zrušení trati má navíc přijít až po vyčerpání všech možností o zefektivnění provozu. Kromě ombudsmana si to myslí i Ministerstvo životního prostředí a představitelé několika dotčených obcí, například starosta Telnice Jaroslav Doubrava. Ten označil ombudsmanovy závěry za "hlas rozumu proti úřednické zvůli".

Proti je kromě děčínského magistrátu také krajský radní Milan Franc. Opírá se o dokument z roku 1975, který minulý týden zveřejnil děčínský primátor Vladislav Raška, označující dotčenou dráhu za nerentabilní. „Už tehdy byla dráha neperspektivní. Dnes je dávno za zenitem. Osobně se domnívám, že přivaděč v budoucnu povede právě tudy, protože nikudy jinudy se nepostaví,“ sdělil Franc. Zároveň dodal, že nepočítají s objednáním dopravy na této, ale i dalších regionálních tratích. Odpovědnost za hrozící likvidaci Kozí dráhy však odmítá: „Pokud pan Motejl vyzývá k nerušení dráhy, musí se obrátit na vlastníka, tedy ministerstvo dopravy. Kraj nemá s rušením tratí nic společného.“

SŽDC na trati zatím zavedla výluku, trvající nejméně do konce roku. Podle mluvčí Anny Kodysové si na ní nikdo neobjednal vlaky, proto ji SŽDC zatím nebude opravovat a peníze bude směřovat do potřebnějších projektů. Pokud prý ale někdo dopravu objedná, proběhne oprava v nejkratším možném termínu. Aktivisté spolu s částí politiků spoléhají na krajské volby a na změnu složení zastupitelstva. Věří, že po volbách bude notně obměněné a že bude nakloněno tomu, objednat pravidelnou dopravu na Kozí dráze. Krajští zastupitelé schválili už před časem napříč politickým spektrem koncepci o stanovení rozsahu základní dopravní obslužnosti drážní dopravou na léta 2009 – 2026. V ní se počítá s útlumem osobní dopravy na některých tratích.

zdroj: Deník, ilustrační foto © JTB.


NIcKON Poslat mail autorovi | 10.9.2008 (18:07)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Lenny 
10.09.2008 (22:38)  
Nedá mi to nereagovat. Na přivaděč probíhal od roku 2004 proces posouzení vlivů na životní prostředí tzv. EIA. Původně byly navrženy 4 varianty vedoucí od D8 a napojující se na přeložku I/62 u Kovošrotu. Až při zpracování dokumentace EIA vyvstal požadavek na vedení přivaděče v trase železniční tratě. 31. července 2008 bylo vydáno souhlasné stanovisko MŽP ČR pro variantu VA pouze pro část km 9,8 - 15,0, tj. pro úsek D8 - Libouchec a zbytek byl zamítnut. Takže bezplatného stanoviska MŽP se nedá stavět, takže v trase kozí dráhy se prozatím nic stavět nebude. Pokud by tu takový nápad byl, musí znova proběhnout proces EIA atd. Více informací se dá najít na http://dalnice-silnice.cz/I/I-13.htm viz Stavba Přeložka silnice I/13 Děčín – dálnice D8
registrovaný uživatel sAd 
10.09.2008 (22:01)  
předchůdce: Všichni tady nadávají na zrušení Těšnova, ale co jsem koukal, tak ve své podobě šlo o do budoucna nedostatečně řešení - jednokolejka s téměř nulovou možností rozšíření. Navíc poblíž Masny.
10.09.2008 (21:52)  
Když je pan Motejl tak chytrej, tak ať si provoz Kozí dráhy financuje z vlastní kapsy :o)))
10.09.2008 (21:12)  
no nejsem si jist, jestli je tohle skutečně součástí jeho agendy
registrovaný uživatel P_V 
10.09.2008 (21:03)  
laibr: Tady je potíž, že na jihu je CHKO České středohoří a na severu CHKO Labské pískovce. Koridor jílovského potoka je jediný kudy by to šlo bez výjimky, je už však hustě zastavěný.
10.09.2008 (20:41)  
Naštěstí to má soudruh Franc už za pár. Po říjnových volbách půjde od válu, a s ním cená krajská rada.
registrovaný uživatel laibr 
10.09.2008 (20:19)  
Osobně mi přivaděč k dálnici spojený s průtahem městem přijde jako nejvíc nešťastná varianta. Neznám sice přesné projekty, ale už teď (bez přivaděče) se ulice souběžná s tratí skoro nedala přejít. Osobně bych zvolil trasu, která by Děčín obešla z jihu a byla by spojená i s obchavtem města pro odvedení tranzitní nákladní dopravy Teplice/Ústí n.L. - Liberec pryč z centra města.
10.09.2008 (18:59)  
přivaděč to je jak severojižní magistrála v Praze taky se rozhodlo,že Prahou povede dálnice a Těšnov jim vadil tak ho zbouraly
10.09.2008 (18:55)  
JardaPce : jak kdy a jak na co :-)
10.09.2008 (18:42)  
Je vidět, že pan Motejl je chytrý člověk...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko