..: Bárta: ušetřili jsme 5 %, železnici stavíme dál :..

Vít Bárta, ministr dopravy a Karel Hanzelka, tiskový mluvčí MDČR, na tiskové konferenci, foto: Josef Petrák Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.9.2010 (14:19)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer nojva  mail  
15.09.2010 (18:49)  
M: taky jsem to viděl, no magoři... ale škoda že nevlezli do nějakého EC Praha-Žilina co veze vozy ČD a často i Béčka, třeba Odra... No a zase škoda že nejeli třeba Košičanem a že nemohli vyzkoušet skutečně nízké ceny v jídeláku od spol. Wagon Slovakia...
Mimochodem, dnes jsem v Brně čekal na vlak a pohledem zcenku do Haška do jídeláku jsem zjistil že tam nikdo není (že by draho?) v těch slovenských je narváno. ČD by se měli zamyslet a vyrazit JLV
Registrierter Benutzer M 
15.09.2010 (18:37)  
Jinak prave ted na CT (Cerne ovce) neuveritelne pitoma reportaz o vlacich EC. Vzdycky mne dojme, kdyz se jako nemecky vlak oznaci ICE a potom jako cesky vlak EC. Fakt skoda, ze nependlovali Usti-Praha-Pardubice. Mohli srovnat nemecky, rakousky, cesky, madarsky a slovensky vlak. Vyjma tech "severnich" by vsechny byly kupodivu v podstate stejne. Kupodivu i ty nemecke.
Jedine "vtipne" je vyjmenovani parametru vlaku EC a soucasne sluvka povinne...
Registrierter Benutzer M 
15.09.2010 (18:25)  
Rozpocet SFDI na 2010
Oprava a udrzba dalnic a silnic I.tridy: 7.5 -- zeleznice: 8.0
Vystavba pozemnich komunikaci: 10.5 -- zeleznice: 5.0

Celkem tedy 18-13. V procentech 58-42. Pokud by to melo byt 90-10, jak odhaduje Benak, tak by se na udrzbu silnic II. a III. tridy muselo letos vynalozit 100 miliard korun z regionalnich rozpoctu.
Jestli jsou v tech cislech chyby, tak uvitam jejich korekci, pripadne sdeleni, jaka cisla jsem opomenul. Dekuji
15.09.2010 (15:29)  
naroznej: To mají.Ale třeba dodávky některých komponentů fungují tím stylem , že dodavatel nakoupí díly , smontuje nějakou část vozidla a tu pod svoji vlajkou dodá ŠKODĚ. Dříve tyto jednotlivé díly chodily a montovaly se přímo ve ŠKODĚ.

Ale takto to dneska funguje všude, je to trend posledních let, o kterém už se popsaly stohy knih - virtuální centrála si pouze najímá, kdo jí co vyrobí a ona nese jen marketing / sales
15.09.2010 (15:26)  
navíc v půlce srpna byly zahájeny práce i v úseku Rokycany - Chrást (zahájena tak stavba Rokycany - Plzeň) bez ohledu na nějaký Bártův zákaz.
A opravdu nejsou vytrhány koleje pouze k zakončení stavby Rokycany-Zbiroh? Naplánovaný výluka tomu odpovídá.
http://www.sudop.cz/images/reference/zel_rokplz_02b.gif
15.09.2010 (14:54)  
Samozřejmě, třeba stravování mají outsourcované :-)

To mají.Ale třeba dodávky některých komponentů fungují tím stylem , že dodavatel nakoupí díly , smontuje nějakou část vozidla a tu pod svoji vlajkou dodá ŠKODĚ. Dříve tyto jednotlivé díly chodily a montovaly se přímo ve ŠKODĚ.

Ještě jedna dost podstatná věc - pokud nefungují kontrolní mechanismy dnes, pak je odvážné představovat si že po outsourcování samotné činnosti kontrola fungovat začne.

To je pravda. Ale snad se blýská na lepší časy......
Registrierter Benutzer Web 
15.09.2010 (14:45)  
Samozřejmě, třeba stravování mají outsourcované :-) Ale opět asi nebudou mít outsourcovánu samotnou montáž automobilů.

Ještě jedna dost podstatná věc - pokud nefungují kontrolní mechanismy dnes, pak je odvážné představovat si že po outsourcování samotné činnosti kontrola fungovat začne.
15.09.2010 (14:40)  
Co je ovšem horší, že pan Bárta rozcupoval ideu právního státu a nastolil banánovou republiku. Zastavit platbu faktur po splatnosti za provedené práce přeci nemůže ani soukromník, natož stát, který má nad právem držet stráž. Stejnětak nejde zčistajasna zastavit stavby, pokud ani nevím jestli díky smlouvám neprošustruju u soudů kalhoty (a Bárta ani nevěděl jak na tom ony stavby jsou!).
Tesat do kamene....

Dělají to všechny firmy, naše podnikatelské prostředí je tím vyhlášené a snad nemusím dodávat, že velmi negativně. Dopady především na drobné podnikatele jsou katastrofální (ještě dodám oblíbené "tak se suďte"). Každý si samozřejmě může udělat názor sám, jestli je dobře aby i STÁT porušoval své závazky. Tím jednoznačně tyto praktiky všeobecně posvěcuje.
Přesně a a dost lidí si toto neuvědomuje.
15.09.2010 (14:34)  
Borovička: Ano , u státu by to fungovat mohlo. Ale to je asi tak vše. Ale stát by toho měl využít ke snížení cen.


Web: Já netvrdím , že outsourcing je všelék na všechno. S outsourcingem přišly velké firmy na začátku devadesátých let . Do státní správy se dostal do módy o něco později a byl praktikován i tam , kde moc smysl nemá.
Všechno je to otázka analýz a propočtů.
Co se týče té trati , jednu dobu mi vlečku kontrolovala SDC. Kvalita práce lidí od SDC byla šílená. Jejich práce se omezovala na to , že jednou za období napsali do sešitu "v pořádku" a nikdo nic neměřil , nikdo nedoporučoval opravy atd.... Pak se vypadlo. Na 100% nebylo možné dokázat , že vina je na SDC díky špatným kontrolám. SDC svoji vinu nepřímo přiznalo tím , že nám vypovědělo smlouvu. Najali jsme si soukromníka (kterého na trať dnes nikdo nepustí) a jsme s ním velmi spokojeni. Práci dělá kvalitněji a za méně peněz.
Proč by to takto nemohlo fungovat i jinde....

Jinak , možná se budete divit , ale i ŠKODA některé části výroby outsourcuje.
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko