Praha — Ministerstvo dopravy spolu se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) představily seznam staveb, které lze v rámci současných rozpočtových možností České republiky zafinancovat. S účinností od dnešního rána, tedy 14. září, je obnovena veškerá stavební činnost na všech stavbách přerušených 9. srpna 2010. Na základě jednání zástupců státu i stavebních firem byly vyjednány úspory v rozsahu asi 5 %. Stejně tak byly odloženy některé platby na příští rok. Ministr Bárta uvedl, že prioritu má dopravní „superkoncepce“ státu, kde klíčovou roli bude hrát právě železniční doprava. V současnosti vláda hledá ekonomický rámec, kolik je schopen stát v rámci volebního období 2010 – 2014 investovat do dopravy a infrastruktury. Připomínky k ní podá odborná veřejnost a akademická obec, stejně jako kraje, vláda a hospodářský výbor Poslanecké sněmovny.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
| 14.9.2010 (14:19)
Co je ovšem horší, že pan Bárta rozcupoval ideu právního státu a nastolil banánovou republiku. Zastavit platbu faktur po splatnosti za provedené práce přeci nemůže ani soukromník, natož stát, který má nad právem držet stráž. Stejnětak nejde zčistajasna zastavit stavby, pokud ani nevím jestli díky smlouvám neprošustruju u soudů kalhoty (a Bárta ani nevěděl jak na tom ony stavby jsou!).
Zkrátka Bárta se měl zaměřit především na nové smlouvy a postupně a detailně procházet ty staré. To se ale musí dělat opravdu opatrně, neb v případném soudním sporu proti sobě budou stát naprosto nerovnocení soupeři (nemotivovaný právník MD vs. motivovaný právník protivníka). Pokud se Bárta domnívá že ty smlouvy byly nevýhodné - tím spíš si musí počínat opatrně proboha! Čili znovu zopakuji - zaměřit se především na budoucnost!
Ano , outsourcing pod hlavičkou státu v minulých letech představoval vhodnou formu tunelování.
Ale outsourcing v soukromém sektoru funguje velmi dobře. Proč myslíte , že by jej jinak velké firmy zaváděly ?
Pokud by byl cíl státu ,aby to lépe fungovalo a ne tunel , pak s tím problém nemám.
Možná byly zrušeny některé nadbytečné součásti staveb, ale nikde není jaké...kdybych se např. dočetl, že se zrušili nesmyslné stanice v polích a na tom se ušetří, nebo PHS (ale to by byl běh na dlouhou trať), bylo by to pěkné, ale takhle mě zatím Bárta moc nepřesvědčil...
Jestli tady někdo zastává názor, že ministr by se měl chovat jen jako úředník a na druhou stranu si o sobě troufá tvrdit, že je kapitalista, nejspíš vzal logiku od prostředka za zadnici a obrátil naruby. To, že Bártovi předchůdci vytáhli paty z brlohu jen když bylo potřeba poklepat na kámen, nebo přestřihnout pásku, možná tu a tam dojet na nějakou tiskovku, bylo klasickou ukázku komunitalismu - kapitalismu po česku, chcete-li. Co není moje = to je všech = nezájem, ale nahrabu si. A ideálně svou práci rozdělím do dvaceti úrovní řízení, které si vytvořím pod sebou.
Příklad - zná někdo nějaký logický důvod, proč společnost o 60 zaměstnancích tvoří 30 lidí "v poli", kterým šéfuje 30 úředníků? Irelevantní mezistupně, rozdrobující výslednou odpovědnost na další a další lidi jen proto, aby za výsledek ve finále nebyl odpovědný nikdo. Tady jsou určitě prostory k úsporám a možná i tímto chce jít Bárta příkladem - vykonává rozhodnutí sám, na své triko, nepotřebuje k tomu ani výkonného asistenta, který má asistenta, který má zapisovatele, který dá rozkaz výkonnému náměstkovi, jež ho předá náměstkovi, který ho pošle potrubní poštou... atd.
Výsledkem je solidních 5%, se kterými má dost čechů problém, neb, jsou z Tesca navyklí na dvoumístné slevy. A výsledkem je i to, že se bude stavět dál. Komu toto nestačí, nechť emigruje třeba do Albánie, kde se toho jistě děje mnohem více.
Abych měl i něco k tématu...
Bartovy kroky i celkovou jeho politiku beru jako něco, co se mělo praktikovat již dávno. Ještě aby si posvítil na obrovské stavební firmy, které mají deset zaměstnanců(nepočítám vedení), ale jejich zisk z přepsání zakázky na subdodavatele je v miliónech, ne-li miliardách a bude to můj nejoblíbenější politik.
Já si nemyslím , že je mizernej manažer. Holt je na něm vidět , že se stavbami ani s dopravou doteď nic společného neměl , ale jde správným směrem. A všechno má svůj čas.
Ty slevy 5%- mají význam v tom , že jich dosáhl teď hned. Probírat se výkazy , zjišťovat co nebylo provedeno , ale bylo vyfakturováno je dlouhodobější záležitost. Ale věřím , že i na to dojde také...
přitom aktuálně bez jakékoliv koncepce schvaluje rušení lokálních tratí
Není mi známo , že by bylo rozhodnuto byť o zrušení jedné trati. To , že se vyjadřuje tak jak se vyjadřuje má vcelku logiku. Trati , kde je možné oslavovat , když v jedné 810 cestuje 10 lidí , nemá příliš smysl provozovat. To je fakt a je třeba se s ním smířit.
jestli třeba ta údržba není předražená,
To je otázka. Já jsem třeba zjistil následující. Stavební a technický řád drah udává intervaly prohlídek (svršek,výhybky,zab.zař atd.) SŽDC má ale svůj interní předpis , který je o něco tvrdší , než státní legislativa.Takže těch prohlídek se dělá daleko více , než je nařízeno zákonem . Navíc prohlídky jsou nuceni provádět i manažeři jednotlivých SDC. A pokud tento člověk se pohybuje za rok x dnů ve svém obvodu a měří rozchod ve výhybkách tak to také nějaké peníze stojí.
Jedním řešením , jak by se tyto náklady daly snížit je outsourcing. Kde by SŽDC figurovala pouze jako nákupčí těchto prací. Je však otázka kvality té údržby. Všichni víme , jak tato země funguje.
novostavba u Ejpovic není rekonstrukce...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










