..: Defekt na nápravě: ICE-T staženy z provozu :..

ICE-TDBerlín - Německé dráhy Deutsche Bahn v pátek 24. října oznámily dočasné stažení téměř celého vozového parku vysokorychlostních vlaků typu ICE-T z pravidelného provozu. Důvodem bylo nalezení praskliny na nápravě na jedné z provozovaných souprav. Již v sobotu tak začala rozsáhlá kontrola většiny ze 70 jednotek, které DB vlastní. Dráhy informovaly cestující, aby sledovali možné změny v dopravě. Prozatím není jasné do kdy budou vlaky odstaveny, resp. kdy se vrátí do pravidelného provozu.

Zdroj: Rynek Kolejowy


Vítek_V | 27.10.2008 (15:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
04.11.2008 (15:27)  
2 Raquac:

Je to fakt. I to, ze nemecke "naklapedlo" (odvozené ze zbrojniho prumyslu, snad tanku - stabilizace, nebo neco jako toto ono, melo problemy a vice se osvedcilo (? licencní ? koupené ?) naklapedlo italské.
Registrierter Benutzer Raquac 
03.11.2008 (9:41)  
Moc bych se Italum neposmival panove. Jen tak mimochodem, napriklad i sousedni soudruzi z Nemecka si u nich kupovali podvozky pro sva prvni klopidla a koneckoncu i pro ICT a nikdo si na ne pokud vim nijak vyrazne nestezuje. Navic k lomu napravy doslo i u echt deutsches Produkt ICE 3. A perlicka na zaver - dvojkoli u ICT i ICE3 jsou uplne naprosto echt deutsches Produkt a sice primo Bochumer Verein.
01.11.2008 (10:30)  
Ad Miroslav Zikmund: Nevím sice, kdo je u ICE-T výrobcem dvojkolí, ale rozhodně to nemusí být tatáž firma, která vyrábí podvozky...

Jinak fakt, že je to italské a "neseje to" mě nijak nepřekvapuje...holt FIAT - Fehler In Allen Teilen... ;o)
31.10.2008 (23:31)  
ythomas_ct : kdo to zaplatí, holt u kolejových vozidel se to udělat musí, jinak je problém. Je docela zajímavé, že se jedná o vozidla s naklápěním.
Jenom pro doplnění – podvozky jsou od Alsthomu Ferroviaria, tedy stejné jako jsou na švýcarských ICN nebo Potěmkinech ČD. Takže nějak nerozumím tomu Bonatransu nebo čínském materiálu.
30.10.2008 (21:37)  
Pokud jde o duté nápravy, byl o tom kdysi hrozně dáááávno článek v časopisu svět v obrazech. Byl jsem tehdy dítko základní školou povinné a pamatuji si jen tolik, že se kolem těch náprav samotných, nebo technologie výroby motal nějaký patent, se kterým měli jeho autoři problémy. V podstatě to bylo o tom, že někdo něco (nápravu, nebo výrobu) vymyslel, výroba se rozeběhla a patent ne a ne uznat. Takže kdo si pamatuje, nebo ví víc...
Registrierter Benutzer JB 
30.10.2008 (16:05)  
Raquac: On to byl ode mě nepovedený pokus o ironii, skutečně jsem měl na mysli to jiskření jako druh namáhání, se kterým se nepočítalo.
30.10.2008 (11:42)  
Ad Miroslav Zikmund: To sice ano, ale i tak...pokud např. provedete statický výpočet nápravy (se zohledněním všech vrubů apod.), vyjde Vám klidně bezpečnost někde kolem k = 7. Pokud provedete tentýž výpočet dynamicky, rázem se ocitáme kolem hodnoty k = 1,2! Různými korekcemi se horko těžko dostanete na k = 1,5... Můžete sice použít lepší materiál, otázkou je, kdo ho zaplatí! Ony ty peníze přeci jen jsou na prvním místě i zde...

Ad lok. ř. 350: Ano, na těchto lokomotivách byl nápravový sběrač vedle nápravové převodovky a elektrokoroze vykonala své. Pak byl myslím přemístěn na čelo nápravy... A co se dutých náprav týče, dnes jde o zcela běžnou věc...má je např. i 380ka - koneckonců jinak by v tomto případě nebyla vůbec možná defektoskopie bez slisování kola (bo kloubový dutý hřídel)...
Registrierter Benutzer Raquac 
30.10.2008 (11:34)  
JB: Pokud si to uplne dobre pamatuju, nebyl to problem s namahanim od toho sberace, ale krouzek byl spatne pripevnen a jiskreni v mezere vykonalo sve.
Registrierter Benutzer JB 
30.10.2008 (10:04)  
Raquac: Mám stejnou vzpomínku, že to mělo být od nápravového sběrače. Na tuto událost jsem myslel, když jsem napsal, že neznalost provozního namáhání někdy nejde dohonit žádným koeficientem.
Registrierter Benutzer Raquac 
29.10.2008 (20:56)  
Sice mi tehdy bylo pet a pul, ale na fakulte mne ucil jeden z primo zapojenych - pricinou pry byla elektrokoroze v miste napravoveho sberace, ktera vytvorila vrub, ktery byl nasledne pricinou lomu. Mimochodem, k lomu napravy dochazi vetsinou v male rychlosti na vyhybce nebo nejake nerovnosti- tedy v situaci kdy ma unavovy lom diky male uhlove rychlosti dost casu a zaroven podnet k "dolomeni".
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko