..: Výměna strojů mezi ČD a PKP pokračuje :..

EP09-025Česko, Polsko – Již několik měsíců můžeme na českých s slovenských tratích potkat polské stroje EP09 jezdících na vlacích z Polska do Bohumína a EU07 na osobních vlacích do Čadce na Slovensku. Podobně mohou i Poláci vídat české lokomotivy řady 163 v Krakově nebo až v Řešově. Podle zdroje v PKP Cargo bude v příštím grafikonu výměna strojů mezi ČD a PKP pokračovat a počet zajímavostí na železničních tratích (jak v Česku, tak i v Polsku) bude ještě větší.

Několik novinek pro příští GVD:

  • EU07 s R 208/209 Vltava pojede až do Prahy
  • EU07 se objeví také v Letohradu, kam přiveze rychlíky z Vratislavi, které budou pokračovat dále do Prahy
  • ČD 163 obslouží Zr 334/335 Skalnica na celé cestě
  • 163 pojede také s EC 240/241 Wawel, který pojede ve směru Krakov - Hamburk - Krakov. Řada 163 ČD vlak povede v úseku Krakov - Legnica - Krakov
  • Na Ostravsku se zvětší počet vlaků obsluhovaných jednotkami EN57 nelichotivě v Česku přezdívanými jako "Dřevolino", které se objeví také v Jablunkově-Návsí
  • ČD 810 se vrátí na přeshraniční osobní vlaky do polského Międzylesie

Zdroj: pl.misc.kolej, vlastní zjištění


SMall42 Poslat mail autorovi | 5.11.2008 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
05.11.2008 (14:04)  
Casey - tajnustkari to jsou, jen co je pravda. Jinak na co mi bude... No abych si naplanoval cestu na prosinec - Varsava-Katovice snad vsechny vlaky nevyskrtnou:-)
registrovaný uživatel JB 
05.11.2008 (14:03)  
rohilkk: U nočního vlaku je dost jedno, jestli jede 160, a umějí to vozy? Pokud ne, o čem je řeč?
registrovaný uživatel rohilkk  mail  
05.11.2008 (13:57)  
O zameru posilat EU 07 do Prahy jsem se dozvedel pred nejakou dobou a firi v Bohumine si to ani nedokazi predstavit, a kdyz jsem se ptal jestli to muze jezdit alespon 160 km/h, tak pry jen 125 km/h, tak nevim na cem chteli ,,inzenyri´´ z GŘ usetrit, kdyz 151ckou ten prostoj v Bohumine dozenou rychlosti 160....proste mi prijde, ze polaci si chteji zajezdit na lepsich strojich od nas, tak aby se to vyrovnalo, zbavi se jejich srotu.
Jo a jeste perlicka, EP 09 jsou tusim z roku 1994 a Bohuminsti strojvudci prohlasuji, ze tak z roku 1894 ;-)
05.11.2008 (13:02)  
infected.bass: Ano, u nás se používá uhlíkové obložení.
05.11.2008 (12:59)  
Casey R: Máš pravdu, omlouvám se, je to měď přece, hliník by těžko barvil oranžově, seknul jsem se... U nás se používá, co?? Nějaký uhlíky???
05.11.2008 (12:34)  
Slyšel jsem, že z jedné z prvních návštěv v Polsku se Peršing ne a ne vrátit. Když už to bylo víc než podezřelé, tak se odpovědní jeli podívat co se stalo. Peršana našli rozebraného na dílně a to proto, že Poláci chtěli pochopit způsob regulace a poté jej nedokázali složit zpátky. Dost možná je to jen kec, ale znáte to - není šprochu...
05.11.2008 (12:34)  
Pro infected.bass: Poslké sběrače pokud vím používají měděné obložení. Co se týče těch světel, tak chápu že jsou směšná (pro mne taky), ale co jsem slyšel, tak na nové mašiny už se dosazovat nemají.

Pro M: Polský jízdní řád je velké tajemství a nebude odhalen dříve než 14. prosince. Tak to v Polsku totiž chodí. Můžete zkusit napsat na některý Úřad maršálka a možná vám ho sdělí pro dané vojvodství ohledně osobních vlaků. Dále si můžete napsat na ministerstvo infrastruktury a možná vám sdělí JŘ rychlíků a můžete si taky napsdat do PKP IC a možná se dovíte JŘ pro TLK/IC/EC. Ale spíše vám nepošle nikdo nic. Navíc nevím na co vám bude, protože je klidně možné, že i už oficiálně schválený JŘ nebude paltit. Jako se stalo před dvěmi lety na trati Nysa - Brzeg, kdy týden před zahájením provozu došlo k vyškrtnutí všech vlaků a to v době, kdy už byly JŘ vytištěny a vyvěšeny ve stanicích.
05.11.2008 (12:19)  
Pro E. Šišku: Možná jste to nepochopil, možná jsem to měl formulovat jinak, o tom se teď dohadovat nebudeme. Podstata je, že fyzicky se nejedná o nijak staré stroje co se týče strojů EU 07 z druhé série. U nás také nejezdí o moc mladší. Taky jsem napsal, že EU 07 je morálně zastaralá. U EP 09 je to obdobné. I když u EP 09 došlo k použití odporové regulace spíše jen proto, protože byla levnější na výrobu (nebylo třeba kupovat drahé polovodičové komponenty). Jak je vám snad známo, v osumdesátých letech se již Polsko potýkalo se značnými finančními potížemi.

Navíc já nesrovnával EU 07 s 163/162 aj. Když už, tak by jste je musel srovnat právě s EP 09. EU 07 můžete srovnávat leda tak s Bobinama a ty u nás taky ještě jezdí, byť už hodně málo, které nebudete srovnávat se 163/162. Srovnávejte když tak generačně shodné stroje.

To, že byla obnovena výroba morálně zastaralých strojů je jen důkazem toho, že prostě nebyly peníze na vývoj nových lokomotiv. Protože pokud je mi známo, na prknech a ne li snad i v prototypu existovalo i něco modernějšího než EP 09. Ovšem přišla devadesátá léta a vše bylo zastaveno.

A nevím proč bych měl srovnávat EN 57 s našima jednotkama. Mluvil jsem o lokomotivách. A že jsou pozadu ve vývoji to nepopírám. I když bych spíš ten spožděný vývoj viděl v nedostatku peněz než čehokoliv jiného.

Takže suma sumárum, netvrdil jsem že to jsou moderní stroje, ale že fyzicky se nejedná o stroje převyšující věkový průměr našich. Dále že v případě EU 07 se jedná o jednoznačně morálně zastaralé stroje. Oproti tomu EN 57 jsou zastaralé jak morálně tak fyzicky, byť sem k nám zajíždějí jejich modernizované verze.
registrovaný uživatel M 
05.11.2008 (12:13)  
infected.bass - to je jenom lakadlo pro turisty:)
registrovaný uživatel chio 
05.11.2008 (12:05)  
Casey_R: já jsem nemyslel EU07, ale EN57
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko