Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Česko, Polsko – Již několik měsíců můžeme na českých s slovenských tratích potkat polské stroje EP09 jezdících na vlacích z Polska do Bohumína a EU07 na osobních vlacích do Čadce na Slovensku. Podobně mohou i Poláci vídat české lokomotivy řady 163 v Krakově nebo až v Řešově. Podle zdroje v PKP Cargo bude v příštím grafikonu výměna strojů mezi ČD a PKP pokračovat a počet zajímavostí na železničních tratích (jak v Česku, tak i v Polsku) bude ještě větší.
Několik novinek pro příští GVD:
- EU07 s R 208/209 Vltava pojede až do Prahy
- EU07 se objeví také v Letohradu, kam přiveze rychlíky z Vratislavi, které budou pokračovat dále do Prahy
- ČD 163 obslouží Zr 334/335 Skalnica na celé cestě
- 163 pojede také s EC 240/241 Wawel, který pojede ve směru Krakov - Hamburk - Krakov. Řada 163 ČD vlak povede v úseku Krakov - Legnica - Krakov
- Na Ostravsku se zvětší počet vlaků obsluhovaných jednotkami EN57 nelichotivě v Česku přezdívanými jako "Dřevolino", které se objeví také v Jablunkově-Návsí
- ČD 810 se vrátí na přeshraniční osobní vlaky do polského Międzylesie
Zdroj: pl.misc.kolej, vlastní zjištění
SMall42
| 5.11.2008 (7:00)
| 5.11.2008 (7:00)Související zprávy

05.11.2008 (11:56)
waszyn: To je pravda... polský mašiny vypadaj už od pohledu, jako modernost sama... Jen by mě zajímalo, jak na taurusech budou řešit ty půlmetrový světla... :-), když je údajně chtěj objednat.
P.S. Otec mi vyprávěl histroku podobnou principiálně té naší... Byl letos na konfernci OECD, a snad někde v muzeu jim byl promítnut jakýsi postarší film o polnohospodářství, když se tam objevil osel s povozem domácí výroby, dědkem na "kozelci s cíčkem v koutku úst", Angličan poznamenal, že tohle lze dnes vidět už jen v Polsku, no delegáti polské výpravy byli hrozně uraženi a snažili se vysvětlit, že to není už pravda. Bohužel je to pravda měsíc na to jsme jeli na výlet do Krakova a musím říct, že Wawel je krásný, ale povozů popsané sestavy jsme na cca 100 km polských silnic potkali cca 15 a o polských komunikacích je také dobré raději nemluvit :-) přijde mi úsměvné sice srovnávat stroje z 60. a 80. let, i když peršingy i esa končily spíše v letech 91-92 (nebo ne?), ale tvrdit, že to jsou stejné šroty je taky blbost... :-) viz. Waszyn
P.S. Otec mi vyprávěl histroku podobnou principiálně té naší... Byl letos na konfernci OECD, a snad někde v muzeu jim byl promítnut jakýsi postarší film o polnohospodářství, když se tam objevil osel s povozem domácí výroby, dědkem na "kozelci s cíčkem v koutku úst", Angličan poznamenal, že tohle lze dnes vidět už jen v Polsku, no delegáti polské výpravy byli hrozně uraženi a snažili se vysvětlit, že to není už pravda. Bohužel je to pravda měsíc na to jsme jeli na výlet do Krakova a musím říct, že Wawel je krásný, ale povozů popsané sestavy jsme na cca 100 km polských silnic potkali cca 15 a o polských komunikacích je také dobré raději nemluvit :-) přijde mi úsměvné sice srovnávat stroje z 60. a 80. let, i když peršingy i esa končily spíše v letech 91-92 (nebo ne?), ale tvrdit, že to jsou stejné šroty je taky blbost... :-) viz. Waszyn
05.11.2008 (11:44)
Je nekde polsky GVD 8/9 k dispozii? Prijde mi, ze v Polsku bud nemaji spravne nadsence nebo tam neukaji data:)
Diky
Diky
05.11.2008 (11:42)
s tema lokomotivama...
ano muzeme se hadat jestli je lepsi skoda favorit nebo petkovy zigulik.. pokud se o to hadame v roce 2008 vypada to komicky, z dnesniho pohledu jsou totiz srot oba a je v podstate jedno, ktery je vetsi.
to ze u nas jezdi i lokomotivy z 60.let bohuzel neznamena, ze ty z konce 80.nejsou taky zastarale..
ano muzeme se hadat jestli je lepsi skoda favorit nebo petkovy zigulik.. pokud se o to hadame v roce 2008 vypada to komicky, z dnesniho pohledu jsou totiz srot oba a je v podstate jedno, ktery je vetsi.
to ze u nas jezdi i lokomotivy z 60.let bohuzel neznamena, ze ty z konce 80.nejsou taky zastarale..
05.11.2008 (11:39)
Hm krásnej střep se podivá na výlet do Prahy. Tenhle kšeft se mi těžce nelíbí, protože na tom lehce proděláváme, naše pulzní peršingy se sviněj hlíníkovou lištou (nebo netušim od čeho maj ty tři teda tak šíleně zasranej bok jakousi rezavou vodou) a nám sem posílaj nehezký "bobiny" s odporovou regulací. A jestli se vyráběli do roku 1997, tak mi je jich moc líto. Poláci jsou vůbec "zvláštní" národ, dálnice jim moc nejdou, tunely stavěj od oka, mašiny maj na světlech tak půl metru... Ach jo, nechápu, proč se nemůže přepřahat v Bohumíně... Stejně se tam bude stát kvůli dobírání a odebírání kurzovejch vozů.
05.11.2008 (11:29)
Casey_R napsal Takže se nejedná o žádné staré šroty. U nás taky nic novějšího nejezdí
Dle vás řady 163/2,263 a 363/2 nejsou modernější než nějaká EU07?A co třeba porovnat 471 a EN57?
Osobně bych teda byl názoru že jste někde zakopl při psaní.
Poláci jsou trochu pozadu ve vývoji,nemyslíte?
Dle vás řady 163/2,263 a 363/2 nejsou modernější než nějaká EU07?A co třeba porovnat 471 a EN57?
Osobně bych teda byl názoru že jste někde zakopl při psaní.
Poláci jsou trochu pozadu ve vývoji,nemyslíte?
05.11.2008 (10:50)
Jinak ještě jedna perlička: na youtube jsem se díval na Peršingy v Polsku a hodně diskutérů se udivovalo nad tím, že máme (staré) lokomotivy s pulzni regulací. Když jim tam někdo řekl, že už od roku 1980+ tak jim spadla čelist úplně.
05.11.2008 (10:26)
Jako před mnoha lety když Ex (tuším že Hutník) jezdil Praha - Varšava bez přepřahu jednou s bobinou podruhé s polským strojem.
05.11.2008 (10:03)
Myslím, že strojvůdci nevyměkli ani se s tím nebojí jezdit. Lokomotivy EP 09 nejsou starší dvaceti let. Výroba začala v roce 1986 a poslední vyjela z továrny v roce 1997. Původně měla mít elektronickou regulaci, nakonec byla použita odporová. Takže se nejedná o žádné staré šroty. U nás taky nic novějšího nejezdí (Taurusy nepočítám, protože jsou jen pronajaté a 380 ještě není schválena). Co se týče EU 07, je to horší, ale taky nic hrozného. Navíc záleží, která čísla sem jezdí. EU 07 je prakticky totéž co EU 06. Zatímco EU 06 je anglické produkce, EU 07 je vyrobena v licenci v Polsku. První byly vyrobeny v roce 1963 a poslední v roce 1974. V roce 1983 pak byla jejich výroba obnovena a trvala až do roku 1992. To jsou lokomotivy čísel 301 - 543. Druhá série měla určité konstrukční změny na základě dvoudílné ET 41. Takže pokud sem zajíždí lokomotivy z druhé série, tak pokud pomineme morální zastaralost, tak fyzicky se nejedná o nijak staré stroje.
05.11.2008 (9:14)
Takže do Prahy bude kromě Tauruse zajíždět i polská EU07... Pane jo...
05.11.2008 (8:52)
Strojvůdci vyměkli a nebojí se s tím jezdit? (Viz odkaz Dřevolino)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










