..: Výletní motoráček vyjede 4× denně na Pražský Semmering :..

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.

Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.

Zdroj: ROPID


Dominik Jaroš | 3.5.2010 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Pozvánky Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Kakov 
04.05.2010 (7:22)  
možná bychom neměli míchat dohromady integraci "trate" CD a integraci vlaku KŽC
04.05.2010 (1:53)  
Pokud dopravce hodlá uznávat nějaké jízdenky, tak mu v tom určitě nebude nikdo bránit. Tak tedy nevím.
03.05.2010 (22:25)  
Josef Kamiš: až do dnešného dňa som žil v - očividne chybnom - presvedčení, že cez okno sa dá dívať, aj keď je zatvorené. Som preto konsternovaný, keď sa tu dozvedám opak - o to viac v porovnaní 830 a Desira, z ktorých jedno má malé štvorcové okienka, a druhé panoramatické okná...
03.05.2010 (21:49)  
Redaktor >
Nevím, jestli to byla chyba nebo záměr, ale upravil jsem tu zmínku o jízdenkách PID pro jednotlivou jízdu.
03.05.2010 (21:46)  
Tak tak, potvrzuji, na trati není plná integrace, tudíž ani označovací strojky na jednotlivé jízdenky, platí jen lítačky, ač na webu dopravce píšou o plné integraci. Takže mimopražští musí zaplatit 50 Kč (Zličín-hl.n.) Svezení je to pěkné, vyhlídková jízda a pohodlnější než 810/814 a průvodčí prodává i pivo.
03.05.2010 (20:19)  
Taky koukám na stránky ROPIDu a tam se nepíše nic o tom, že by platily jednotlivé jízdenky PID (na stránkách KŽC jsem nenašel ani jízdní řád). Autore, odkud jsi vzal to o těch jízdenkách za 26 Kč?
03.05.2010 (19:55)  
Trať není plně integrovaná, takže platí pouze předplatní jízdenky PID (papírové kupony nebo opencard). Jízdenky pro jednotlivou jízdu (26.-) neplatí. Podrobnosti na adrese: www.ropid.cz
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
03.05.2010 (19:54)  
Je to pěkná akce i když o smysluplnosti takto vynaložených veřejných peněz taky pochybuju. Jestli si pan radní Šteiner pochvaluje, že se začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazuje výhodnost a smysl integrované dopravy, tak pak je nejlepším kandidátem na titul "Železniční plk roku". Je minimálně 101 jiných způsobů, jak vlaky v PID propagovat. Takhle je to dobrý leda tak pro obyvatele Řep a hrstku šotoušů.
03.05.2010 (18:41)  
Nejsem ve federaci strojvůdců. Jen mi vadí, když na mě někdo hází špínu. Stačilo napsat, že bylo míněno vedení těch zmíněných organizací.
03.05.2010 (18:28)  
He, :) a nakonec bude mít Pikehead průser u Federace strojvůdců, i když tady řeší správu nemovitého majektu na dráze.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko