Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.
Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.
Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.
Zdroj: ROPID

Dale, zastavky a nadrazi v peci CD, RSM, SZDC a podobnych zlocineckych organizaci jsou navic svoji odpornosti vyrazne pod standardem prazske MHD, takze tomu se kazdy soudny clovek taky vyhne. Vyjimkou jsou mozna mista po koridorove rekonstrukci, ale tech je dost malo...
Desiro bych nekomu ukazoval, az/jestli se nekomu podari revitalizovat pacifik nebo hrbatou. Docela slusnou mestskou zeleznici by byla i draha na letiste, ale kde je ji konec... Tak mame aspon ten Semmering, no :-)
Mě se to hrozně líbí:) Samozřejmě, že 810 je z čistě ekonomického pohledu výhodnější, ale kvalita vnímaná cestujícím je tady nejspíš lepší v podání 830/850.
Když se nad tím zamyslím logicky, tak by to mělo být tak, že cestující je reklamním tahem nebo propagační akcí přilákán k železnici, objeví její výhody a opět se k ní vrátí jako běžný zákazník. Tady ale může nastat problém, že úroveň kvality nastavená "historickou jízdou" je lepší než to, co mu je předloženo jako běžný produkt.
Udělat tuto akci s nějakým moderním vozidlem by sice bylo zajímavé, ale pak by bylo potřeba, aby toto vozidlo zůstalo dále v provozu v okolí Prahy. Přijde mi blbé, povozit lidi Desirem (nebo něčím podobným), pak ho vrátit a lidem říct, že to bylo jen pro potěšení a že si musí ještě počkat na pravidelné nasazení.
Nickon: Jo, na tomhle se opravdu KZC tezce napakuje... Ja jsem narozdil od Vas rad, ze jim tech par korun z Ropidu pomuze aspon castecne zalepit jiz provedene opravy a udrzbu krokouse, za kterou bychom jim vsichni meli byt vdecni... Vice na: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001653-Krokodyl-Kredenc-i-Hurvinek-se-vrati-opet-na-koleje.asp
Poborskiii: No rekneme, ze se jedna o awareness building. :-)
To je paradox, co?!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











