..: Výletní motoráček vyjede 4× denně na Pražský Semmering :..

Historický motorový vůz ř.830, foto: bazala68Praha — Trať tzv. Pražského Semmeringu od 1. května do 31. října ožívá výletním provozem. Vedle relativně sporadického pravidelného provozu v úseku Praha hl.n. – Praha-Zličín mohou cestující o víkendech a státních svátcích využít čtyři páry výletních vlaků, na nichž se setkají s motorovým vozem řady M 262.0 z poloviny minulého století, případně s "krokodýlem" M 286.1008 z roku 1968. Pražský motoráček, jak byl tento výletní vlak nazván, vyjíždí čtyřikrát denně z pražského hlavního nádraží do stanice Praha-Zličín, odkud mohou zájemci pokračovat pravidelným spojem ve směru Hostivice/Rudná u Prahy. Od 13. června pak přibude ještě jeden pár spojů ve stejné trase.

Ve vlaku platí jízdní doklady Pražské integrované dopravy, zejména předplatné kupony pro zóny P+0. Trať však prozatím není tzv. "plně integrována", takže jízdenky pro jednotlivé jízdy v ceně 26 Kč do dne vyhlášení neplatí. Lístek na jednotlivou jízdu je možné zakoupit přímo u vlakového personálu dle tarifu dopravce, stejně jako suvenýry a drobné občerstvení. „Začleněním Pražského motoráčku do Pražské integrované dopravy ukazujeme výhodnost a smysl integrované dopravy, která umožňuje použít na jednu jízdenku jakýkoli druh dopravy na daném území,“ pochvaluje si pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Kromě nasazených vozidel má být pro cestující lákadlem zejména neobvyklý výhled na hlavní město z tratě, jež dostala své pojmenování podle horské dráhy jižně od Vídně. Jeden z nejfotogeničtějších železničních úseků v Česku, jehož historie sahá do roku 1872, začíná na pražském Smíchově, odkud stoupá nad Prokopské údolí, které překonává po několika viaduktech, až do svého nejvyššího bodu ve stanici Praha-Zličín (360 m n.m.). Koordinátor veřejné dopravy však v zavedení dalších vlaků z centra Prahy vidí i další příležitost pro propagaci hromadné dopravy: „Naším cílem je přiblížit Pražanům železniční dopravu a naučit je jezdit vlakem po Praze a ulevit tak přetíženým ulicím nejen v centru, ale i nabídnout rychlejší alternativu k autobusům z okrajových částí metropole do centra. Projekt Pražského motoráčku je jednou z forem, jak zpopularizovat železniční dopravu v Praze,“ říká Pavel Procházka ze společnosti ROPID.

Podrobnosti o jízdách pražského motoráčku v kalendáři akcí.

Zdroj: ROPID


Dominik Jaroš | 3.5.2010 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Pozvánky Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
03.05.2010 (18:22)  
Pikahead: Díky, že jsi mě a všechny mé kolegy strojvedoucí (a nejen je) nazval zločincem.
03.05.2010 (16:55)  
VencaM: ukazovat Desiro je opravdu predcasne, mestska zeleznice v Praze nebyla systematicky budovana ani infrastrukturou, ani linkovym vedenim a je proto nepouzitelna (viz dlouholete diskuse aspon o Kacerovu, Rajske zahrade, Vysehradu...). Jediny pokus je Mestska linka, hm...

Dale, zastavky a nadrazi v peci CD, RSM, SZDC a podobnych zlocineckych organizaci jsou navic svoji odpornosti vyrazne pod standardem prazske MHD, takze tomu se kazdy soudny clovek taky vyhne. Vyjimkou jsou mozna mista po koridorove rekonstrukci, ale tech je dost malo...

Desiro bych nekomu ukazoval, az/jestli se nekomu podari revitalizovat pacifik nebo hrbatou. Docela slusnou mestskou zeleznici by byla i draha na letiste, ale kde je ji konec... Tak mame aspon ten Semmering, no :-)
Registrierter Benutzer VencaM 
03.05.2010 (16:21)  
->Pikehead
Mě se to hrozně líbí:) Samozřejmě, že 810 je z čistě ekonomického pohledu výhodnější, ale kvalita vnímaná cestujícím je tady nejspíš lepší v podání 830/850.
Když se nad tím zamyslím logicky, tak by to mělo být tak, že cestující je reklamním tahem nebo propagační akcí přilákán k železnici, objeví její výhody a opět se k ní vrátí jako běžný zákazník. Tady ale může nastat problém, že úroveň kvality nastavená "historickou jízdou" je lepší než to, co mu je předloženo jako běžný produkt.
Udělat tuto akci s nějakým moderním vozidlem by sice bylo zajímavé, ale pak by bylo potřeba, aby toto vozidlo zůstalo dále v provozu v okolí Prahy. Přijde mi blbé, povozit lidi Desirem (nebo něčím podobným), pak ho vrátit a lidem říct, že to bylo jen pro potěšení a že si musí ještě počkat na pravidelné nasazení.
03.05.2010 (16:07)  
VencaM: gratuluju, objevil jste Ameriku! :) Ale jen severni: ty stare motoraky jsou totiz pohodlnejsi nez Regiokram.

Nickon: Jo, na tomhle se opravdu KZC tezce napakuje... Ja jsem narozdil od Vas rad, ze jim tech par korun z Ropidu pomuze aspon castecne zalepit jiz provedene opravy a udrzbu krokouse, za kterou bychom jim vsichni meli byt vdecni... Vice na: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001653-Krokodyl-Kredenc-i-Hurvinek-se-vrati-opet-na-koleje.asp

Poborskiii: No rekneme, ze se jedna o awareness building. :-)
03.05.2010 (15:54)  
Josef Kamiš: s tím částečně souhlasím, já ale oponuji tomu tvrzení ROPIDu, že to pomůže zpopularizovat železniční dopravu v Praze a naučit Pražany jezdit vlakem po Praze.
03.05.2010 (15:52)  
Jeden kolega to na tomto serveru už vystihl velmi pregnantně. M286 je historický motorák, který je vhodný pro nostalgické jízdy. Jízdné, které by na západ od našich hranic bylo odpovádající právě takové jízdě, bude v naší matičce Praze realizovíno v rámci PID. Stejně jako svezení s ČD v Plzeňském a Olomouckém kraji. V žádném případě toto vozoidlo nemůže reprezentovat moderní městskou železnici 21. století. Siemens Desiro (např. v barvách magistrátu hl. m. Prahy), by bylo dobrým marketingovým tahem. BTW - o tomto vozidle se nyní uvažuje i na Švestkové dráze, neboť Hurvínek dokáže železnici lidem spíše znechutit.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
03.05.2010 (15:38)  
Mnohem relevantnější by byly posily ve všední den, takto se nejedná o nic víc a nic méně, než lukrativní obchod pro majitele motoráků, z nějakých příčin posvěcený shora.
Registrierter Benutzer VencaM 
03.05.2010 (15:16)  
Ono je celkem zajímavé, že bez ohledu na stáří těchto "muzejních" vozidel se jedná o pohodlnější svezení než v 810. Vždyť toto jsou podvozková vozidla (4 nápravy ve 2 podvozcích) a to je rozhodně lepší než dvounápravová 810. Dále jsou v těchto vozidlech mnohem pohodlnější sedačky. Takže oproti 810 ve výsledku nevidím vůbec žádný pokles kvality. Naopak to má ještě navíc zajímavou atmosféru.
To je paradox, co?!
03.05.2010 (14:51)  
Callisto: Jo, ale musi to byt prestupni za 26 a nemuze to byt sms jizdenka.
03.05.2010 (14:45)  
Mám dotaz. Nejsem pražák a nevím jak to tam chodí. Pokud přijedu do Prahy a budu se tímto chtít svézt, stačí mi jízdenka stejná jako na metro, když je to integrované v tom PIDu?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko