..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 24 25 26 27 28 ... 38      Zpráv na stránku:   
18.05.2010 (15:18)  
doomlukas: K tým cenám. Ak počítame 55 mil. Kč za jednu E630 a 110 mil. Kč za novú 380, tak za rozdiel by sa dal kúpiť jeden vagón radu Ampeer ZSSK.
18.05.2010 (15:14)  
danovy poradce: To že ČD jezdí 140 km/h neznamená, že někdo jiný nemůže jezdit 160 km/h...
18.05.2010 (15:13)  
Pendolíno může jet maximálně 160 km/h. Průměr OV-Pha ale má 116 km/h. Když budu moci jet maximálně 140 km/h, jaký budu mít průměr? a když max. 120 km/h?

To se takhle z hlavy těžko odhaduje. Takže jestli má někdo zrovna po ruce třeba FBS s příslušnou tratí, mohl by to porovnat. Jisté je, že naklápěním se na trati z Prahy do Ostravy ušetří jen pár minut. Důležité je vzhledem ke značné zubatosti rychlostního profilu taky zrychlení, které má velmi dobré právě třeba taurus.
18.05.2010 (15:11)  
tak zkusíme trochu futura..

teď se jezdí 140 ..a bude se jezdit tak dlouho dokud ČD nebude mít možnost jezdit 160..a to bude kdy?

teď se platí za energii nějaký paušál.. a podle spotřeby se bude platit kdy?

až budou známy odpovědi, má smysl přemýšlet o 160tce a o aerodynamice... a určitě to bude ze dne na den... kvůli J. se to určitě měnit nebude
Registrierter Benutzer zlobr 
18.05.2010 (15:04)  
M: Já tě chápu. Taky bych raději aby se všude mohlo jezdit třeba 120. Ale ty píšeš o tratích (tak jsem to pochopil), ale já se snažil porovnávat názory na vozy.
Zlobr
18.05.2010 (15:04)  
A co kdyby se sakra (kromě pendolin) už nejezdilo jen 140? - Zatim to NENI potreba

Já tomuhle prostě nevěřím. Vím, že rozdíl nebude nijak závratný, ale to i mezi 140 a 120, tak proč se vůbec šlo nad 120... A není to jen o max rychlsoti, ale i zrychlení (ne jen rozjezdy ze stanic), ale i z pomalejších úseků na rychlejší...
Energii nemá v současné době skutečně cenu šetřit (když se platí paušálem), ale to se snad změní...

Ale jinak mě celkem přesvědčují argumenty, že se dají Peršíngy později prodat nákladním dopravcům.
18.05.2010 (15:02)  
Pendolíno může jet maximálně 160 km/h. Průměr OV-Pha ale má 116 km/h. Když budu moci jet maximálně 140 km/h, jaký budu mít průměr? a když max. 120 km/h?
18.05.2010 (14:58)  
M: Argumenty jsem snad už nějaké dodal v předchozích příspěvcích, jestli sis neráčil všimnout. Původně Jančura určitě chtěl jezdit 160 km/h, aby se co nejvíce přiblížil jízdním dobám SC. Mluvil i o tom, že po úpravách infrastruktury by využíval i rychlosti 180 - 200 km/h.
18.05.2010 (14:54)  
Na jizni vetvi vlaky na 160 jezdi
Sice jezdí, ale nemůžu si pomoct, ale když mimořádně (ale myslím, že to se nestalo jednou) se na vlak nasadí lokomotiva, která jede 140 místo 160 a nedojde ke zpoždění, tak se prostě ani tam 160 skutečně nejezdí... Mezi Prahou a Chocní těch úseků na 160 myslím zas není tak málo. Mezi 140 a 160 je tam jen rezerva na případné dorovnání zpoždění.
Jinak je to otázka, co by si RegiJet u SŽDC proti pendolinum vybojoval...
Registrierter Benutzer M 
18.05.2010 (14:53)  
No, takze "tobe to prijde". OK. Trochu jsem cekal i nejakej argument...
vybavuju si, ze svyho casu jancura rikal neco o tom, ze nepotrebuje naklapeni a 230, protoze to na stavajici infrastrukture stejne takrka nelze vyuzit. Ve stejnem duchu byl i ten "Veyron"...
Co je pravda - mam pocit, ze puvodne Jancura psal o 160, nikoliv o 140
  1 ... 24 25 26 27 28 ... 38      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko